2025-08-13, 17:09
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon hade ju kunnat klätt sig lite mer anständigt i rätten.

Det var det första jag märkte när jag läste om detta på AB. Den här familjen gör allt för uppmärksamhet, så jag är inte direkt överraskad. Jag är ingen sympati för henne.
Citera
2025-08-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Eller en hel kennel. Killen måste vara osynlige mannen som inte syns på några övervakningsfilmer från Stureplan och från Grand Hotel. Man undrar dessutom vilken bil han ska använt, han äger ingen bil och har tydligen inte haft tillgång till någon annan bil heller.

Är det här någon sorts feministisk masspsykos det här? Fabian menar ju att hon varit ganska efterhängsen
Citera
2025-08-13, 17:11
Bannlyst
TV4’s rättsliga expert, blonda kvinnan verkar ha noll koll.
Hon tror att dom faller om en lr två veckor och han kan tidigast vara ute om en månad.
Citera
2025-08-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det har gjorts en P7:a, dvs en liten sinnesundersökning, vilken resulterade i att det konstaterades att mannen inte lider av någon psykisk sjukdom.

Så det har alltså inte gjorts en stor sinnesundersökning, vilken troligtvis skulle ha gett ett helt annat resultat. Det är ju uppenbart att människan inte har alla hästar i stallet.

Håller med, känns ju lite oroväckande att en snubbe som denna inte fångas upp vid en P7:a. Saknar ju uppenbart förutsättningar att fungera i ett samhälle (utan hjälp osv).

Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Ska det här bli en fråga om Bianca sagt uttryckligen NEJ eller inte? Hur många konton har Bianca blockerat, kan man ju undra?

Nej, är helt irrelevant i ett fall som detta. Tröskeln för när kontakterna ska anses nå upp till gränsen för ofredandet är låg, och när du väl passerat den är det inget snack längre.

I Frida Karlsson-fallet rörde det sig mer om en gråzon.
Citera
2025-08-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Tänkte exakt samma. Svart linne och kort kjol..... 4-5 meter framför någon som stalkat henne.... reagerade också på det. Varför låta honom se/ få fantisera när han är sjuk som han är...

Det är ett fritt land, hon får klä sig som hon vill. Det snubben måste fatta är att han ska lämna folk i fred oavsett hur han uppfattar saker.
Citera
2025-08-13, 17:15
Avstängd
Någon som har dagboksbladet
Citera
2025-08-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Det är ett fritt land, hon får klä sig som hon vill. Det snubben måste fatta är att han ska lämna folk i fred oavsett hur han uppfattar saker.

Ja men absolut. Men själv hade jag aldrig klätt mig så vid sjuka människor. Se till exempel inom vården, där man vårdar liknande personer son F*bian. Där ska det inte vara urringat, täckta axlar, över knä osv. Varför låta honom titta....

Klart hon får klä sig hur hon vill, men hade aldrig velat ge honom den chansen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Någon som har dagboksbladet

Jag har lagt upp allt igen i länken med personutredningen:

https://gofile.io/d/OUsXL6
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
TV4’s rättsliga expert, blonda kvinnan verkar ha noll koll.
Hon tror att dom faller om en lr två veckor och han kan tidigast vara ute om en månad.

Fast det stämmer ju. i det fall han döms till 4 månader har han redan avtjänat stor del av det då häktningstiden räknas av + du sitter bara 2/3 av straffet och sen villkorlig frigivning...
Citera
2025-08-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001
Fast det stämmer ju. i det fall han döms till 4 månader har han redan avtjänat stor del av det då häktningstiden räknas av + du sitter bara 2/3 av straffet och sen villkorlig frigivning...

Precis, och det stämmer att det brukar ta två veckor att författa kanslidomen.
Citera
2025-08-13, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001

Vad är det då rätten ska överlägga om häktningsfrågan idag, fattar inte?
Citera
2025-08-13, 17:20
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11

Klart hon får. Men finns det inte lite oskrivna regler ändå, kan man dyka upp i Speedos och cowboy-boots med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in