2025-08-13, 18:58
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Så här ska det vara: Fabian och en bror föds i Iran. Pappa Abbas lämnar Iran och åker själv till Sverige i slutet av 80-talet. I Sverige blir Abbas ihop med en ny kvinna som han får ett barn med. I början av 90-talet kommer Fabian, hans bror och mamma till Sverige. Fabians mamma och pappa blir tillsammans igen. De får ytterligare två barn. Det är dessa barn, Fabians yngre syskon, som är på BVC och bevittnar mordet. Det ena barnet tror jag är omkring 6 år vid händelsen och det andra omkring 3 år. Fabian är då 13 år och är precis som sin andra bror fosterhemsplacerad

Finns det någon bild på denna iranska (Farideh)?
Citera
2025-08-13, 19:07
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Sida 12: Någon jag antar är en familjehemsmamma säger att de två äldsta pojkarna, FS och hans bror, har bott hos henne sedan december 1994.

Hon säger att barnen sedan händelsen tagit en förnekande position och inte velat börja bearbeta vad som hänt. Äldre brodern säger att han inte bryr sig för att han inte kände sin mamma. FS däremot söker mer närhet och har sedan tidigare varit rädd för sin pappa.

Äntligen har vi fakta. Som jag trodde var Fabian och helsyskonet, de två barn som är födda i Teheran, redan placerade vid mordet.

Ingrossotråden är sinnes. Jag lade ut en personutredning där Fabian uppger att han vuxit upp i Hudiksvall. Det bemöts med "fel! Han växte upp i Märsta" utan att personen kan presentera en källa. Jag länkade till detta mord och bemöttes av "Fel mord" utan att nästa person kunde utveckla. Det stod glasklart från början att det är rätt mord och sammanblandning av barnen. Aftonbladet hade inte fått en lika smaskig rubrik med "Ingrossos stalkers halvsyskon bevittnade mordet på sin mamma". Jag hoppas barnen anmäler Aftonbladets artikel till mediagranskning.

Jag efterfrågar också en bild på Farideh, som blir som en parentes när det är hon som borde vara huvudpersonen.

Hur har det gått för Fabians syskon? I synnerhet de två som bevittnade mordet på mamman.
Citera
2025-08-13, 19:15
Medlem
Du är helvass Angeliqa, skit i trollen!! Jag undrar också över storebrorsan som uppenbarligen redan då hade problem, presterade sämre i skolan tex.
Citera
2025-08-13, 19:20
Medlem
Bromangymnasiet i Hudiksvall gick tydligen Ramin på iallafall, enligt källa i Bianca-tråden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det stod glasklart från början att det är rätt mord och sammanblandning av barnen. Aftonbladet hade inte fått en lika smaskig rubrik med "Ingrossos stalkers halvsyskon bevittnade mordet på sin mamma". Jag hoppas barnen anmäler Aftonbladets artikel till mediagranskning.

AB går nog ut med en rättelse innan dagen är slut.

Edit: De har uppdaterade sin artikel för bara någon minut sedan. Det står nu att pappan mördade mamman inför två yngre syskon
Senast redigerad av katperlom 2025-08-13 kl. 19:24.
Citera
Medlem
Ramin Soltani är sin fars kopia. Ser ut som en ung kopia av sin sjuka far som är en av de mest ondskefulla personer jag träffat i mitt liv. Skulle inte vilja vara utsatt av Ramin och detta är nog inte det sista vi kommer uppleva av honom.
Citera
2025-08-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master77
Ramin Soltani är sin fars kopia. Ser ut som en ung kopia av sin sjuka far som är en av de mest ondskefulla personer jag träffat i mitt liv. Skulle inte vilja vara utsatt av Ramin och detta är nog inte det sista vi kommer uppleva av honom.

Håller med, Ramin har nog tyvärr bara börjat. Finns det någon bild på Abbas?
Citera
2025-08-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Håller med, Ramin har nog tyvärr bara börjat. Finns det någon bild på Abbas?

Nä inte hittat någon.
Citera
2025-08-13, 19:26
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Bromangymnasiet i Hudiksvall gick tydligen Ramin på iallafall, enligt källa i Bianca-tråden.

Slottskogsgatan i Göteborg bodde han på. Vi behöver ha ut de adresser han har bott på för nu associerar eventuella offer honom med Täby och brottsplats Östermalm. Därför är det viktigt att lista alla hans adresser.

I Biancatråden nämns att det framkommer på Tiktok att flera av Fabians okända stalkingoffer har framträtt sedan de insett att mannen är Fabian, biancas stalker. Jag misstänker att Bianca och de två kvinnorna som han har haft kontaktförbud mot, tyvärr, bara är toppen av ett isberg.
Citera
2025-08-13, 19:29
Medlem
Innan Boulevarden i Täby sedan 2021 var det iallafall Nymilsgatan 45, 42170 Västra Frölunda
Citera
2025-08-13, 19:30
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
AB går nog ut med en rättelse innan dagen är slut.

Edit: De har uppdaterade sin artikel för bara någon minut sedan. Det står nu att pappan mördade mamman inför två yngre syskon

Återigen bara för att Flashback uppmärksammade dem på det. Skadan är redan gjord. De flesta kommer fortsatt att tro att Fabian bevittnade mordet. Klicken har tidningen redan fått. Lita aldrig på kvällspressen
Citera
2025-08-13, 19:33
Medlem
trillians avatar
Synd att pappan dog.
Skulle vara intressant att röntga deras hjärnor och se om Fabian ärvt någon nedsatt funktion.

Fabian och hans pappa har antagligen en väldigt låg funktion i prefrontala cortex.
Impulsiva och antisociala beteenden.
Svårt att förstå sociala gränser.
Svårigheter att ge upp en förälskelse.

Så ofattbart intressant att både far och son blir så avvikande.

Kan faderns släkt bakåt i leden också vara störda?

Sonen, alltså Fabian, kommer med största sannolikhet mörda en kvinna och sedan dömas till livstids fängelse även han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in