2025-08-07, 18:11
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Glöm inte Hamasvurmandet och chat control.

Annars är det tur för S att villaägande medelklass inte är deras väljarbas.
Jag är så jävla trött på moderater och SD'are att jag kommer göra allt för att sabba för dom.

Vinner S kommer jag använda Tidö-regeringens lagar mot M och SD kräken.
Citera
2025-08-07, 18:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det var ju hyresrätter som skulle byggas. Jag bor själv i en nyproducerad hyresrätt och jag är arbetslös.

Det är inte vad jag frågar

Oavsett var du bor, tror du dessa områden kommer bli billigare eller dyrare än där du bor nu?
Citera
2025-08-07, 18:13
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Jaja, finns värre saker än att bli av med en typ av modell till vapen, t.ex. att förlora hela sitt hemland.

Du måste bara fatta det va?
Varför kan inte jägarna få ha sina vapen?

Varför ska jag bry om dina intressen när inte du bryr dig om mina?
Citera
2025-08-07, 18:14
Medlem
Citat:
Det var ju hyresrätter som skulle byggas. Jag bor själv i en nyproducerad hyresrätt och jag är arbetslös.

Gissar på att du har hyfsat hög ersättning och/eller att tomtpriset inte är jättehögt där du bor.
Citera
2025-08-07, 18:14
Moderator
Chantres avatar
Området i Malmö som ska förtätas är Bellevue. Området är helt bebyggt med villor. Några få minimala grönområden som kan bebyggas med några Friggebodar - sen är det fullt.

Har man ens varit i de här områdena och sett hur man ska åstadkomma den här förtätningen? Att köpa upp ett kvarter med miljonvillor och sedan riva dessa för att bygga ett 10 våningshus lär ju inte bli billigt.

Känns som en ren skrivbordsprodukt.
Citera
2025-08-07, 18:16
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Området i Malmö som ska förtätas är Bellevue. Området är helt bebyggt med villor. Några få minimala grönområden som kan bebyggas med några Friggebodar - sen är det fullt.

Har man ens varit i de här områdena och sett hur man ska åstadkomma den här förtätningen? Att köpa upp ett kvarter med miljonvillor och sedan riva dessa för att bygga ett 10 våningshus lär ju inte bli billigt.

Känns som en ren skrivbordsprodukt.

Det kan naturligtvis vem som helst räkna ut med analen, men nej, låt oss genomföra ännu ett projekt utan bromsar!

Det, precis som kriminalitet och bidrag är ju toppen för BNP.
🤠
Citera
2025-08-07, 18:18
Medlem
Tervulls avatar
En utmärkt idé! Det är lätt att öppna sina hjärtan och rösta för multikultur när man inte måste uppleva den. Hoppas innerligt att detta blir verklighet.
Citera
2025-08-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
https://www.friatider.se/hyresgastforeningen-sveriges-rikaste-villaomraden-ska-tvangsblandas-forst

Artikeln:

S-närstående Hyresgästföreningen vill förtäta Sveriges dyraste villaområden med hyreshus och omvandla dem till mångkulturella så kallade blandade trädgårdsstäder. Planerna sammanfaller med Socialdemokraternas mål att "blanda befolkningen" genom att bygga bort segregationen.

Enligt en ny rapport från Hyresgästföreningen och konsultfirman Spacescape har just de mest eftertraktade villaområdena – som Djursholm (Stockholm), Långedrag (Göteborg) och Bellevue (Malmö) – störst ”utvecklingspotential”.

Dessa anses vara glest bebyggda, bilberoende och ha låg hållbarhet – trots att livskvaliteten är hög.

– Det är i våra mest eftertraktade villaområden vi både behöver och har möjlighet att bygga nytt, säger Martin Hofverberg, chefekonom på Hyresgästföreningen.

...

Va säger ni om allt detta? Vad kommer hända med dessa områden? Kommer folk fly? Blir folk tokkonservativa som tidigare suttit på läktaren och hejat på mångkulturen och lönsamheten som kommit med den?

Själv skulle jag fixat problemen först innan jag börjat blanda folk, jag tror ungefär hälften av dagens politiker tycker samma sak och deras väljare med dem.

Vad kommer man få för situation i dessa områden när problemen på nationell nivå fortfarande i allra högsta grad lever kvar med hög kriminalitet, hög anhöriginvandring, dålig integration osv. något som politikerna tror kommer ta decennier att fixa?

410 områden i Sverige som anses som rika villaförorter i 20 tätorter har pekats ut som ställen där man nu ska trycka in folk som fortsätter komma till Sverige i allra högsta grad. Tack vare Moderaterna och deras saktfärdighet att stoppa utdelandet av uppehållstillstånd tills de nya reglerna är på plats. Något som det blivit ändring på för några månader sedan äntligen.

Detta är givetvis strunt samma om S tar över igen, då blir det öppna luckor igen och problemen fylls på och har ingen chans att avta.

Vad händer egentligen? Ser vi början till en stor white flight från Sverige och inte bara från område till område? För det kommer ske en white flight, det är bara på vilket sätt när man inte tar tag i grundproblemen och utvisar t.ex. alla som begått brott och river deras medborgaskap. I synnerhet våldsbrott av olika slag. Detsamma gäller ju såklart signalerna man skickar ut i världen, signalerna måste vara att du inte kan komma till Sverige, att det är fullt. Men nu ser det ju ut som att S skulle kunna fylla på i princip hela Sverige tills i princip alla blir SDare.

Trådstart redigerad 1.02.

/ mod

Jag tycker det låter alldeles utmärkt. Politiken som förändrade Sverige möjliggjordes inte av patrasket, det var eliten som gjorde allt möjligt. Varsågod.

Och ja, SD tillhör också eliten, att rösta på dem förändrar ingenting.
Senast redigerad av Fetgirig 2025-08-07 kl. 18:34.
Citera
2025-08-07, 18:29
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det är inte vad jag frågar

Oavsett var du bor, tror du dessa områden kommer bli billigare eller dyrare än där du bor nu?

Varken eller, men det kommer underlätta för människor att bo kvar i samma område när livet förändras. Efter skilsmässan kan pappan fortfarande ha nära till sina barn och pensionären som söker ett enklare boende på ålderns höst behöver inte flytta så långt.
Citera
2025-08-07, 18:31
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetHandlarOmBAAARN
Sverige blir ännu mer dystopiskt om S och MP vinner nästa val. Må Gud vara med oss.

Ja för min del blir det fan flytt från landet ifall de där galningarna vinner.
Citera
2025-08-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Inte ens om man har pengar så ska man kunna köpa sig fri från Mohammed och gängkriminalitet.

Sossarna försöker göra det omöjligt att kunna garantera sina barn en trygg uppväxt. Alla ska med ner i misären, ingen kommer undan.

Dags att dra ifrån Sverige. Tyvärr har sossarna blivit ett islamistparti och dom verkar göra allt för att driva på islamiseringen.
Citat:
Intressanta är att dessa nybyggda hyresrätter är så pass dyra så ingen som har ett vanligt jobb kommer vilja betala för att bo där.

Då blir det soc lägenheter istället.

Kolla Rosengård by the sea (Limhamns sjöstad) i Malmö som exempel.
Citera
2025-08-07, 18:33
Medlem
De har ju lyckats bra med Limhamns sjöstad där det också har blandats.

Ser man hur bra det har gått...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in