Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-07-28, 21:58
Medlem
Storstark68s avatar
Är det nåt jag älskar är det NHL-svenskar som avslutar karriären i sin moderklubb, som Niklas Bäckström. Wooow...grattis alla Brynäsare.

Vad tycker ni, gör han rätt? Finns det fler som gjort som Bäckis under 20talet?
Fasen, jag håller inte på Brynäs men visst blir man GLAD?

En del experter verkar tro att Brynäs tar guldet 2026 men det krävs nog mer än en fd storlirare. Blir ändå grymt att se Bäckis snurra runt i högerrundeln i pp. Han gör nog vad han vill i det spelet.

Tack för att du hedrar din klubb! 👍👍👍👍
Citera
2025-07-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Är det nåt jag älskar är det NHL-svenskar som avslutar karriären i sin moderklubb, som Niklas Bäckström. Wooow...grattis alla Brynäsare.

En del experter verkar tro att Brynäs tar guldet 2026 men det krävs nog mer än en fd storlirare. Blir ändå grymt att se Bäckis snurra runt i högerrundeln i pp. Han gör nog vad han vill i det spelet.

Först ska han väl bli frisk nog att spela?
Citera
2025-07-28, 22:29
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68

Det finns de som tror sig veta att han inte kommer att spela en enda SHL-match den kommande säsongen...
Citera
2025-07-28, 22:39
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det finns de som tror sig veta att han inte kommer att spela en enda SHL-match den kommande säsongen...
Vem vet, kanske bara är ett publicitetsstunt. Sen visar det sig att Bäckis har ett "okänt hjärtfel" precis som Henke Lundqvist hade blivit diagnostiserad med efter att ha blivit presenterad för Washington Capitals.

Är det för övrigt inte ett lustigt sammanträffande att Henke blev klar för Capitals som ju varit Bäckis klubb i hundra år? För den konspiratoriske finns mycket att hämta här.
Citera
2025-07-28, 23:13
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan

Det vore ju piss. Jag tror att han kommer att spela och ge allt han har kvar. Varför skulle han annars ha skrivit kontrakt? Han kommer att dra mycket publik i hela landet.
Citera
2025-07-29, 00:22
Medlem
kungsols avatar
Kenny Jönsson var när han lämnade en av de bästa backarna i NHL, bl.a var han ju laglapten. Han gick dessutom till sin moderklubb Rögle som inte ens lirade i högsta serien då- där har vi hjärta!

Jag gillar att Bäckström är tillbaka men bästföredatumet gick ut för 5-10 år sedan. Det blir väl lite liknande som för Markus Näslund och i viss mån Foppa som återvände ett år till MODO i.
Senast redigerad av kungsol 2025-07-29 kl. 00:28.
Citera
2025-07-29, 00:27
Medlem
Majsmannen2s avatar
Mycket har hunnit hända sedan, "Hej Felix, du hade, FAN, en fråga till mig”..

Skön..t.. bäckis ser ut att få avsluta karriären på det sättet han vill.

Kul för svenska ligan.
Citera
2025-07-29, 12:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Snacka om självmål, förnedring o nedgradering.

Proffs avslutar i sin proffsklubb, inte ngt jävla bonnlag från gävle. Tydder på dåligt omdöme, dålig ekonomi o ingen värdnad alls till proffslivet o klubben som möjliggjorde karriären.

Kan vara ett av Sveriges sämsta hockeyavslut.
Citera
2025-07-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Proffs avslutar i sin proffsklubb, inte ngt jävla bonnlag från gävle. Tydder på dåligt omdöme, dålig ekonomi o ingen värdnad alls till proffslivet o klubben som möjliggjorde karriären.

Klart det är dålig ekonomi när han tjänat ca 1 miljard där borta. Du kanske kan bidra med dina miljoner, jultomten
Citera
2025-08-09, 09:08
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Jag tycker det är fint när spelare kommer hem till klubben de började i. Kan garantera att Bäckis inte har något problem med ekonomin.

Brynäs är dessutom ett bra lag. De vann serien förra året och tog sig till final.
Citera
2025-08-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungsol
Kenny Jönsson var när han lämnade en av de bästa backarna i NHL, bl.a var han ju laglapten. Han gick dessutom till sin moderklubb Rögle som inte ens lirade i högsta serien då- där har vi hjärta!

Jag gillar att Bäckström är tillbaka men bästföredatumet gick ut för 5-10 år sedan. Det blir väl lite liknande som för Markus Näslund och i viss mån Foppa som återvände ett år till MODO i.
Forsberg och Näslund spelade dessutom gratis. Galet.
Citera
2025-08-09, 15:22
Medlem
IceEyess avatar
Det verkar vara sällsynt att spelarna avrundar karriären i Sverige numera. Förr var det däremot vanligt. Håkan Loob, Börje Salming, Kenta Nilsson osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in