2025-08-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Alla fattade vad Stopp menade. Du är bara jobbig när du bestämmer dig för att vrida och vända på ords innebörd istället för att nöja dig med andemeningen som försöker förmedlas.

Grafen är neutral på kort sikt. Bullish mer utzoomat.
Vad är det för "andemening" som försökte förmedlas?
Citera
2025-08-05, 19:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Benjamin cowen har haft rätt många gånger och nu varnar han för att vi kanske bara har några månader kvar till toppen.

För mig känns det konstigt speciellt med tanke på att vi inte haft nån riktig altseason eller nån riktigt btc hype.

Altseason blir väldigt intressant denna gång eftersom btc dominansen varit så hög.
Värsta som kan hända är att btc dominansen inte går ner så mycket som det gjort innan.
Jag är hårt investerad in altcoins så skulle drabbas hårt.
Citera
2025-08-06, 09:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Getingens veckorapport V.30 2025

BTCUSD
Förra veckans ljusstapel stängde röd men på det stora hela var det inte tal om några nya tekniska signaler egentligen så jag nöjer mig med att bara posta prisgrafen i den här rapporten som med fördel kan jämföras med föregående veckas.

Graf 1W: https://ibb.co/q324VJgP

BTC.D - Bitcoindominansen
Tillskillnad från Bitcoinpriset levererade Bitcoindominansen ett minst sagt spännande veckoljus. Ner nästan 6% på 7 dagar. Jag har kompletterat grafen med en röd horisontell nivå och ett grönt område, som är tänka att illustrera det sista stödet dominansen har innan den nedre svarta trenlinjen ger vika. Jag har även adderat orange och röd fallande diagonal.
Nu spekulerar jag bara, - men baserat på tidigare ratioutveckling finns det skäl att misstänka att dominansen kanske orkar upp till någon av dom båda fallande trendlinjerna igen för att därefter sedan falla igenom den nedre svarta trendlinjen men det återstår såklart att se. Det är även rimligt att byta fot och flippa bullish BTC om röd fallande diagonal korsas av dominansen med en stängning på 1W.

Graf 1W: https://ibb.co/Pv1nyDz9

SPX - S&P 500

Avhandlar förra veckans ljusstängning i nästa veckas rapport. Har insett att det är att föredra att posta rapporterna i början av veckan istället för slutet för nu sitter jag ju någonstans här med facit över hur saker och ting blev i och med att indexet stänger på fredagar och det är inte alls tanken med den här rapporten.

Getingens veckorapport V.32 2025

Det blev ingen rapport förra veckan, jag sköt tyvärr på det för länge. Därför kommer jag att ha onsdagar som deadline för BTC/BTC.D/SPX-rapporten fortsättningsvis. Ambitionen är att den ska postas på måndagar direkt efter ljusstängningen av föregående vecka.

BTCUSD

Blå stigande diagonal gick förlorad i och med förra veckans ljus så den är numera gråmarkerad och nedtonad. Jag har även adderat svart horisontell som är en ny betydande nivå på prisgrafen.

Indikatorer: RSI avvisat vid den sluttande trendlinjen. Stochen har kryssat bearish.

Min samlade bedömning är att det här börjar att se riskabelt ut. Vi är farligt nära grön stigande diagonal med svart stigande diagonal direkt under. Stochen och RSI gynnar inte tjursidan i det här läget. Det finns en del möjliga stödnivåer som kan tänkas fånga upp priset nedanför om dom diagonala stöden ger vika, men vilka det skulle kunna tänkas vara är inget jag vill ta reda på med full exponering.
Det absolut bästa som kan hända här medans indikatorerna pressar på nedåt är att svart stigande diagonal håller. Vi har även den nya horisontella nivån i form av svart horisontell som är ganska väletablerad med fyra ljusstängningar. Som jag ser det är det inte värt risken att vara maxallokerad här. Då är det bättre att invänta att kliva på tåget igen om priset mot förmodan tar sig tillbaka över 119k (svart horisontell) med en ljusstängning dom närmaste veckorna.
Det finns en del tecken på att vi kan komma att få se bullish PA på 1D framöver som med fördel kan nyttjas för att kliva av så nära 119k som möjligt.

Graf 1W: https://ibb.co/rGB8sGSh

BTC.D - Bitcoindominansen
Dominansen är i närheten av orange fallande diagonal och stochen på 1W kan potentiellt vara påväg att kryssa bullish. Jag drar personligen gränsen vid röd fallande diagonal, den är mest signifikant för Altcoin-hatarna att ta ut.

Graf 1W: https://ibb.co/7JNDhw1m

SPX - S&P 500
Förlust av momentum i form av grön stigande diagonal, dock efter att vektorn redan hade flyttats så jag tror att det är bättre att jobba med horsiontella nivåer här tillsvidare. Priset blev avvisat vid det övre motståndet i form av röd stigande diagonal. Förlust av lila horisontell öppnar upp för indexet att ta sig an dom gröna nivåerna under.

Indikatorer: Stochen har kryssat brearish men är inte under 79 än så länge. Vad gäller RSI så ser det bättre ut än BTC och kan eventuellt tänkas hjälpa majsen att hålla sig över svart stigande diagonal om indexet fortsätter upp här.

Graf 1W: https://ibb.co/3yX62wNF

Edit: Bytte ut BTCUSD-grafen till en mer inzoomad version.
Senast redigerad av hazenectar 2025-08-06 kl. 09:56.
Citera
2025-08-06, 09:46
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Vi korsade blå stigande diagonal inatt. Det luriga är att den trendlinjen konvergerar med svart stigande diagonal som är inhämtad på en högre tidsram i form av 1W. Det betyder i praktiken att det går att tolerera ett par ljusstängningar "i närheten" av svart diagonal, baksidan är att det blir svårare att urskilja när trendlinejn har gått förlorad på riktigt på 1D.

Vi har en hidden bullish div på RSI-sidan och stochen på 1D har nu kryssat bullish, den behöver dock ta sig över 19ca innan den blir en riktig maktfaktor i sammanhanget.

Tror ändå att förutsättningarna är hyggliga att vi kommer att få se någon form av bounce back här.
Motstånden ovanför är markerade i rött.

Graf 1D: https://ibb.co/fKncxRj

Citat:
Slight progress: https://ibb.co/LXz5qDNs

Det ser genast bättre ut om vi kan ta ut röd fallande diagonal.

Har förlängt röd fallande diagonal. man kan skönja att stochen har börjat att tippa över.

Graf 1D: https://ibb.co/HpTH8F5g
Citera
2025-08-06, 10:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Benjamin cowen har haft rätt många gånger och nu varnar han för att vi kanske bara har några månader kvar till toppen.

För mig känns det konstigt speciellt med tanke på att vi inte haft nån riktig altseason eller nån riktigt btc hype.

Benjamin Cowen är en jävla klåpare som gång på gång har lett sina följare till slaktbänken med sitt efterblivna spekulerande.
Citera
2025-08-06, 11:34
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:

Det kan mycket väl stämma.. För sista ruset .. dvs ett spann av 3-4 månader är allt som krävs för att gå från $115K till $250K, med galen alt season och allt. Det var exakt så det såg ut 2020-2021 också.

Bitcoin Magazines analytiker tror samma https://x.com/BitcoinMagPro/status/1952732574612402389

Mister Crypto tror samma https://x.com/misterrcrypto/status/1951704553973219801
Citera
2025-08-06, 14:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Det kan mycket väl stämma.. För sista ruset .. dvs ett spann av 3-4 månader är allt som krävs för att gå från $115K till $250K, med galen alt season och allt. Det var exakt så det såg ut 2020-2021 också.

Bitcoin Magazines analytiker tror samma https://x.com/BitcoinMagPro/status/1952732574612402389

Mister Crypto tror samma https://x.com/misterrcrypto/status/1951704553973219801
Hur galen kan en altseason bli från dessa nivåer? Finns det likviditet idag att få redan högt värderade shitcoins att rusa än mer? Jag menar XRP är värderat till nästan 200 miljarder dollar, vilket är att jämföra med värdet hos McDonalds.
Skall XRP dubbla sitt pris behöver det komma in 200 miljarder till. Skall den tiodubbla är det 2000 miljarder dollar.
Jag ställer mig frågan till vart dessa pengar skall komma till, men framför allt VARFÖR dom skall komma? XRP löser liksom inga värdsliga problem. McDonalds säljer iaf goda hamburgare.

En altwinter skulle vara mer logisk om du frågar mig. Iaf så länge vi inte har någon altcoin som blir eftertraktad för att den löser något behov.
Altcoins skulle man köpt för två år sedan, inte nu.
Citera
2025-08-06, 16:19
Medlem
Citat:
Hur galen kan en altseason bli från dessa nivåer? Finns det likviditet idag att få redan högt värderade shitcoins att rusa än mer? Jag menar XRP är värderat till nästan 200 miljarder dollar, vilket är att jämföra med värdet hos McDonalds.
Skall XRP dubbla sitt pris behöver det komma in 200 miljarder till. Skall den tiodubbla är det 2000 miljarder dollar.
Jag ställer mig frågan till vart dessa pengar skall komma till, men framför allt VARFÖR dom skall komma? XRP löser liksom inga värdsliga problem. McDonalds säljer iaf goda hamburgare.

En altwinter skulle vara mer logisk om du frågar mig. Iaf så länge vi inte har någon altcoin som blir eftertraktad för att den löser något behov.

Det kommer få från bitcoin till altcoins precis somndet gjort innan, därför vi väntar på att btc dominansen ska ner rejält så att pengarna i btc går till altcoins.

Såklart är det inte alla altcoins som kommer gå bra och de med redan högt market cap kommer såklart gå sämre än de med lägre., så har det sett ut innan.

Ska man investera och hoppas på 5-20x får man sikta in sig på top 50-100 coinsen.
Finns undantag och ett av dom kommer nog vara solana som redan är väldigt högt upp men som förmodligen kommer göra 5x härifrån.
Jag siktar in mig på altcoins som gått ner en hel del och hoppas dom gör minnst 5x när altseason är över
Citera
2025-08-06, 16:36
Medlem
Citat:

Vad som är logiskt och inte logiskt för dig är extremt ointressant. För övrigt kan du gärna sluta prata om McDonalds i tråd om krypto. Ett företag som dessutom bidrar till ett kortare liv för mänskligheten.

News flash: Kryptopriser drivs inte av "fundamenta"
Citera
2025-08-06, 16:44
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vad som är logiskt och inte logiskt för dig är extremt ointressant. För övrigt kan du gärna sluta prata om McDonalds i tråd om krypto. Ett företag som dessutom bidrar till ett kortare liv för mänskligheten.

News flash: Kryptopriser drivs inte av "fundamenta"

"Scams pump the hardest"
Citera
2025-08-06, 16:51
Medlem
Citat:
"Scams pump the hardest"
Det ser ut att bli till hösten som det händer. BTC trollade oss med nytt ATH i juli.
Citera
2025-08-06, 17:10
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det ser ut att bli till hösten som det händer. BTC trollade oss med nytt ATH i juli.

Gör det? Motivera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in