2025-08-09, 13:57
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag läste på innan. Så du behöver inte upprepa.

Vilka länder har USA och Natos länder ockuperat?
Natos länder? Vad tusan är det??

Många. Så där har du ditt "prejudikat" vilket tyvärr gör att det inte går att döma Ryssland speciellt hårt eller att alla länder i världen måste skydda Ukraina oavsett hur mycket det kostar och oavsett vad ukrainierna själva vill.
Citera
2025-08-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Han har ju bara sitt land och landsmän, är du så jävla dum så du tror att Ukraina kommer ge upp mot Putain?
Exaxt och det kallas för lankor, men den handen kan han spela ett varv till och sedan är det bara att kasta in handen
Citera
2025-08-09, 14:07
Medlem
Citat:
Jo, han spelade tydligen ut en av sina ess.
"killar, ni kan snacka bäst ni vill. men utan mig blir det inget"
Troligen har Macron, Merz, Starmer, Tusk m fl m fl, sufflerat Zelensky.
Så är det, för några månader sedan var han helt under isen efter sitt vita hus besök och då blev det en åktur runt dessa herrar som ryggdunkade honom och sa kom igen offra fler landsmän du får vapen av oss.
Citera
2025-08-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Många. Så där har du ditt "prejudikat" vilket tyvärr gör att det inte går att döma Ryssland speciellt hårt eller att alla länder i världen måste skydda Ukraina oavsett hur mycket det kostar och oavsett vad ukrainierna själva vill.

Många? Nämn ett av dom 'många' länder Nato ockuperar i dagsläget?
Citera
2025-08-09, 16:06
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench

Du kan själv studera närmare här, detta är enbart USA: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/how-many-countries-has-the-us-invaded

(du kan sortera på årtal, och du ser att kanske 10% håller du inte med om)

De som bor i många av dessa länder ser inte Rysslands invasion av Ukraina som något unikt som gör att de måste sanktionera.

Vidare diskussion får du ta i PM; jag brukar bli varnad annars. Du kanske inte har den erfarenheten.
Senast redigerad av psychicsailor 2025-08-09 kl. 16:11.
Citera
2025-08-09, 16:52
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Du kan själv studera närmare här, detta är enbart USA: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/how-many-countries-has-the-us-invaded

De som bor i många av dessa länder ser inte Rysslands invasion av Ukraina som något unikt som gör att de måste sanktionera.

Vidare diskussion får du ta i PM; jag brukar bli varnad annars. Du kanske inte har den erfarenheten.
Vore det inte bättre att du svarade på frågan, vilka länder ockuperas av Nato?
Citera
2025-08-09, 16:55
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Du har väckt min nyfikenhet!
Ett prejudikat är som bekant ett vägledande resultat från en högre domstol.
Vilka prejudikat annat än den starkes rätt är det du refererar till här?

Min fråga var till Psycicsailor och hans teori, som leder till andra konsekvenser.
Citera
2025-08-09, 16:56
Medlem
Area55s avatar
Citat:

Menar du att USA har annekterad länder?
Om vi nu skippar Texas och håller oss till någorlunda nutid.
Eller vill du gå tillbaka till tiden för Djingis Khan?
Citera
2025-08-09, 16:58
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensvenskmula
Så är det, för några månader sedan var han helt under isen efter sitt vita hus besök och då blev det en åktur runt dessa herrar som ryggdunkade honom och sa kom igen offra fler landsmän du får vapen av oss.

Då har han väl använt något kort? Tycker jag är uppenbart.

Nu återstår att se om Putin tycker att det är värt ett möte med Trump, för att höra att Trump inte företräder något annat än sina egna byxor.
Citera
2025-08-09, 17:06
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Jag läste på innan. Så du behöver inte upprepa.

Vilka länder har USA och Natos länder ockuperat?
Natos länder? Vad tusan är det??

Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench

Citat:

Jag ska erkänna att min fråga var otydlig.

Men Noobermench var tydlig i sin fråga, som du svarar du också svarar på.
Men, din läsförmåga av Noobermench fråga är uppenbarligen bristfällig.
Efter att ha läst ditt svar till honom, blir jag fundersam över din argumentationsteknik.
1843 i Kina?

Vilka länder har USA annekterat per idag.
Natos-länder. Vad är det?

Om du inte kan utveckla dina svar, baserat på frågor om dina inlägg, bör du kanske inte gå den vägen alls från början. Din trovärdighet blir inte högre, trust me bro...
Citera
2025-08-09, 17:15
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Jag ska erkänna att min fråga var otydlig.

Men Noobermench var tydlig i sin fråga, som du svarar du också svarar på.
Men, din läsförmåga av Noobermench fråga är uppenbarligen bristfällig.
Efter att ha läst ditt svar till honom, blir jag fundersam över din argumentationsteknik.
1843 i Kina?

Vilka länder har USA annekterat per idag.
Natos-länder. Vad är det?

Om du inte kan utveckla dina svar, baserat på frågor om dina inlägg, bör du kanske inte gå den vägen alls från början. Din trovärdighet blir inte högre, trust me bro...

Mitt argument var att det inte är unikt ryskt att invadera andra länder och därför måste INTE alla i hela världen stoppa Ryssland. Nu byter du ämne (från invasion ockupation) och börjar prata om annektering. Håll dig nu till ämnet för tråden. Jag tänker inte bli varnad för ert trams. Trådens ämne är Trumps fredsplan. Trump talar t ex om att annektera Grönland. Trump har godkänt Israels annektering av Golanhöjderna. Ändå stödde inte världen ett krig för att återerövra Golanhöjderna från Israel.

Det kommer bli antingen en de facto acceptans av att Ryssland besitter en del av Ukraina som slut på detta krig. Eller möjligen erkännande av någon del som ryskt territorium.

Ert tramsande i tråden hindrar inte det, eller får någon att bättre förstå vad som kommer att hända, eller vad våra svenska politiker bör göra.
Senast redigerad av psychicsailor 2025-08-09 kl. 17:56.
Citera
2025-08-09, 17:35
Medlem
X3treams avatar
Vi får hoppas det misslyckats så att fler ryssar blir avlivade, det är som den största vinsten för mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in