Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-08-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkdraken
Stämmer in i kören här. Tar min tredje dos på 0,25 idag, så jag ligger i ungefär samma fas.

Jag kände lite samma som er, en blygsam effekt som kom och gick lite. Nu precis innan dos 3 så är min aptit och hungerskänslor i princip som vanligt. Tänker att det heller inte är konstigt då kroppen börjar vänja sig med medicinen vid tillvänjningsdosen.
Jag har legat på ett kaloriunderskott ganska länge så för mig har det stått helt stilla på vågen. Hoppas bara att en höjning av dos till 0,5 efter fjärde dosen kan ge en liten skjuts åt rätt håll så kroppen hajar till. Har dock inga biverkningar ännu, vilket känns väldigt positivt.

Spännande och se hur du påverkas av 0,5 dosen iom att du är 1 vecka före oss. Återkom gärna så vi får veta hur du mår.
Citera
2025-08-12, 13:45
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Pust, så Ozempic blir never ending story...

Säkert.. hoppas att vårdcentralerna snart släpper på deras stelbenthet gällande att förskriva Ozempic för obesitas så man iaf kan spara in på den kostnaden som man betalar till privat vårdgivare.

Fattar inte att folk har råd med mounjaro 🤯
Citera
2025-08-12, 14:02
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Säkert.. hoppas att vårdcentralerna snart släpper på deras stelbenthet gällande att förskriva Ozempic för obesitas så man iaf kan spara in på den kostnaden som man betalar till privat vårdgivare.

Fattar inte att folk har råd med mounjaro 🤯
Hm, vi som kommit nere med BMI under 27, kommer aldrig att kunna få Ozempic eller Mounjaro från VC.
Så DrVikts 500 kr blir väll oundvikligt.
Citera
2025-08-12, 14:56
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Hm, vi som kommit nere med BMI under 27, kommer aldrig att kunna få Ozempic eller Mounjaro från VC.
Så DrVikts 500 kr blir väll oundvikligt.

Jag sökte via vc innan jag tog kontakt med drV… berättade även för min läkare när jag började.. tänker att om dom bara börjar tillåta det igen så borde det inte vara några problem… min läkare hade skrivit ut om det inte var så att den medicinsk ansvarige på deras vc har sagt nej till det.
Citera
2025-08-12, 15:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman741
Vad f.. menar du?
Du har ingen aning om vad jag har gjort och inte gjort som har fått mig dit jag är idag så Tack men Nej Tack till dina kommentarer!!!!!
Det var ju ett bra råd. Varför så arg? Bättre än att spruta in mediciner i kroppen.
Citera
2025-08-12, 20:16
Medlem
Citat:
Pust, så Ozempic blir never ending story...

Har ni frågat om att få gå över och testa wegowy eller mounjaro då effekten avtagit?
Citera
2025-08-12, 21:01
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Hej

Nä samma lika som efter första dosen. Ett snabbt illamående sköljer över mig när jag sprutar in dosen. Sen känner jag ingen direkt hunger eller "sug".
Efter första dosen kom suget smygandes onsdag/torsdag kväll för att lugna ner sig till helgen igen..
Dock blev det lite alkohol till middagar under helgen men höll mig ändå inom kcal gränsen... Får dock inte i mig ordentligt med kcal under dagen.. Tänker att det ger med sig med tiden ... Huvudsaken är att det jag får i mig är tillräckligt med protein, kolhydrater och fett ...

Hur mår du?

Härligt att höra. Gällande öl så finns ju Pripps blå bright brew som är låg på kalorier. Jag har också problem med att komma upp ordentligt i kalorierna. Ligger mellan 1000-1200 på en dag. Försöker få i mig mycket protein med via kvarg/milkshake. Men de är svårt att komma högt på kalorier tycker jag.

Annars är de ganska bra, lite trött och seg i huvudet.

Tog andra dosen idag.
Citera
2025-08-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Härligt att höra. Gällande öl så finns ju Pripps blå bright brew som är låg på kalorier. Jag har också problem med att komma upp ordentligt i kalorierna. Ligger mellan 1000-1200 på en dag. Försöker få i mig mycket protein med via kvarg/milkshake. Men de är svårt att komma högt på kalorier tycker jag.

Annars är de ganska bra, lite trött och seg i huvudet.

Tog andra dosen idag.

Toppen, hoppas de ger samma effekt som med första.

Jag dricker inte öl men gärna ett glas vitt vin.
De 2 senaste dagarna har jag inte ens kommit upp i 1000 kcal.. men bra mängd med protein
Citera
2025-08-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Jag sökte via vc innan jag tog kontakt med drV… berättade även för min läkare när jag började.. tänker att om dom bara börjar tillåta det igen så borde det inte vara några problem… min läkare hade skrivit ut om det inte var så att den medicinsk ansvarige på deras vc har sagt nej till det.

Har du frågat efter möjlighet att prova wegowy eller mounjaro om effekten av tar?
Citera
2025-08-12, 21:44
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Har du frågat efter möjlighet att prova wegowy eller mounjaro om effekten av tar?

Det är en kostnadsfråga… mounjaro har jag inte råd med o wegovy är samma som Ozempic som jag redan tar.

Hur jag än vrider o vänder på det så blir Ozempic via drV billigast…
Citera
2025-08-13, 07:50
Medlem
Tog min första dos igår 0,25 ml kände mig lite yr lätt illamående men ingen fara...hunger eller sug finns inte men det fanns väl inte egentligen förut heller...mitt mål är väl att gå ner 20 kg. Lär gå snabbt om jag inte äter alls men det går ju inte i längden.

Får se hur jag känner mig efter träning idag? Då kanske hunger kommer? verkar vara lite olika vad hur det går med viktminskningen! Men 20 kg på 1 år ska man väl klara av hoppas jag?
Citera
2025-08-13, 09:39
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Tog min första dos igår 0,25 ml kände mig lite yr lätt illamående men ingen fara...hunger eller sug finns inte men det fanns väl inte egentligen förut heller...mitt mål är väl att gå ner 20 kg. Lär gå snabbt om jag inte äter alls men det går ju inte i längden.

Får se hur jag känner mig efter träning idag? Då kanske hunger kommer? verkar vara lite olika vad hur det går med viktminskningen! Men 20 kg på 1 år ska man väl klara av hoppas jag?

Ju långsammare viktnedgång desto bättre för kroppen och bättre chans att behålla viktnedgången framöver tror jag. Man får inte glömma att viktnedgång är ett hot för kroppen och om det går för snabbt lär man få starkare hungersignaler och svagare mättnadssignaler att dras med framöver. Tycker definitivt man ska tänka på detta med en tidshorisont på 5-10-20 år osv och sikta på typ 1 kg ned i månaden istället för 1 kg i veckan för att underlätta för sig själv i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in