Citat:

Ursprungligen postat av 
GrevePlasma

Jag inser att Ukraina också är mycket korrupt. Men i en konflikt måste man ofta välja en sida och ofta välja mellan två dåliga alternativ. Då är Ukraina ett mindre dåligt alternativ, samt att dom går att samarbeta med och snarare är en Europa vän än en Europa fiende. Så länge det gick, strävade Ukraina mot demokrati och humanare samhälle. Nu är dom i ett fullskaligt krig och då går inte sånt.
Ryssland vill erövra andra länder. Dom går inte att samarbeta med. För dom innebär samarbeta att dom bestämmer punkt slut. Sen är dom extremt repressiva och har alltid varit, som jag sagt tidigare. Valet är inte så svårt.

Att Ryssland skulle ha som mål att erövra andra länder är ju ännu ett i raden av falska påståenden.
Ryssland har land så det räcker och blir över. Dessutom med otroliga mineraltillgångar.
Ryssland har aldrig haft som.mål att "erövra" Ukraina. Ytterligare ett falskt påstående.
Anledningen till att Ryssland satte in militär i östra ukraina var att Krim bad om hjälp när terrorn mot den rysktalande befolkningen gått fullständigt över styr.
Att Ukraina bröt avtal och skulle gå med i både EU och speciellt Nato var en ren provokation Ryssland inte accepterade.
Precis som USA inte kunde acceptera Sovjet på Kuba vid den tiden.
Min far sa en gång till.mig att -"tyvärr kan man inte bli vän med alla".
Med åren har jag insett hur rätt han hade..
Det man kan göra om man inte accepterar något är att helt enkelt lämna det och låta det vara.
Precis så kan vi göra med Ryssland.
Vi kan utöva handel med dem för att få samhällen att fungera. Men det behöver inte vara mer än så.
Att så långt som möjligt försöka utvinna det positiva är aldrig fel.
Det är så vi bygger en böttre och fredligare värld.
Tyvärr har vi idag en egoistisk elit som 
inte alls tycker så.