Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Mitt argument var att det inte är unikt ryskt att invadera andra länder och därför måste INTE alla i hela världen stoppa Ryssland. Nu byter du ämne (från invasion ockupation) och börjar prata om annektering. Håll dig nu till ämnet för tråden. Jag tänker inte bli varnad för ert trams. Trådens ämne är Trumps fredsplan. Trump talar t ex om att annektera Grönland. Trump har godkänt Israels annektering av Golanhöjderna. Ändå stödde inte världen ett krig för att återerövra Golanhöjderna från Israel.
Det kommer bli antingen en de facto acceptans av att Ryssland besitter en del av Ukraina som slut på detta krig. Eller möjligen erkännande av någon del som ryskt territorium.
Ert tramsande i tråden hindrar inte det, eller får någon att bättre förstå vad som kommer att hända, eller vad våra svenska politiker bör göra.
Får ge dig rätt i att jag vandrade i mina funderingar. En tankelapsus helt enkelt.
Vi pratar Rysslands invasion av Ukraina och annektering av vissa oblast.
För mig blev det uppenbart att detta inte kan vara aktuellt att erkänna, då dety öppnar upp för andra länder att invadera OCH annektera.
För mig finns det inga ursäkter, oavsett vilka länder du pekar på.