Trots att My nyligen var i Nyhetsmorgon och pratade om stalking nämnde programledarna inte hennes namn imorse när dem pratade om stalker och personer som lever med en stalker. Många namn nämndes men inte lilla My. Kan finnas en eller två anledningar
Trots att My nyligen var i Nyhetsmorgon och pratade om stalking nämnde programledarna inte hennes namn imorse när dem pratade om stalker och personer som lever med en stalker. Många namn nämndes men inte lilla My. Kan finnas en eller två anledningar
Nyhetsmorgon på TV4 kändes redan på 00-talet som en billig kopia av Oprah Winfrey. Man vet inte vad som ger mest pengar;
reklamen, eller gästerna som betalar för att få komma dit?
Kanske startar de en egen bokklubb snart också?
Hade My / Läckberg velat fortsatt figurera i diskussionen hade det antagligen kostat extra
Kommer säkert något från My Martens inom några dagar för att elda på intresset för hennes person.
Stalker, servitriser, någon amöba som hon blivit smittad av, värmeslag, hundarna utsatta för något? Well, well...MyMartens är inte den som tänker vara en nobody, inte.
"Bra start på augusti! ☀️📸 Video & foto-dump från min absoluta favoritplats i världen 👉🏻 Många är tillbaka från semestern – själv har jag inte haft någon ledighet, men jag har lyxen att kunna jobba här på plats i Spanien 🇪🇸✨ Mina onlineklienter har imponerat enormt och följt sina kost- och träningsplaner hela sommaren, med balans och glädje. Jag är så genuint stolt över er! 💪❤️ Jag har skapat ett liv där jag får jobba med det jag älskar – att hjälpa kvinnor nå sina mål, skapa sin drömkropp och samtidigt må bra inifrån och ut 💫 Vill du ta din träning till nästa nivå, komma igång eller gå ner 5, 10 eller 15 kg? 📩 Skicka mig ett DM så börjar vi din resa redan idag!"
My raggar klinkers igen. Desperat?
Hur mycket kan hon lära andra, hon som behöver en PT hemma och en coach i Spanien?
Hur länge dröjer det innan hon lägger upp alla stories om stalkern igen? 3, 2, ...
Senast redigerad av TPL 2025-08-12 kl. 19:06.
"Bra start på augusti! ☀️📸 Video & foto-dump från min absoluta favoritplats i världen 👉🏻 Många är tillbaka från semestern – själv har jag inte haft någon ledighet, men jag har lyxen att kunna jobba här på plats i Spanien 🇪🇸✨ Mina onlineklienter har imponerat enormt och följt sina kost- och träningsplaner hela sommaren, med balans och glädje. Jag är så genuint stolt över er! 💪❤️ Jag har skapat ett liv där jag får jobba med det jag älskar – att hjälpa kvinnor nå sina mål, skapa sin drömkropp och samtidigt må bra inifrån och ut 💫 Vill du ta din träning till nästa nivå, komma igång eller gå ner 5, 10 eller 15 kg? 📩 Skicka mig ett DM så börjar vi din resa redan idag!"
My raggar klinkers igen. Desperat?
Hur mycket kan hon lära andra, hon som behöver en PT hemma och en coach i Spanien?
Hur länge dröjer det innan hon lägger upp alla stories om stalkern igen? 3, 2, ...
Ja denna professionella pt är fortfarande under upplärning…
Skäms på sig! Att utge sig att vara så mycket, ja i hur många år blir det nu…som hon har skrävlat om sig själv
Skäms bara!
Så pinsam så andra skäms å hennes vägnar
Påstår att hon har klinkers ändå jagar hon klinkers dygnet runt hela tiden
Så kreativ och påhittig
Skäms!
Ja denna professionella pt är fortfarande under upplärning…
Skäms på sig! Att utge sig att vara så mycket, ja i hur många år blir det nu…som hon har skrävlat om sig själv
Skäms bara!
Så pinsam så andra skäms å hennes vägnar
Påstår att hon har klinkers ändå jagar hon klinkers dygnet runt hela tiden
Så kreativ och påhittig
Skäms!
Hon erkänner att varje dag hos Mike´s, är jobb.
Ändå så skiter hon i att reklammarkera alla inlägg från "campen". Troligtvis så har de gjort en deal...fritt boende, etc, mot att hon "saluför" Mike´s för "nyttiga idioter".
Och att "jobba"? Med ett upplägg där ett företag gjort rubbet. Det enda My Martens behöver göra, är att påstå sig vara PT, ta betalt och "kasta gris"... Välta gris, ska det tydligen vara...
Ska hon inte åka hem snart. Skulle tro att sonen börjar skolan vilken dag som helst.
Det syns i alla fall att hon jobbat hårt på sig själv på sistone. Hon ser mer fit ut än vad man är van att där henne.
Undrar om hon kommer att kunna hålla i sin form när vinter kommer?
Jag hade nog valt att flytta till Spanien helt om jag haft hennes tillvaro. Jonas som är "artist" kan ju lika gärna bo var som helst eftersom han ändå bara turnerar i perioder.
Hon erkänner att varje dag hos Mike´s, är jobb.
Ändå så skiter hon i att reklammarkera alla inlägg från "campen". Troligtvis så har de gjort en deal...fritt boende, etc, mot att hon "saluför" Mike´s för "nyttiga idioter".
Och att "jobba"? Med ett upplägg där ett företag gjort rubbet. Det enda My Martens behöver göra, är att påstå sig vara PT, ta betalt och "kasta gris"... Välta gris, ska det tydligen vara...
Hon har företag. Då är ex.vis samarbeten jobb. Bilder som hör ihop med det hon kallar "jobb", skall reklammarkeras då de hör till hennes jobb.
Om inte, så jobbar hon svart.
Det är detta med alla dessa influenser som trott sig få pengar utan att skatta för dem. De får "lön", men ska inte skatta?
Likaså pressbud, resor, etc.
Frågade AI:
När en influencer marknadsför en produkt eller tjänst och får betalt eller någon form av ersättning för det, måste detta tydligt framgå som reklam för att följa marknadsföringslagen.
Det är viktigt att det är uppenbart för mottagaren att det är reklam, och inte bara ett vanligt inlägg.
Här är några sätt att markera reklam i influencer-samarbeten:
Tydlig textmärkning: Använd ord som "Reklam för...", "I samarbete med...", eller "Betalt samarbete med...".
Placering: Märkningen bör vara tydlig och synlig, helst högst upp i inlägget.
Typsnitt och färg: Använd ett typsnitt och en färg som sticker ut från övriga texten.
Varumärkesnamn: Ange tydligt vilket företag eller varumärke som reklamen gäller.
Ingen dold reklam: Det är inte tillåtet att gömma reklamen i texten eller på annat sätt försöka dölja att det är reklam.
Exempel:
Istället för att bara skriva "Åh, älskar den här tröjan!", kan du skriva: "Reklam för [Varumärkesnamn]: Älskar den här nya tröjan! Den är så bekväm och snygg.".
Varför är det viktigt att reklammärka?
Öppenhet och ärlighet: Följare ska veta när de exponeras för reklam så att de kan göra informerade köpbeslut.
Förtroende: Att vara transparent stärker förtroendet mellan influencern och följarna.
Lagkrav: Det är ett lagkrav att tydligt markera reklam.
Vad räknas som reklam?
Betalda samarbeten (pengar, produkter, tjänster).
Rabattkoder eller affiliatelänkar där influencern tjänar pengar på köp.
Återkommande produktutskick där influencern regelbundet skriver om produkterna.
Källor:
IAB Sverige: Annonsmärkning
Linda Hörnfeldt: Vad ska annonsmärkas och hur gör man?
Adrecord: Så fungerar Marknadsföringslagen på sociala medier
Johannes Gustavsson Kommunikation: Reklammärkning vid betalda samarbeten
Resume.se: Nya rekommendationer för reklammärkning i sociala medier
My Martens gillar inte att betala, hon vill bara bli betald.
Senast redigerad av MaeWest 2025-08-13 kl. 14:53.
Hon har företag. Då är ex.vis samarbeten jobb. Bilder som hör ihop med det hon kallar "jobb", skall reklammarkeras då de hör till hennes jobb.
Om inte, så jobbar hon svart.
Det är detta med alla dessa influenser som trott sig få pengar utan att skatta för dem. De får "lön", men ska inte skatta?
Likaså pressbud, resor, etc.
Frågade AI:
När en influencer marknadsför en produkt eller tjänst och får betalt eller någon form av ersättning för det, måste detta tydligt framgå som reklam för att följa marknadsföringslagen.
Det är viktigt att det är uppenbart för mottagaren att det är reklam, och inte bara ett vanligt inlägg.
Här är några sätt att markera reklam i influencer-samarbeten:
Tydlig textmärkning: Använd ord som "Reklam för...", "I samarbete med...", eller "Betalt samarbete med...".
Placering: Märkningen bör vara tydlig och synlig, helst högst upp i inlägget.
Typsnitt och färg: Använd ett typsnitt och en färg som sticker ut från övriga texten.
Varumärkesnamn: Ange tydligt vilket företag eller varumärke som reklamen gäller.
Ingen dold reklam: Det är inte tillåtet att gömma reklamen i texten eller på annat sätt försöka dölja att det är reklam.
Exempel:
Istället för att bara skriva "Åh, älskar den här tröjan!", kan du skriva: "Reklam för [Varumärkesnamn]: Älskar den här nya tröjan! Den är så bekväm och snygg.".
Varför är det viktigt att reklammärka?
Öppenhet och ärlighet: Följare ska veta när de exponeras för reklam så att de kan göra informerade köpbeslut.
Förtroende: Att vara transparent stärker förtroendet mellan influencern och följarna.
Lagkrav: Det är ett lagkrav att tydligt markera reklam.
Vad räknas som reklam?
Betalda samarbeten (pengar, produkter, tjänster).
Rabattkoder eller affiliatelänkar där influencern tjänar pengar på köp.
Återkommande produktutskick där influencern regelbundet skriver om produkterna.
Källor:
IAB Sverige: Annonsmärkning
Linda Hörnfeldt: Vad ska annonsmärkas och hur gör man?
Adrecord: Så fungerar Marknadsföringslagen på sociala medier
Johannes Gustavsson Kommunikation: Reklammärkning vid betalda samarbeten
Resume.se: Nya rekommendationer för reklammärkning i sociala medier
My Martens gillar inte att betala, hon vill bara bli betald.
Fast nu gissar du ju bara. Hon kanske är timanställd?
Fast nu gissar du ju bara. Hon kanske är timanställd?
Vad gissar jag på?
Hon skriver själv att hon inte haft semester, bara jobb, men med det hon gillar allra bäst...?
Jo, men visst...timanställd. Kan ju förklara bilder utan reklammarkering, då, eller?
(Hon tränar ju tom i mörker, utan att tända ljuset. Mike säger åt henne att de har solpaneler, men My fnissar något om något...)