Citat:
Ursprungligen postat av
Olivoljetorsk
Sossar, vänsterfjantar, miljömuppar och förmodligen centern också,,,och nåt till jävla pajasparti
älskar att upprepa att FORSKNING visat att fängelse gör ungdomar ännu mera våldsamma och kriminella.
Sen älskar de att jämföra med andra länder trots att Sveriges förhållanden är LÅNGT MYCKET mjukare än mer än 90% av de andra ländernas.
Som jag ser det så skulle ungdomarna få va de förtjänar efter sina våldsamma och sadistiska brott,
offren skulle få rättvisa och ungdomarna skulle inte kunna terrorisera samhället om de befann sig några år inne på kåken. Plus att där inne är det lättare att hålla koll på dom och de kan få terapi, studera och lära sig att arbeta där inne.
Har jag fel och vänsterpacket rätt ?
Blir ungdomarna verkligen bättre människor om de släpps fria direkt eller efter ett mycket kort straff tillbaka till gatorna och förorterna?
Min logik säger att fängelse hade hjälpt mera än friheten där de kan göra en ohygglig massa djävulskap.
Vad tycker ni? Vem har rätt, jag eller vänsterpatrasket ?
Enligt Brottsförebyggande rådet (Brå) återföll 23% av alla som hade en "ingångshändelse" 2022 i brott inom ett år.
Var är det enklast att knyta kriminella kontakter, jo på kåken. De kanske inte blir mer kriminella, men det finns ju ändå en procentandel som återfaller.
Jag skulle säga, ni båda har rätt men på olika nivåer.
Statistiken säger att 23% åker dit igen, men det betyder inte att 77% är laglydiga. Vissa blir smartare av att sitta inne och lära sig hur man inte åker dit igen, eller i alla fall på ett tag.
Snuten har ju en försämrad uppklarningsprocent av brott med.