2025-08-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
De som tog Covid19-”vaccinet” och fick PVS (Post-Vaccine-Syndrome) på köpet... kallas nu för antivaxxers! 😁😂🤡

Ja, de om några har anledning att vara arga. De som kallar dem för detta borde tänka på att när de själva drabbas av till exempel felbehandling i vården så kommer de också att vara helt ensamma.

Jag kom just att tänka på att korrektamund0 gärna kritiserar VAERS för att bestå av en massa oseriösa rapporter men själv citerar långa rader siffror från Socialstyrelsen utan att vara medveten om att enormt många dödsfall på grund av vård inte rapporteras där, vilket jag citerade nyss om, tror det var ur Läkartidningen. Karolinska Institutet tar upp samma problem med Socialstyrelsens siffror vad gäller sepsis, siffror som är helt missvisande:
– Det här är ett av många problem kring sepsis. När journalister och politiker lutar sig mot Socialstyrelsens siffror får de en felaktig bild av hur allvarlig och vanlig den här sjukdomen är, säger infektionsläkaren Kristoffer Strålin, forskare vid Karolinska Institutets institution för medicin, Huddinge.

Felet uppstår vid rapporteringen till Socialstyrelsen när läkare av gammal vana endast anger den infektionssjukdom som utlöst sepsisen, till exempel lunginflammation, medan sepsisen inte nämns. Det gäller vid rapportering av både dödsorsaker och diagnoskoder för patienter som har varit inlagda på sjukhus. https://nyheter.ki.se/sepsis-det-dolda-hotet
För korrektamund0 spelar källkritik ingen roll så länge hon kan använda källan för sitt syfte, och när källan går emot hennes syfte är hon emot den oavsett om den är från tunga tidskrifter som Nature.
Citera
2025-08-09, 21:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Äh vad snackar du om? Klart det finns. Du har inte möjligtvis hört talas om "sänkan"?
Här kan du läsa på i Vårdguiden:

https://www.1177.se/fragor--svar/nationellt/behandling--hjalpmedel/vad-visar-egentligen-sankan/

Till och med jag, som aldrig utgett mig för att ha nån specialkunskap i ämnet vet vad "sänkan" är. Varför vet inte du det?

Ett PCR-test för covid indikerar bara förekomst av vissa segment av en DNA-sekvens. Dvs det är en indirekt mätmetod.

Tycker bara att det är lite udda att du sågar Brognas indirekta mätmetod. Men verkar vara religiöst övertygad över att covid-test, som också i högsta grad är indirekta, skulle vara tillförlitliga.
Fast nu diskuterar vi som sagt COVID, och då förtsätter nog alla att det är COVID som avses med testet.

Du får nog gnugga knölarna lite bättre om du skall diskutera saken. Ett antikroppstest visar att du är eller varit smittad den närmaste tiden. Det visar inte fel. Har du antikroppar har du eller har varit smittad. Är det för svårt för dig?

Herregud....dessa antivaxxar-patrask...
Senast redigerad av korrektamund0 2025-08-09 kl. 21:20.
Citera
2025-08-09, 21:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Robert Malone. Killen som gjort bor sig fler gånger än någon annan.

Bland de sjukaste intervjuerna som någonsin i ämnet gjorts måste var denna:
https://www.bitchute.com/video/iB10fw7oqBwY/

Undrar om NÅGON demonstrerat antivaxxar-patraskeri på ett bättre sätt. Och att det kommer från en person med utbildning gör saken än mer obegriplig. Han har så många fel i den här intervjun att man häpnar.

Fullständigt makalöst hur någon kan ta Malone på allvar efter det.

Vad är det med intervjun som är fel?
Citera
2025-08-09, 21:27
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vad är det med intervjun som är fel?
Har du tittat på intervjun?
Citera
2025-08-09, 21:28
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Har du tittat på intervjun?
Jag skummade igenom den. Var det något specifikt med den som du känner att det avmeriterar honom?
Citera
2025-08-09, 21:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag skummade igenom den. Var det något specifikt med den som du känner att det avmeriterar honom?
Absolut. I princip allt han säger är fel i sak, det är fyllt med fakta fel och rent av trams.
Citera
2025-08-09, 21:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Absolut. I princip allt han säger är fel i sak, det är fyllt med fakta fel och rent av trams.
Saklig recension.

Du får vara mer utförlig än så.
Citera
2025-08-09, 21:39
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Saklig recension.

Du får vara mer utförlig än så.
Men om du har någon kunskap i ämnet så borde du veta att Pfizer inte blivit dömda att visa några dokument, att det inte finns någon

"list of Adverse Events is a huge list of what is considered to be the adverse events of interest which means that they're not just one-offs. They've happened multiple times throughout the world"

Jag orkar inte lyssna på skiten. Killen är en loser utan dess like. Han är precis lika mycket antivaxxar-patrask som du och ett par till.

Herregud....
Citera
2025-08-09, 21:42
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Men om du har någon kunskap i ämnet så borde du veta att Pfizer inte blivit dömda att visa några dokument, att det inte finns någon

"list of Adverse Events is a huge list of what is considered to be the adverse events of interest which means that they're not just one-offs. They've happened multiple times throughout the world"

Jag orkar inte lyssna på skiten. Killen är en loser utan dess like. Han är precis lika mycket antivaxxar-patrask som du och ett par till.

Herregud....
listan av bi-effekter till covidvaccinet är stor.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10507236/
Citera
2025-08-09, 21:45
Medlem
Jag kan nämna att JAMA-studien från 4 april som jag nyss citerade om hur tarmcancer ökat med 50% mellan 2021 och 2022 är nu bakom betalvägg.

Här är mitt citat, med länk till mitt inlägg där detta i JAMA citeras och som även innehåller en länk till CNN som skrev om detta:

Discussion

After a stable 15-year trend, local-stage CRC incidence increased steeply in adults aged 45 to 49 years during 2019-2022, including a 50% relative increase between 2021 and 2022. This trend contrasts with consistent increases of distant-stage diagnoses in this age group and likely reflects diagnosis of prevalent asymptomatic cancer through first-time screening due to recommendations for adults to begin screening at age 45 years instead of 50 years.

The sudden uptick in incidence among adults aged 45 to 49 years in 2021 may reflect a rebound of missed diagnoses in 2020 because of pandemic-related disruptions. However, the increase was unique to early-stage disease in the newly eligible screening age group and accelerated in 2022, and USPSTF recommendations did not change until 2021.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag nämnde tidigare att en myndighet i USA för något år sedan pekade på att två cancrar ökat 2021, nämligen bröst- och bukspottkörtelcancer och jag har också redovisat siffror från Socialstyrelsen som också visar en ökning. Sommaren 2024 hade Washington Post en artikel där läkare talade om konstiga cancrar som ökat under pandemin, här är ett citat ur den från betalsidan, följt av en länk till den arkiverade sidan:
‘Unusual’ cancers emerged after the pandemic. Doctors ask if covid is to blame.

(...)

It was 2021, a year into the coronavirus pandemic, (...) “I’ve been in practice 23 years and have never seen anything like this,” Patel, CEO of Carolina Blood and Cancer Care Associates, later recalled. Asutosh Gor, another oncologist, agreed: “We were all shaken.”

There was other weirdness, too: multiple patients contending with multiple types of cancer arising almost simultaneously, and more than a dozen new cases of other rare cancers. https://web.archive.org/web/20250116032530/https://www.washingtonpost.com/health/2024/06/06/covid-cancer-increase-link/
Och det finns nu ett antal onkologer och andra läkare som har tagit upp detta, men som vi vet är det ett ämne som i praktiken är förbjudet. Dock finns det en anledning till att Washington Post är en stor tidning och det är att de också tar upp sådana här saker trots den rådande trenden mot att nämna det. Samma sak med att Yale University tog upp postvaccin-syndrom. Det är sånt som gör sådana organisationer viktiga, till skillnad från till exempel svenska medier och universitet som förstås mer kan ses som "söndagsbilagor" till dessa.

Och nu kom alltså nya siffror om samma sak i JAMA. Det är en sak att diskutera detta för att se vad det kan bero på, men det är en helt annan sak att ha utgångspunkten att det inte finns ett problem.
Citera
2025-08-09, 21:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Nej, din dumma jävla antivaxxar-gås. Det han talar om är inte någon lista över biverkningar.

Herregud, skärp dig....
Citera
2025-08-09, 21:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Jag har redan avhandlat det här sanslöst pinsamma misstaget från antivaxxar-patrask.

Citat:
Graden av förfäran kan jag naturligtvis inte kommentera - man har rätt att vara förfärad om så bara EN person avlider av orsaker som kan kopplas till vaccinet.

Dock skall man ha klart för sig att det inte på något vis är konstaterat att de 1,223 personernas död faktiskt orsakades av något vaccin. Lite trist att Dr Campbell skickat ut den där videon med så många uppenbara sakfel. Det skadar hans trovärdighet ganska ordentligt och han framstår mer och mer som en dåligt påläst politisk aktivist.

De sakfel som är mest uppenbara i Dr Campbell's kommentarer i videon:

1. Dr Campbell nämner i videon att den varit "Confidential to Pfizer". Det har den varit. Det är den interna säkerhetsklassificeringen som Pfizer ger information som inte får lämna företaget okontrollerat. När informationen officiellt lämnats över till FDA är den inte konfidentiall till Pfizer längre. Offentlighetslagar gör då att informationen är i den offentliga domänen. Dr Campbell argumenterar som om det behövts "court order" för att få ut informationen. Det är fel. Ingen har försökt hindra folk från att få ta del av den. Den court order som finns handlar om att FDA inte klarar av att släppa informationen så snabbt (då man enligt andra lagar måste plocka bort personlig information). Dr Campbell uppträder som om någon försökt hålla informationen hemlig. Så är inte fallet.

2. Dr Campbell ifrågasätter varför man redaktat informationen om antalet levererade doser och menar att man därför inte kunnat räkna ut hur många adverse events man får per administrerad dos. Sanningen är att levererade doser inte har något med antalet administrerade doser att göra. Det är två vitt skilda saker.

3. Dr Campbell menar att listan med AESIs är en lista som visar de biverkningar som rapporterats minst en gång. Det gör den inte. Det är faktiskt rent pinsamt att en person som Dr Campbell som är engelskspråkig och uppenbarligen med en utbildning inte klarar av att läsa ett dokument. Det står i klartext att listan avser biverkningar som man anser att det är viktigt att hålla ögonen öppna för i samband med vaccinering med COVID-vaccin och ANDRA vaccin. Inget annat. Det är rent ut sagt pinsamt att han gör det misstaget.

Här flera gånger:
(FB) Pfizerdokument med listande biverkningar nu offentligt efter domstolsorder.
(FB) Pfizerdokument med listande biverkningar nu offentligt efter domstolsorder.
(FB) Dokument från Pfizer läckta?
(FB) Barnafödande faller kraftigt efter massvaccineringen.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-08-09 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in