2025-08-10, 21:10
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ja, då ser det förstås sämre ut på kort sikt. På längre sikt ser jag nog inget allvarligt så länge vi håller oss över 100k.

Tittar du primärt bara på nivåer eller kikar du på trendlinjer med?
Citera
2025-08-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Tittar du primärt bara på nivåer eller kikar du på trendlinjer med?

Har ingen särskild princip, men jag fäster nog större vikt vid nivåer än trendlinjer och vid högre lokala toppar och högre lokala bottnar, etc. Jag trejdar som bekant inte dock, så det är mest för att få en ungefärlig uppfattning om vad som händer i marknaden och vart vi är på väg.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-08-10 kl. 21:34.
Citera
2025-08-10, 23:12
Medlem
Jag tror inte Natoshi hade som avsikt att någon sektledare till miljardär skulle utnytta BTC för nån sjuk form av "infinite money glitch"-lek. Strategy skulle kunna bli nästa FTX. Vi alla vet vad som skulle hända med BTC-priset om Strategy tvångssäljer.

Kanske hade det varit det bästa för prisutvecklingen på lång sikt.

Underskatta heller inte att det kan uppstå kriser på börsen kommande åren som kan orsaka extrem volalitet i krypto som vi aldrig sett tidigare. Finanskrisen 2008 skedde trots allt innan BTC existerade.
Citera
2025-08-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag tror inte Natoshi hade som avsikt att någon sektledare till miljardär skulle utnytta BTC för nån sjuk form av "infinite money glitch"-lek. Strategy skulle kunna bli nästa FTX. Vi alla vet vad som skulle hända med BTC-priset om Strategy tvångssäljer.

Kanske hade det varit det bästa för prisutvecklingen på lång sikt.

Underskatta heller inte att det kan uppstå kriser på börsen kommande åren som kan orsaka extrem volalitet i krypto som vi aldrig sett tidigare. Finanskrisen 2008 skedde trots allt innan BTC existerade.

Ifall BTC priset segar sig så länge att folk konverterar till dollar istället för Strategy-aktier, tvingas Strategy kanske att sälja BTC och en döds-spiral inleds. Knappast troligt för ögonblicket, men helt klart en möjlighet i framtiden.
Citera
2025-08-11, 15:00
Medlem
Det finns inget i uppfinningen med Bitcoin som är till för att hindra saker som finanskrisen att inträffa.

Det verkar vara en vanlig förvirring.
Citera
2025-08-11, 18:38
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Getingens veckorapport V.32 2025

Det blev ingen rapport förra veckan, jag sköt tyvärr på det för länge. Därför kommer jag att ha onsdagar som deadline för BTC/BTC.D/SPX-rapporten fortsättningsvis. Ambitionen är att den ska postas på måndagar direkt efter ljusstängningen av föregående vecka.

BTCUSD

Blå stigande diagonal gick förlorad i och med förra veckans ljus så den är numera gråmarkerad och nedtonad. Jag har även adderat svart horisontell som är en ny betydande nivå på prisgrafen.

Indikatorer: RSI avvisat vid den sluttande trendlinjen. Stochen har kryssat bearish.

Min samlade bedömning är att det här börjar att se riskabelt ut. Vi är farligt nära grön stigande diagonal med svart stigande diagonal direkt under. Stochen och RSI gynnar inte tjursidan i det här läget. Det finns en del möjliga stödnivåer som kan tänkas fånga upp priset nedanför om dom diagonala stöden ger vika, men vilka det skulle kunna tänkas vara är inget jag vill ta reda på med full exponering.
Det absolut bästa som kan hända här medans indikatorerna pressar på nedåt är att svart stigande diagonal håller. Vi har även den nya horisontella nivån i form av svart horisontell som är ganska väletablerad med fyra ljusstängningar. Som jag ser det är det inte värt risken att vara maxallokerad här. Då är det bättre att invänta att kliva på tåget igen om priset mot förmodan tar sig tillbaka över 119k (svart horisontell) med en ljusstängning dom närmaste veckorna.
Det finns en del tecken på att vi kan komma att få se bullish PA på 1D framöver som med fördel kan nyttjas för att kliva av så nära 119k som möjligt.

Graf 1W: https://ibb.co/rGB8sGSh

BTC.D - Bitcoindominansen
Dominansen är i närheten av orange fallande diagonal och stochen på 1W kan potentiellt vara påväg att kryssa bullish. Jag drar personligen gränsen vid röd fallande diagonal, den är mest signifikant för Altcoin-hatarna att ta ut.

Graf 1W: https://ibb.co/7JNDhw1m

SPX - S&P 500
Förlust av momentum i form av grön stigande diagonal, dock efter att vektorn redan hade flyttats så jag tror att det är bättre att jobba med horsiontella nivåer här tillsvidare. Priset blev avvisat vid det övre motståndet i form av röd stigande diagonal. Förlust av lila horisontell öppnar upp för indexet att ta sig an dom gröna nivåerna under.

Indikatorer: Stochen har kryssat brearish men är inte under 79 än så länge. Vad gäller RSI så ser det bättre ut än BTC och kan eventuellt tänkas hjälpa majsen att hålla sig över svart stigande diagonal om indexet fortsätter upp här.

Graf 1W: https://ibb.co/3yX62wNF

Edit: Bytte ut BTCUSD-grafen till en mer inzoomad version.

Getingens veckorapport V.33 2025

BTCUSD
Förra veckans ljusstängning trotsade intressant nog stochen och det tidigare björnkrysset. Faktum är att stängningen var såpass konstruktiv att det inte alls är en omöjlighet längre att svart stigande diagonal håller som stöd. Även svart horisontell har ökat i relevans med ytterligare en ljusstängning precis på nivån.
Stochen ser till och med ut att potentiellt överväga ett nytt tjurkyss här, vilket skulle bli det tredje i raden om det blir verklighet. Det är inget man ser varje vecka precis.
För att summera: Så länge grön stigande diagonal är intakt är vi i en uppåttrend, men klart viktigast är svart stigande diagonal. Oavsett om vi konsoliderar eller fortsätter upp här så är det väldigt konstruktivt så länge den håller.
Noterar även att vi närmar oss RSI-trendlinjen. Personligen hoppas jag att den bryts så att Romantrading på cryptoX får sina fula björnfiskar varma.

Graf 1W: https://ibb.co/d0T71Z8c

BTC.D - Bitcoindominansen
Förra veckans ljus stängde precis på den nedre svarta trendlinjen efter att dominansen avvisades vid orange fallande diagonal. Nu är frågan om den orkar att göra ett ryck till uppåt härifrån. Stochen skulle eventuellt kunna stötta det om den kryssar bullish.
Även om det visar sig bli fallet tror jag att Dominansen lever på lånad tid här. Jag är beredd att byta fot om Dominansen mot förmodan orkar upp över röd fallande diagonal igen. Men det ska nog mycket till med tanke på hur Total 2 och Total 3 är konfigurerade i dagsläget.

Graf 1W: https://ibb.co/p8ThLWw

SPX - S&P500
Ljuset stängde precis på lila horisontell. Stochen skulle eventuellt kunna kryssa bullish på nytt här. Om vi kan vi ta oss förbi svart horisontell så finns det inget som hejdar indexet ifrån att ta sikte på grön stigande diagonal ovanför.

Graf 1W: https://ibb.co/xqwtXgBR
Citera
2025-08-11, 18:48
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Vi parkerade gårdgens ljus exakt vid 117,4K. Vi är nu uppe och nosar på en betydande supply-zone på 1W direkt ovanför. Stochen har inte toppat än, så det är inte omöjligt att vi tar sikte på 120K härnäst.
Har adderat svart stigande diagonal, är bullish så länge den håller men misstänker att vi kan få det kämpigt här inom kort.

Graf 1D: https://ibb.co/TxKhDdp7

Kommentera eller kritisera gärna.

Prisutvecklingen visade sig vara mer aggressiv än vad jag hade förväntat mig men svart stigande diagonal är fortfarande intakt så getingen var på rätt sida av strecket även den här gången. Det ska bli intressant att se om vi orkar upp över den övre röda horisontella nivån med ljusstängningar härifrån.
Stochen har fortfarande lite svängrum uppåt men någon typ av korrigering börjar att bli mer sannolik här. Vi får se vad som händer, jag är gärna fortsatt involverad så länge vi är över svart stigande diagonal.

Graf 1D: https://ibb.co/YTZ4t6qq
Senast redigerad av hazenectar 2025-08-11 kl. 19:04.
Citera
2025-08-11, 22:05
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Fan flugan - you got me.

Har shitpostat här och sen handlat tvärtom från uppskrämda bitbros på flashen som säljer när man skriver här. Men nu är jag ju avslöjad, så får ta en annan strategi.

Tror vi ser 120+ igen på måndag morgon, funderar på att ta en x20 häv nu ikväll. Vad säger dina streckgubbar om det?

Nu är det hög tid för en ny prediction DViking!
Citera
2025-08-12, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Det finns inget i uppfinningen med Bitcoin som är till för att hindra saker som finanskrisen att inträffa.

Det verkar vara en vanlig förvirring.

Det är ingen förvirring. Finanskriserna du ser är i största grad penning- och finanspolitiska.
Citera
2025-08-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bda7
Det är ingen förvirring. Finanskriserna du ser är i största grad penning- och finanspolitiska.
Nope.

De bitarna låter staten och andra aktörer stjäla dina pengar systematiskt. Men det är inte det som skapar saker som finanskrisen.
Citera
2025-08-12, 15:29
Medlem
Spännande att se weekly close för BTC.D
Citera
2025-08-12, 18:12
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Nu är det hög tid för en ny prediction DViking!

Äh, hade glömt bort detta men klev sen av på +5% alltså +100% typ med hävstången så man får väl vara nöjd även om det kunde blivit lite till.

Har inte följt något egentligen utan är på semester. Antar att kursen härifrån kan gå upp, ner eller mittimellan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in