2025-07-28, 16:05
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Varför skulle dom avsky Flashback?

Vi bryter deras åsiktsmonopol.
Citera
2025-07-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Vad är det för fel på att använda sig av befintliga flashback.se för denna typ av statusuppdateringar?
Verkligen, där borde man kunna hitta information ganska snabbt.
Citera
2025-07-28, 16:16
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Vad hände? Tekniska problem:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1391615

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
DDos igen ?

Fortfarande något oklart var problemet låg.
Ingen DDoS-attack.

Det finns två möjliga lösningar, men dumt att jag spekulerar och skriver något innan jag vet säkert.

Servrarna och delar av uppkopplingen fungerade utan problem.

admin
Citera
2025-07-28, 16:18
Medlem
kraftfoders avatar
Jag drabbades av Flashback-torka idag på eftermiddagen, så jag sökte desperat efter Flashback på YT..
Hittade "Flashback Official", ganska snygg logga medges..

https://www.youtube.com/@flashbackofficial9073/videos

Hursomhelst så är det bra att siten är igång igen.
Citera
2025-07-28, 17:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag kom inte heller in tidigare, varje gång FB är nere så tror jag det hänt något allvarligt som alla vill logga in för att kolla; som vid skolskjutningen.
Citera
2025-07-28, 18:27
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vi bryter deras åsiktsmonopol.

Svenska journalister tycker Flashback är toppen. Flashback hjälper ju till massvis.

Däremot judiska dito och deras nyliberala lakejer hatar ju Flashback såklart då de inte vill ha yttrandefrihet.
Citera
2025-07-28, 21:15
Medlem
Orgelnistens avatar
Vet vi vad som hände vid 14-tiden i dag?
Citera
2025-07-28, 21:37
Medlem
darthvaders avatar
Håller Flashback på och försöker stoppa trafik från TOR-noder? De senaste månaderna har det varit väldigt svårt att komma in. Riktigt ledsamt om så vore fallet. I den fria debattens namn känns det som en självklarhet att vara tillgänglig för anonymiseringsproxy! Och det känns tveksamt att betala för en privat kommersiell VPN-tjänst (med tvivelaktiga syften där vi måste lita på det de säger om att de inte loggar osv) när TOR är gratis och enkelt tillgängligt. Det känns som det bästa alternativet om inte någon har bättre tips. Därav otroligt viktigt att man stödjer det från FB.
Citera
2025-07-28, 23:06
Medlem
Kan det varit AI?
Tänk er en nyhet med viktig fakta tagen ifrån EN flashbacktråd.
Läsarna användert Chatgpt o liknande som summerar vad som skrivs i tråden och 100 000 användare använder Chatgpt och den surfar in på Flashback "vår tråd" och vi får vår första ddos av en AI. Vore det troligt för problemen idag. ... ??
Citera
2025-07-29, 10:46
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Kan det varit AI?
Tänk er en nyhet med viktig fakta tagen ifrån EN flashbacktråd.
Läsarna användert Chatgpt o liknande som summerar vad som skrivs i tråden och 100 000 användare använder Chatgpt och den surfar in på Flashback "vår tråd" och vi får vår första ddos av en AI. Vore det troligt för problemen idag. ... ??

Vilken nyhet torde det varit?
Citera
2025-07-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Vilken nyhet torde det varit?

Min fråga var teoretisk.
Citera
2025-08-13, 13:50
Medlem
wwrs avatar
Jag tappar då och då prenumerationer på trådar. Trådarna tappar stjärnmarkeringen och syns inte bland mina prenumerationer trots att de uppdateras.

Någon gång tror jag stjärnan var kvar men tråden syntes inte förrän jag tagit bort och lagt till stjärnan.

Och sedan det klassiska att man hamnar i redigeringsläge när man bläddrar till sidan 2 i prenumerationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in