2025-08-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Förr eller senare blir vi tvingade att ta striden. Det vi bevittnar nu är samma mönster som föregick andra världskriget. Faktiskt identiskt lika.

Således är inte det här en fråga om att vi kan välja utan bara en fråga om när vi väljer att gå in. Förmodligen är läget bäst just nu då ryssarna är försvagade efter 3 år av krig mot Ukraina. Europas enade militär skulle sannolikt knäcka ryssarna på ganska kort tid.
”VI”🤣🤣 …
Citera
2025-08-13, 17:46
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Varför kämpar du här? Är husse lite orolig för det svenska stålet?

Tyvärr har inte Ukraina varit uppbackade till fullo utan bara fått smulor. Tänk dig det Ivan, våra smulor motsvarar Rysslands totala kapacitet.
Fast du tror att vi eldar våra möbler och äter våra husdjur
Det är komiskt hur känslig du blir direkt. Lagerna är ganska tomma. Inte mycket kvar att skicka. 250-300 miljarder i dollar har skickats till Ukraina. Att säga att de är smulor när man tömmer sina lager är patetiskt. Ivan
Citera
2025-08-13, 17:47
Medlem
[quote=GustavAnder|92683996]
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist

Hur skulle du själv reagera om någon som tror sig vara militärt starkare utmanar dig? Militärer i alla länder är precis som befolkningarna styrda av propaganda och i princip stöpta i samma form, beredda att slåss för den som ger dem sold.

F.ö. blir det antagligen ekonomin som får slut på kriget och där uppfattar jag det som att västvärlden hänger mest löst, att i detta läge försöka sig på att lånefinansiera upprustning och krigande ser jag som döfött. Men har man gått all-in på att besegra Ryssland militärt så ger man väl inte upp förrän man står med skägget i brevlådan?
Senast redigerad av Externalist 2025-08-13 kl. 17:54.
Citera
2025-08-13, 17:47
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du bor inte i Sverige va?
Du klarar inte av att argumentera emot min poäng. Visar vem som har rätt. Sluta krigshetsa nu
Citera
2025-08-13, 17:48
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Om vi hamnar i skarpt läge så blir det inte krig såsom ryssarna och ukrainarna bedriver nu. Inga skyttegravar således. Nä det skulle bli högteknologiskt med flyg och robotar mot Moskva och Petersburg.

Tramsa inte sönder tråden med dumheter och trams.
Bara du som tramsar nu. Du sitter och krigshetsar om något som inte kommer att ske. Att bara skjuta raketer åstadkommer ingenting om du inte ockuperar ny mark.
Citera
2025-08-13, 17:49
Medlem
Konstnarren5s avatar
[quote=GustavAnder|92683996]
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist

Den som tror att Nato " grunden till konflikten " är antingen svagbegåvad eller för fram löjlig rysk propaganda.
GA, flashbacks geopolitiska gigant.

Ja, kriget hade knappast uppstått utan Washingtons eviga expansionsmani och Natos besatthet av att pressa sin militära gräns allt närmare Moskva. USA har levt på att exportera konflikter i årtionden – Ukraina var bara nästa bricka i deras eviga schackspel. Men visst, fortsätt gärna låtsas att Nato är fredsduvor och att amerikansk utrikespolitik handlar om mänskliga rättigheter – det är nästan rörande hur lättlurad man kan vara.
Citera
2025-08-13, 17:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Tomte, när det kommer så kommer stridsplan. Ett par dagar så finns ingen levande ryss i Ukraina.
Har du tullat på bränvinet idag? Jag sa att det är bara att anmäla sig som frivillig och åka ned och slåss. Vad fan har stridsflygplan och döda ryssar med det att göra?
Citera
2025-08-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
Om det enda sättet att undvika att Ryssland vinner kriget i Ukraina och tar över hela landet är att skicka trupper från Europa, skulle Europas medborgare stödja det?

Jag menar att situationen på slagfältet är sådan att Ukraina inte har nog med soldater att vinna. Att endast skicka vapen räcker inte, det behövs folk som sitter i skyttegravarna också. Drönare, artelleri och stridsplan kan inte hålla mark själva. Jag är också av uppfattningen att Putin kommer fortsätta kriget till han har hela Ukraina. Han kommer inte sluta av sig själv.

Då återstår valet, antingen skicka soldater från Sverige och andra Europeiska länder, eller låta Putin vinna och ta hela landet. Vilket alternativ skulle vara att föredra?

Föreslår att du och ni andra som vill stödja Ukraina helt enkelt packar ihop väskorna och åker ner. Kan ju inte bara sitta på forum och skrivbordskriga hela tiden.
Citera
2025-08-13, 17:53
Medlem
GustavAnders avatar
[quote=Externalist|92684111]
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder

Hur skulle du själv reagera om någon som tror sig vara militärt starkare utmanar dig? Militärer i alla länder är precis som befolkningarna styrda av propaganda och i princip stöpta i samma form, beredda att slåss för den som ger dem sold.

F.ö. blir det antagligen ekonomin som får slut på kriget och där uppfattar jag det som att västvärlden hänger mest löst, att i detta läge försöka sig på att lånefinansiera upprustning och krigande ser jag som döfött.
Självklart hänger vi löst... vår ekonomi i europa som är 10-20 ggr större än dassrikets
har ju ingen chans.... din dumjävel.
Citera
2025-08-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Du klarar inte av att argumentera emot min poäng. Visar vem som har rätt. Sluta krigshetsa nu

Vilken poäng? Dina slutsatser är på neandertalsrnivå.
Citera
2025-08-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder

Självklart hänger vi löst... vår ekonomi i europa som är 10-20 ggr större än dassrikets
har ju ingen chans.... din dumjävel.
Europas ekonomier eroderar snabbt, Frankrike, Tyskland, UK m.fl. närmar bankrutt med raska steg.
Citera
2025-08-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Det är komiskt hur känslig du blir direkt. Lagerna är ganska tomma. Inte mycket kvar att skicka. 250-300 miljarder i dollar har skickats till Ukraina. Att säga att de är smulor när man tömmer sina lager är patetiskt. Ivan
Vakna upp nu, Europa ökar tillverkningen av krigsmaterial för att stoppa er Ryssjävlar

300 miljarder är små pengar.
Putin satsar 145 miljarder USD bara för 2025
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in