Citat:
Ursprungligen postat av
siwsan
Roar mig med att titta på gamla avsnitt av Lyxfällan och blev nästan avtrubbad, fram till S28E10 med Julia och Peter. Vilka människor. Helt oansvariga. Han en toffel som låter sig hunsas av sin helt verklighetsfrånvända fru som uppenbarligen är/var den som bestämmar (=tar idiotiska beslut). Jag var tvungen att efterforska lite och de blev senare tydligen av med hus och hem och fick flytta hem till föräldrarna. Arma föräldrar, för de lär suga ut allt de kan och trasha de äldre. Bara att ha Julia i närheten skulle framkalla kvalificerade creeps. Att något är fundamentalt knas ges dessutom om inte annat när man betänker vilka namn de gett barnen. Scarlet, Sky, Storm, River och Rhine, samtliga med efternamnet Andersson. Hur är det möjligt att döpa barn så? Känns som namnen skulle bli en belastning.
Stön...
Julia och Peter är den här trådens stora stjärnor, finns mycket om dessa två och deras ekonomiska haveri.
Mest sorgligt egentligen. Julia är en kvinna som nog har ganska svåra psykiska problem av något slag misstänker jag. I en bättre värld hade hon nog haft en förmyndare, men hon är ju gift med Peter som är en oerhört svag man som borde ha satt ned foten för längesedan, och hanterat ekonomin men uppenbarligen klarar han inte det han heller. Utan tvivel det mest fascinerande paret i seriens historia. Idioter med låg IQ finns det gott om i lyxfällan men här känns det snarare som underliga psykologiska aspekter av annan sort som orsakar den ekonomiska dårskapen.
Och ja...namnen på barnen....herrejävlar.