2025-07-02, 20:54
Medlem
siwsans avatar
Roar mig med att titta på gamla avsnitt av Lyxfällan och blev nästan avtrubbad, fram till S28E10 med Julia och Peter. Vilka människor. Helt oansvariga. Han en toffel som låter sig hunsas av sin helt verklighetsfrånvända fru som uppenbarligen är/var den som bestämmar (=tar idiotiska beslut). Jag var tvungen att efterforska lite och de blev senare tydligen av med hus och hem och fick flytta hem till föräldrarna. Arma föräldrar, för de lär suga ut allt de kan och trasha de äldre. Bara att ha Julia i närheten skulle framkalla kvalificerade creeps. Att något är fundamentalt knas ges dessutom om inte annat när man betänker vilka namn de gett barnen. Scarlet, Sky, Storm, River och Rhine, samtliga med efternamnet Andersson. Hur är det möjligt att döpa barn så? Känns som namnen skulle bli en belastning.

Stön...
Citera
2025-07-11, 16:51
Medlem
Thunderwomans avatar
Jag hittade gamla Lyxfällor (säsong 1) på tuben. Det var annat med "presenter" de fick på den tiden! i t.ex. avsnitt 1
https://www.youtube.com/watch?v=iF0QTp2ntCo
fick de en badrumsrenovering för cirka 100k!

Nu brukar det bli en matkasse i månaden ett halvår, en helg på pensionat eller ett årskort på djurpark för några tusen. Och i ett par fall verkar det inte ha blivit nån present alls, iaf inte som visats upp i programmet.
Citera
2025-07-19, 23:26
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Jag hittade gamla Lyxfällor (säsong 1) på tuben. Det var annat med "presenter" de fick på den tiden! i t.ex. avsnitt 1
https://www.youtube.com/watch?v=iF0QTp2ntCo
fick de en badrumsrenovering för cirka 100k!

Nu brukar det bli en matkasse i månaden ett halvår, en helg på pensionat eller ett årskort på djurpark för några tusen. Och i ett par fall verkar det inte ha blivit nån present alls, iaf inte som visats upp i programmet.
Ja, det var sjuk skillnad på kvalité på programmen jämfört med den diarré som bajsades ut nu på slutet. Allt var bättre, även kameramannen, kvalitén på paren, men även kvalitén på Sverige var ju avsevärt bättre förr, så det återspeglar generellt hur illa det blivit med landet. Landet har sjunkit och blivit en sophög.
Citera
2025-07-20, 20:49
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siwsan
Roar mig med att titta på gamla avsnitt av Lyxfällan och blev nästan avtrubbad, fram till S28E10 med Julia och Peter. Vilka människor. Helt oansvariga. Han en toffel som låter sig hunsas av sin helt verklighetsfrånvända fru som uppenbarligen är/var den som bestämmar (=tar idiotiska beslut). Jag var tvungen att efterforska lite och de blev senare tydligen av med hus och hem och fick flytta hem till föräldrarna. Arma föräldrar, för de lär suga ut allt de kan och trasha de äldre. Bara att ha Julia i närheten skulle framkalla kvalificerade creeps. Att något är fundamentalt knas ges dessutom om inte annat när man betänker vilka namn de gett barnen. Scarlet, Sky, Storm, River och Rhine, samtliga med efternamnet Andersson. Hur är det möjligt att döpa barn så? Känns som namnen skulle bli en belastning.

Stön...

Julia och Peter är den här trådens stora stjärnor, finns mycket om dessa två och deras ekonomiska haveri.
Mest sorgligt egentligen. Julia är en kvinna som nog har ganska svåra psykiska problem av något slag misstänker jag. I en bättre värld hade hon nog haft en förmyndare, men hon är ju gift med Peter som är en oerhört svag man som borde ha satt ned foten för längesedan, och hanterat ekonomin men uppenbarligen klarar han inte det han heller. Utan tvivel det mest fascinerande paret i seriens historia. Idioter med låg IQ finns det gott om i lyxfällan men här känns det snarare som underliga psykologiska aspekter av annan sort som orsakar den ekonomiska dårskapen.

Och ja...namnen på barnen....herrejävlar.
Citera
2025-07-25, 01:07
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Hur gick det för henne? Vet du eller någon annan det? Hon var ju lite småsöt. Synd bara hon har barn nu.

Öööhhh...?
Citera
2025-07-25, 07:35
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Öööhhh...?
Svalt lilla pyttehjärnan du tidigare hade i skallen din idag, mmm syns. Frågan är varför ditt tomma kranium valt att citera mig.
Citera
2025-07-28, 04:47
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Nån som har info om Sandra, 27 från Emmaboda?? Sjukt snygg men har barn med en kille som är jätteful o tjock som fan. Tänker att hon nog har nån störning eller så 😊vem är det vad heter hon vad har hon för @

Det stora problemet är väl kanske att hon är lika intelligent som en rulle Lambi. Kvinnors utseende håller inte i evighet och nu är hon väl över 30.

Kom det förresten fram om hon var gravid i programmet, dvs har två barn nu?
Citera
2025-07-28, 20:58
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Nån som har info om Sandra, 27 från Emmaboda?? Sjukt snygg men har barn med en kille som är jätteful o tjock som fan. Tänker att hon nog har nån störning eller så 😊vem är det vad heter hon vad har hon för @

Ingen aning om hur hon ser ut idag, men jag håller med om att hon såg bra ut, men var och är väl inte allt för smart. Det var väl hon som hade gjort slut med den hon sen flyttade tillbaka till, han som var hyfsat fet.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Det stora problemet är väl kanske att hon är lika intelligent som en rulle Lambi. Kvinnors utseende håller inte i evighet och nu är hon väl över 30.

Kom det förresten fram om hon var gravid i programmet, dvs har två barn nu?
Har ingen aning, jag googlade henne när jag såg detta inlägg och fick upp hur hon såg ut när hon var med i programmet. Vill minnas att hon hade en unge i hop med mannen hon separerat ifrån och som hon sen flyttade tillbaka till. Vi fick ju se han i programmet med. Jag tyckte att han trånade efter henne. Så det är väl inte omöjligt att hon gjort ett barn till med honom.
Citera
2025-07-28, 21:23
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ingen aning om hur hon ser ut idag, men jag håller med om att hon såg bra ut, men var och är väl inte allt för smart. Det var väl hon som hade gjort slut med den hon sen flyttade tillbaka till, han som var hyfsat fet.

Har ingen aning, jag googlade henne när jag såg detta inlägg och fick upp hur hon såg ut när hon var med i programmet. Vill minnas att hon hade en unge i hop med mannen hon separerat ifrån och som hon sen flyttade tillbaka till. Vi fick ju se han i programmet med. Jag tyckte att han trånade efter henne. Så det är väl inte omöjligt att hon gjort ett barn till med honom.
Det var fem år tidigare som dom hade skilts som vänner, nio år sedan dom blev tillsammans, han kan ha sett väldigt annorlunda ut då.

Det är tydligt att hon gått genom livet vetandes att man kommer långt genom att le och se söt ut, då ordnar sig allt. Blond ända ut i fingerspetsarna.
Citera
2025-08-01, 20:24
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Svalt lilla pyttehjärnan du tidigare hade i skallen din idag, mmm syns. Frågan är varför ditt tomma kranium valt att citera mig.

Småsöt? Har du inte råd med glasögon?
Citera
2025-08-02, 15:53
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:

För att du ööööhhhh.... förtjänar en mycket snyggare kvinna!
Citera
2025-08-07, 18:35
Medlem
Julia är inte ointelligent..Hon har pluggat en del och läser i höst in en masters i spelutveckling på högskolan i Skövde...

Smart är hon däremot inte. Hon har tänkt att bo i en husvagn uppställd i Skövde under studietiden. Så hon har mailat runt till alla parketingsbolag i stan......Hon har alltså tänkt att ställa en husvagn på en parkering och bo där?
En camping vore väl bättre men det kostar ju en slant, men då får hon ju el och tillgång att tömma gråvatten och fylla på nytt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in