2025-08-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Föreslår att du och ni andra som vill stödja Ukraina helt enkelt packar ihop väskorna och åker ner. Kan ju inte bara sitta på forum och skrivbordskriga hela tiden.
Ukraina har inte bett om manskap utanför Ukrainas grns
Men Putain behöver mer kött så varför inte åka själv fegis
Citera
2025-08-13, 18:11
Medlem
Ichwills avatar
Vem fan bryr sig om Ukraina? Den där jävla Zelensky tigger bara en massa pengar som han stoppar i egen ficka, inte ens han bryr sig om folket i Ukraina.
Landet har inget att tillföra Europa.
Citera
2025-08-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Europas ekonomier eroderar snabbt, Frankrike, Tyskland, UK m.fl. närmar bankrutt med raska steg.

På exakt vad baserar du detta tvärsäkra uttalande på?
Citera
2025-08-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vem fan bryr sig om Ukraina? Den där jävla Zelensky tigger bara en massa pengar som han stoppar i egen ficka, inte ens han bryr sig om folket i Ukraina.
Landet har inget att tillföra Europa.

Vet du vad han behöver pengarna till?
För att köra ut kackerlackor uttryck sitt land om du nu inte har koll på det.
Citera
2025-08-13, 18:19
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vet du vad han behöver pengarna till?
För att köra ut kackerlackor uttryck sitt land om du nu inte har koll på det.
Och det ska vi i Europa betala för? Kommer han att betala oss i Sverige när vi kastar ut alla blattar och negrer?
Citera
2025-08-13, 18:20
Medlem
Ja. Skicka alla kärringar som bitchar och gnäller om "Putler" så slipper jag höra om skiten mer. Skiter I om de lyckas via ryssen vart skåpet ska eller om ryssen gör köttfärs även av dem. Skicka även det politiska etablissemanget så blir det perfekt, en ny chans att etablera ett Sverige utan efterblivna mongon som vrålar Ukraina från deras tangentbord samtidigt som allt annat i Sverige långsamt förvandlas till skit.
Citera
2025-08-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
På exakt vad baserar du detta tvärsäkra uttalande på?

Jag ägnar mer än hälften av min vakna tid att kolla på kongressförhör, politiska utspel, intervjuer, analyser ett, företrädesvis på Youtube. (är tacksam för att jag blev pensionär lagom till att man kan följa allt via internet).
Citera
2025-08-13, 18:23
Medlem
ReijoHervonens avatar
Till Ukraina, det vore rätt korkat och slöseri med trupp att skicka soldater till området där ryssen har hela sin armé samlad?

Dörren står öppen hela vägen till Moskva nu när Ryssen fastnat i den ukrainska leran. Jag fattar inte vad Europas idiotpolitiker velar med. Ett kort blietzkrieg från finska östgränsen till Moskva medan Putin står och skrapar sig i skallen och försöker hinna sätta på sig sina högklackade skor så han ska nå upp med hakan över bordskanten. Sen är Kremlavföringen historia.
Citera
2025-08-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, det skulle Europas medborgare inte stödja. Du skulle inte ens få en majoritet i de mest russofoba länderna i Norden och Baltikum om det verkligen gällde att skicka de egna sönerna ner i skyttegravarna. Det är alltid lättare att tycka att kriget ska fortsätta när det är någon halvryss vid namn Vadim som får skallen avskjuten än om det är den egna grabben vars rum i svenska villan plötsligt blir tomt.

Folk är hycklare och egoister. Så mycket betyder inte motståndet att man skickar sina egna. Och särskilt inte om du bor väster eller söder om Tyskland. Varför ska en spansk familj skicka sina grabbar i döden för en konflikt som inte påverkar Spanien?

Ni russofober är vansinniga och missförstår helt hur människor fungerar. Ni kommer att se Ryssland vinna den här konflikten och ni kommer att skära tänder av ilska och ångest och ingen kommer att bry sig.
Helt enig. Hade man låtit anordna en klassisk handuppräckning bland den civila befolkningen så tror jag att medhållet för att skicka trupper hade varit ytterst litet. Ingen vill offra sia egna, tyvärr är det högst naivt att anförtro sig till att Ryssland skulle nöja sig efter Ukraina. En rysk förlust är nog högst essentiellt för att stoppa landets framfart.
Citera
2025-08-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Och det ska vi i Europa betala för? Kommer han att betala oss i Sverige när vi kastar ut alla blattar och negrer?

Inte samma sak, sluta göra dig till ett åtlöje.
Citera
2025-08-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Börja med att studera Natos expansion sedan 1990-talet. Den här konflikten börjar inte 2014.
Vilka länder har Nato tvingat in?
Citera
2025-08-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crwnThyFrnicatr
Ja, men bara om Ukraina går med på ett vapenstillestånd där man ger upp territorium. De europeiska soldaterna kan sedermera agera skydd och snubbeltråd medan man förbereder Ukraina för medlemskap i både EU och Nato.

Jag tror tyvärr inte Ukraina kan komma ur det här med 1991 års gränser. Istället är det i nuläget bättre och mindre blodigt att förhandla fram ett läge där vi erkänner vissa av Ryssland annekterade områden, samtidigt som vi försäkrar Ukraina rätten till självbestämmande. Alltså inga förbud mot framtida upprustning eller lagstadgad "neutralitet". En korridor mellan Ryssland och Ukraina måste öppnas så de som hamnar på "fel" sida själva kan få välja var de vill bo, samt de kidnappade barnen måste självfallet lämnas åter.

Slutligen måste Ryssland återintegreras i väst. Putin och det ryska folket har visat sig från sin sämsta sida. Men precis som återintegrationen av det tyska folket efter VK2, är återintegration av det ryska folket en förutsättning för en varaktig fred.
Det var bland det mest konkreta och läsvärda jag läst sedan länge i detta underforum.

Troligtvis är det en liknande lösning som Västmakterna (läs Eu-eliten) kommer försöka få till i slutändan eftersom jag inte tror de kommer lyckas sparka ut ryssen ur Ukraina.
Men Ryssen kan, eller kommer med stor sannolikhet, inte gå med på det - Eu-trupper i Ukraina. Det skulle vara nästintill detsamma som att Ukraina går med i Nato tänker jag.

Åter till frågan. Jag tycker inte Sverige eller övriga länder i Norden skall skicka soldater till Ukraina. Jag vill ej heller att EU skall göra det för då kommer de säkert kräva att Sverige skall göra det också.
Jag vill inte detta för att jag anser att Ukraina inte skall med i Nato (stabilitet i världen - ryssen kommer kriga sönder dem om det) och framförallt inte i Eu. Ukraina är ett korrupt u-land och kan hålla sig österut. Ukraina skall hålla sig till Östeuropa som resten av vissa länder där kring aldrig borde få gå med i EU och vissa länder som aldrig borde fått gå med i EU.

Andra skälet är att jag inte anser ryssen utgör ett hot mot EU eller Sverige heller för den delen. Vilket det kanske kan uppfattas som om vi och EU skall moppsa upp oss och spela Allan Ballan mot dem.

#UtUrEu #UtUrNATO #InteMittKrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in