Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-08-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Ja, ett sätt att få indirekt frivilliga till att senare sorteras bort via resursmotiverad eutanasi.
Lite åt det hållet. Vilket kan låta makabert men jämför man det systemet med tex död via vaccinationer och liknande så är det ett rätt humant och naturligt sätt att sköta det hela på.
Citera
2025-08-08, 11:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Vet iaf att alkoholkonsumtionen har minskat och ligger på samma nivå för 1993, då bland annat för att fler börjat gå över till Cannabis, mycket positivt.
Läste detta på HD.se igår.
OM antalet brott minskar sett över tid, t.ex om 5 år, så kan det vara värt att prova. Man måste även undersöka om fler blir arbetslösa eftersom knark kan avmotivera folk att anstränga sig eller studera.

Generellt är jag emot allt knark och det finns inga bevis någonstans att fri cannabis ger fördelar, det ger bara fler nerknarkade människor.
Citera
2025-08-08, 12:00
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Korrekt. Amsterdam är en mycket fin och trevlig stad dagtid.
Ändå kul minne att gå på trottoaren bakom två holländska pensionärer som pratade lyckligt och man kände cannabisdoften. Jag tänker mig att ett cannabis-bloss blir fint när jag är 80 och skruttig.
Citera
2025-08-08, 12:23
Medlem
Mailmanss avatar
Vart odlas allt? Vem äger odlingarna?
Citera
2025-08-08, 12:24
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ändå kul minne att gå på trottoaren bakom två holländska pensionärer som pratade lyckligt och man kände cannabisdoften. Jag tänker mig att ett cannabis-bloss blir fint när jag är 80 och skruttig.
Ett cannabis bloss är alltid fint, vare sig man är 20 eller 100
Citera
2025-08-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Just äldre tror jag verkligen kan gynnas av cannabis. Ökad livsglädje och aptit, god nattsömn och har man tur smärtlindring.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2025-08-08 kl. 12:33.
Citera
2025-08-08, 12:51
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Vet iaf att alkoholkonsumtionen har minskat och ligger på samma nivå för 1993, då bland annat för att fler börjat gå över till Cannabis, mycket positivt.
Läste detta på HD.se igår.
Att alkoholkonsumtionen gått ner, njaaa njoo vi får inte glömma allt som importeras av privatpersoner blir inte medräknat i statistiken men visst, folk drogar ju mer nu för tiden tyvärr
Citera
2025-08-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Att alkoholkonsumtionen gått ner, njaaa njoo vi får inte glömma allt som importeras av privatpersoner blir inte medräknat i statistiken men visst, folk drogar ju mer nu för tiden tyvärr
Den svarta marknaden av alkohol går bara upp till 4% av den totala marknaden, så det är inte så farligt.
Citera
2025-08-08, 12:57
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Den svarta marknaden av alkohol går bara upp till 4% av den totala marknaden, så det är inte så farligt.
Tror den är mycket högre det är siffror som ingen kan veta
Citera
2025-08-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Det fetade: Det blir andra brott, de kriminella söker hela tiden nya sätt att tjäna pengar.
Därför skulle min plan vara att legalisera och reglera droger, alkohol, spel, prostitution. Det skulle svälta den organiserade brottsligheten och lindra de negativa effekterna.
Citera
2025-08-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Tror den är mycket högre det är siffror som ingen kan veta
Då kan den lika gärna vara betydligt mindre om vi nu ska spekulera.
Citera
2025-08-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Därför skulle min plan vara att legalisera och reglera droger, alkohol, spel, prostitution. Det skulle svälta den organiserade brottsligheten och lindra de negativa effekterna.
Precis, och med tiden kan man sakta införa fler restriktioner för att få ner bruket bland de lagliga alternativen, precis som vi har gjort med tobak och alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in