2025-08-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Det måste vara underbart för Joakim (som är en vuxen man på 40 år) att få denna "fina och positiva energin" från ungdomar 16-20 år, för att inte prata om all bekräftelse denne vuxne man fick från dessa ungdomar.

Är det normalt att en vuxen man på 40 år gillar att få bekräftelse av barn/ungdomar

Vore väl konstigt om någon på scenen inte vill ha bekräftelse på att man gör nått bra då skulle väl ingen vilja stå där 🤔
Vad säger du om 30-40 åringarna som var där är det också barn/ungdomar?
Citera
2025-08-12, 14:12
Medlem
Under senaste "semestern" pratar, det snart 5-åriga barnet" om en karaktär som heter "Thanos", denna karaktär är med i serien "Squid Game", en serie som går ut på att så många människor som möjligt ska dödas.

Under en middag börjar pojken helt plötsligt att prata om att denne "Thanos" fick en gaffel intryckt så djupt att det kom blod... ... Joakim verkade inte bry sig något nämnvärt...
På YouTube kan man se just denna scen som pojken beskrev och blodet sprutade ut Thanos hals...

Nu har pojken fått en dräkt från serien och Joakim leker "Squid game" med sonen...

Är det vanligt förekommande att 4-5 åringar få se skräckfilmer/skräckserier där blodet skvätter?
Citera
2025-08-12, 14:25
Medlem
Citat:
Under senaste "semestern" pratar, det snart 5-åriga barnet" om en karaktär som heter "Thanos", denna karaktär är med i serien "Squid Game", en serie som går ut på att så många människor som möjligt ska dödas.

Under en middag börjar pojken helt plötsligt att prata om att denne "Thanos" fick en gaffel intryckt så djupt att det kom blod... ... Joakim verkade inte bry sig något nämnvärt...
På YouTube kan man se just denna scen som pojken beskrev och blodet sprutade ut Thanos hals...

Nu har pojken fått en dräkt från serien och Joakim leker "Squid game" med sonen...

Är det vanligt förekommande att 4-5 åringar få se skräckfilmer/skräckserier där blodet skvätter?

Den där leken är en trend nu både hos barn och vissa ungdomar, på förskolan har man regler kring leken misstänker att det är lika i skolan.
Citera
2025-08-12, 14:42
Medlem
När Cluee News släppte sin YouTube-video "Helt nya bevis i Chrippa dramat" så skrev Joakim en kommentar, denna kommentar fäste Cluee men nu är den helt plötsligt borta.

Om det var Joakim själv som tog bort den, kan han då inte stå för vad han skriver eller blev reaktionerna inte de han hoppades på...

Har svårt att tro att Cluee tog bort den, med tanke på alla kommentarer som Joakim fick (mestadels negativa).

OT. Svarar inte på vissa användares inlägg/svar/kommentarer, detta då de har problem med läsförståelsen och inte klarar av att acceptera andras åsikter. Ska hela tiden hålla på och bjäfsa på alla som inte tycker som dem själva.
Citera
2025-08-12, 15:45
Medlem
Citat:
Det måste vara underbart för Joakim (som är en vuxen man på 40 år) att få denna "fina och positiva energin" från ungdomar 16-20 år, för att inte prata om all bekräftelse denne vuxne man fick från dessa ungdomar.

Är det normalt att en vuxen man på 40 år gillar att få bekräftelse av barn/ungdomar

Hundra procent ja. Gör man något som vänder sig till tex unga människor är det ju dessa som gillar det han gör.

Välkommen in i skrivandet igen. Du har säkert varit saknad av några.
Citera
2025-08-12, 15:53
Medlem
Citat:

Vanligt är det säkert inte. Tex tror jag att Jocke var ensam i syskonskaran att få se sånt tillsammans med sin mamma.

Jag kan bara tala för mig själv och mina barn fick inte se sånt alls när de var små. Om de hade fått se det vet jag ju inte hur de skulle ha påverkats.

Jävla Bananer i pyjamaslåten får jag exem av för den hörde jag lite för ofta.

Om Jockes son skulle ta skada av att se det vet jag inte. Det hänger nog mest på hur Jocke pratar med sonen om det. Verklighet kontra fantasi.
Citera
2025-08-12, 15:57
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vanligt är det säkert inte. Tex tror jag att Jocke var ensam i syskonskaran att få se sånt tillsammans med sin mamma.

Jag kan bara tala för mig själv och mina barn fick inte se sånt alls när de var små. Om de hade fått se det vet jag ju inte hur de skulle ha påverkats.

Om Jockes son skulle ta skada av att se det vet jag inte. Det hänger nog mest på hur Jocke pratar med sonen om det. Verklighet kontra fantasi.
Och hans verklighet är ju inte direkt hälsosam va?
Citera
2025-08-12, 16:28
Medlem
Citat:
Hundra procent ja. Gör man något som vänder sig till tex unga människor är det ju dessa som gillar det han gör.

Välkommen in i skrivandet igen. Du har säkert varit saknad av några.

Ok, så med detta menar du att Joakim vänder sig till unga människor. Har fått uppfattningen av att de som har Joakim och Jonna som idoler (här på FB) vill få andra att tro att parets följare/fans/målgrupp är betydligt äldre än 16-20 år. Rätta mig gärna om jag har fel.
Man får väl hoppas att paret informerar sina eventuella samarbetspartners att deras målgrupp inte är köpstarka vuxna utan barn/ungdomar.

Tack, förstår dock inte varför jag skulle vara saknad av någon. Ingår inte i någon grupp/sekt/klan, man kan faktiskt ha åsikter utan att välja någons sida. Ärligt talat så tycker jag det är lite töntigt med det här bjäfsandet som en del håller på med, mycket fokusförflyttande också, endast i syfte att beskydda sina stora idoler.
Har haft en FB-fri tid och det har faktiskt varit skönt. Faktiskt något som jag rekommenderar, speciellt till de personer som inte klarar av att vara avstängda en period utan måste skriva från alternativa konton.

Önskar dig en trevlig eftermiddag/kväll.
Citera
2025-08-12, 16:42
Medlem
Citat:

Frågan är ju om det är sant eller inte, det här med Joakims mamma och skräckfilmerna alltså. Det går att jämföra Joakim med pojken i sagan "Pojken som ropade varg". Joakim har ljugit/lurat folk så länge/ofta så det är svårt att tro på något han säger, en situation som han själv har skapat.

Om du tittar på vloggen där 5-åringen pratar om Squid Game, så får man (i alla fall jag) uppfattningen av att Joakim inte bryr sig speciellt mycket. Varför ens ha med detta i en vlogg, verkar nästan som att Joakim tycker det är kul att 5-åringen ser på denna typ av filmer/serier...
Pojken har ju tidigare pratat om diverse karaktärer från skräckfilmer och ska väl, enligt paret själva, ha pratat om blod och knivar på förskolan.
Citera
2025-08-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ok, så med detta menar du att Joakim vänder sig till unga människor. Har fått uppfattningen av att de som har Joakim och Jonna som idoler (här på FB) vill få andra att tro att parets följare/fans/målgrupp är betydligt äldre än 16-20 år. Rätta mig gärna om jag har fel.
Man får väl hoppas att paret informerar sina eventuella samarbetspartners att deras målgrupp inte är köpstarka vuxna utan barn/ungdomar.

Tack, förstår dock inte varför jag skulle vara saknad av någon. Ingår inte i någon grupp/sekt/klan, man kan faktiskt ha åsikter utan att välja någons sida. Ärligt talat så tycker jag det är lite töntigt med det här bjäfsandet som en del håller på med, mycket fokusförflyttande också, endast i syfte att beskydda sina stora idoler.
Har haft en FB-fri tid och det har faktiskt varit skönt. Faktiskt något som jag rekommenderar, speciellt till de personer som inte klarar av att vara avstängda en period utan måste skriva från alternativa konton.

Önskar dig en trevlig eftermiddag/kväll.

Jag tänker så här. Vissa delar av det Jocke gör vänder sig mot äldre personer och annat till yngre personer.
Just det med hans discjockey (utsäkta för äldre uttryck) är väl mer mot den yngre publiken med tanke på musikvalen.

Nä ett konto är fullt lagom att ha 😊

Detsamma 😊
Citera
2025-08-12, 19:55
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Ett spel för galleriet. Om han gjorde som han sagt så många gånger, gick vidare och inte tittade sig om, så skulle han förlora en hel del. Hela hans djävla podd är ju baserad på att gråta över familjen. Han kan väl joina sin pappa istället. Häng med dom, käka middagar och fira jul och födelsedagar med syskonen, farsan och styvmorsan där, eller vill dom inte? Och om dom inte vill, skriv en bok om hur pappa svek dig när du var liten så kanske miljonerna trillar in, dom behövs ju
Ska väldigt mycket till för att bryta med en familjemedlem, family first osv.

Jag förstår dom, familj eller inte skulle inte heller vilja ha en Jockeboy i umgänget som när som helst får för sig att ljuga ihop en story om mig.
Citera
2025-08-13, 08:09
Avstängd
Crabby88s avatar
Sjukt att media inte uppmärksammar jockibooooooooi ( så som Olof K säger det) roll i detta drama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in