Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-08-08, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så hur bra går det i Tyskland? Någon som vet? Verkar inte vara någon större skillnad?
https://www.bbc.com/news/world-europe-68378807
Jag har varit några veckor i Amsterdam. Måste säga att skillnaden är minimal mot Sverige, kanske inte så många som bryr sig om cannabis som man tror.
Förrutom att det är lagligt och att du inte får sparken från jobbet och karriären körd om du åker dit.
Det leder även till säkrare cannabis, utan tungmetaller, hampa sprayad med skit och sånt
Sen ett större utbud av olika strains, och edibles gör livet bättre.
Citera
2025-08-08, 13:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Förrutom att det är lagligt och att du inte får sparken från jobbet och karriären körd om du åker dit.
Det leder även till säkrare cannabis, utan tungmetaller, hampa sprayad med skit och sånt
Nja, det gör livet lättare OM DU TAR DROGER. Att man inte kan förlora jobbet, eller kan få dåligt knark, är ju även en motivationsfaktor för att sluta? Nu försvinner de skälen.

Så dina exempel är bara positiva om man tycker droger är bra och att fler ska ta dem.

Jag behöver andra skäl, t.ex att färre brott begås, att folk blir mindre sjuka, eller annat. Det duger inte att "folk mår bättre om de får knarka". Man behöver inte knarka alls.
Citera
2025-08-08, 13:16
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Därför skulle min plan vara att legalisera och reglera droger, alkohol, spel, prostitution. Det skulle svälta den organiserade brottsligheten och lindra de negativa effekterna.

Men nej, så kan vi inte göra!
Då hittar ju de kriminella gängen på nya brott och sätt att tjäna pengar på och det vill vi ju inte
Citera
2025-08-08, 13:18
Medlem
Citat:
Nja, det gör livet lättare OM DU TAR DROGER. Att man inte kan förlora jobbet, eller kan få dåligt knark, är ju även en motivationsfaktor för att sluta? Nu försvinner de skälen.

Så dina exempel är bara positiva om man tycker droger är bra och att fler ska ta dem.

Jag behöver andra skäl, t.ex att färre brott begås, att folk blir mindre sjuka, eller annat. Det duger inte att "folk mår bättre om de får knarka". Man behöver inte knarka alls.
Den dagen du lyckas lista ut hur man får folk att inte ta rusmedel så kommer du få Nobelpriset i medicin! Ingen annan har lyckats göra detta, så upp till bevis!
Citera
2025-08-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Men nej, så kan vi inte göra!
Då hittar ju de kriminella gängen på nya brott och sätt att tjäna pengar på och det vill vi ju inte
Mm, vi gör samhället en tjänst som köper av gängen så att dom inte börjar med annat, så alla ska tacka oss om något!
Citera
2025-08-08, 13:21
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Den dagen du lyckas lista ut hur man får folk att inte ta rusmedel så kommer du få Nobelpriset i medicin! Ingen annan har lyckats göra detta, så upp till bevis!
Man kan ju göra knark svåråtkomligt och besvärligt och dyrt, och då knarkar så få som möjligt. Men Noll verkar omöjligt, det finns inga samhällen utan droger eller sprit. Men en del har kommit långt, t.ex Japan som har en stark masspåverkan på människor att sköta sig. De är t.ex världens minst brottsutsatta land, en fördel när man har minimalt med droger.
Citera
2025-08-08, 13:26
Medlem
Citat:
Man kan ju göra knark svåråtkomligt och besvärligt och dyrt, och då knarkar så få som möjligt. Men Noll verkar omöjligt, det finns inga samhällen utan droger eller sprit. Men en del har kommit långt, t.ex Japan som har en stark masspåverkan på människor att sköta sig. De är t.ex världens minst brottsutsatta land, en fördel när man har minimalt med droger.
Japan har stora problem med den svarta marknaden av cannabis!

Allt som du hoppas på existerar inte i verkligheten, och jag säger inte detta för att vara elak utan för att det är sanningen.
Citera
2025-08-08, 13:28
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Japan har stora problem med den svarta marknaden av cannabis!

Allt som du hoppas på existerar inte i verkligheten, och jag säger inte detta för att vara elak utan för att det är sanningen.
Jag är inte naiv, världen kommer inte att sluta röka cigaretter, cannabis, sluta med alkohol, sliuta med brott. Jag själv tänker ta cannabis när jag blir 80. Det är bara avarterna, när en människa är i ett beroende eller förstör för sin omgivning som man behöver göra något. Om de tyska reglerna klarar detta så är jag för dem.
Citera
2025-08-08, 13:31
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Just äldre tror jag verkligen kan gynnas av cannabis. Ökad livsglädje och aptit, god nattsömn och har man tur smärtlindring.
Hade varit kanon med en legalisering lagom till pension!
Citera
2025-08-08, 13:33
Medlem
Citat:
Samt åldersgräns.
Citera
2025-08-08, 13:34
Medlem
Citat:
Jag är inte naiv, världen kommer inte att sluta röka cigaretter, cannabis, sluta med alkohol, sliuta med brott. Jag själv tänker ta cannabis när jag blir 80. Det är bara avarterna, när en människa är i ett beroende eller förstör för sin omgivning som man behöver göra något. Om de tyska reglerna klarar detta så är jag för dem.
4% av alla cannabisbrukare utvecklar någon form av beroendeproblematik. Det betyder att 96% klarar av att bruka utan problem.
Citera
2025-08-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Hade varit kanon med en legalisering lagom till pension!
Vet inte hur gammal du är, men jag är inte purung och har gott hopp om detta. Sverige kan inte hålla emot samhällsutvecklingen hur länge som helst. Ev kommer EU att kräva en harmonisering av lagstiftningen också.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2025-08-08 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in