Citat:
Ursprungligen postat av
crwnThyFrnicatr
Ja, men bara om Ukraina går med på ett vapenstillestånd där man ger upp territorium. De europeiska soldaterna kan sedermera agera skydd och snubbeltråd medan man förbereder Ukraina för medlemskap i både EU och Nato.
Jag tror tyvärr inte Ukraina kan komma ur det här med 1991 års gränser. Istället är det i nuläget bättre och mindre blodigt att förhandla fram ett läge där vi erkänner vissa av Ryssland annekterade områden, samtidigt som vi försäkrar Ukraina rätten till självbestämmande. Alltså inga förbud mot framtida upprustning eller lagstadgad "neutralitet". En korridor mellan Ryssland och Ukraina måste öppnas så de som hamnar på "fel" sida själva kan få välja var de vill bo, samt de kidnappade barnen måste självfallet lämnas åter.
Slutligen måste Ryssland återintegreras i väst. Putin och det ryska folket har visat sig från sin sämsta sida. Men precis som återintegrationen av det tyska folket efter VK2, är återintegration av det ryska folket en förutsättning för en varaktig fred.
Det var bland det mest konkreta och läsvärda jag läst sedan länge i detta underforum.
Troligtvis är det en liknande lösning som Västmakterna (läs Eu-eliten) kommer försöka få till i slutändan eftersom jag inte tror de kommer lyckas sparka ut ryssen ur Ukraina.
Men Ryssen kan, eller kommer med stor sannolikhet, inte gå med på det - Eu-trupper i Ukraina. Det skulle vara nästintill detsamma som att Ukraina går med i Nato tänker jag.
Åter till frågan. Jag tycker inte Sverige eller övriga länder i Norden skall skicka soldater till Ukraina. Jag vill ej heller att EU skall göra det för då kommer de säkert kräva att Sverige skall göra det också.
Jag vill inte detta för att jag anser att Ukraina inte skall med i Nato (stabilitet i världen - ryssen kommer kriga sönder dem om det) och framförallt inte i Eu. Ukraina är ett korrupt u-land och kan hålla sig österut. Ukraina skall hålla sig till Östeuropa som resten av vissa länder där kring aldrig borde få gå med i EU och vissa länder som aldrig borde fått gå med i EU.
Andra skälet är att jag inte anser ryssen utgör ett hot mot EU eller Sverige heller för den delen. Vilket det kanske kan uppfattas som om vi och EU skall moppsa upp oss och spela Allan Ballan mot dem.
#UtUrEu #UtUrNATO #InteMittKrig