2025-08-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Finns inget att vinna på det hela då detta motarbetas uppifrån. Detta har dock inte hjälpt då rörelsen växer ändå. Skapar du en YT-kanal blir du avmonetiserad och censurerad. I andra länder kan du förlora jobbet. Witsit som jag länkade till dig tog en tour genom USA på ett år och ställde sig på offentliga platser och pratade om det. Han blev arresterad och fysiskt attackerad vid ett antal tillfällen.

Om det var upp till mig hade jag gett nobelpris till Dr Michael Heffron som ville få ett slut på Flat Earth med sitt Celestial Theodolite, det visade sig dock, som förväntat, att han bevisade platt jord.
Räcker att se tio min för att förstå hans fina test som nu repeterats många gånger:
https://www.youtube.com/watch?v=uuu8A1cCtko&ab_channel=TabooConspiracy

First they ignore you
2015 tog den moderna rörelsen fart ca

then they laugh at you
Denna fas varar typ 30 sekunder eftersom folk tappar hakan av faktumet att kurvan ej existrar.

then they fight you
Ser du t ex på de psykiskt sjuka spammare här med tusentals poster över i vissa fall upp till 8-9 år

then you win
Vi är nånstans mellan fight och win fasen men för varje dag droppar det ned mer folk i denna.

Nja, den där videon är ju fejk på samma sätt som Blue marble. Inte sant?
Citera
2025-08-07, 11:28
Medlem
Citat:
Vi behöver ej åka högt upp för att veta att jorden ej är en glob. Går att kontrollera själv via att observera t ex en fyr på ett visst avstånd och se att globmatematiken ej stämmer.
Vi kallar det för Snoop Dogg fallacy - No need to get high to prove that the earth is flat.
Det är Eric Dubay som har tagit upp fyr i sina 200 bevis, och det har bevisats flera gånger att han ljuger om varenda observation. Du kanske inte vet vem Eric Dubay är? Det är vad FE-er säger när de inte vill erkänna var de får sin information ifrån.

Citat:
När jag introducerades för ämnet under slutet av 2015 så var en av de första ting jag gjorde att googla earth och klicka på bilder. Första träffen på den tiden var blue marble, zoomar man in på södra halvklotet så ser man samma mönster av moln återkomma gång på gång.

Markerat på bilden:
https://ic.pics.livejournal.com/zelenyikot/65139567/746617/746617_original.jpg

Nu går den knappt att hitta t o m på NASAs hemsida märkte jag. Det är det endast en blue marble med låg upplösning där man knappt ser de klonade molnen. Censuren slår till igen, varför censureras ett ämne som bara är så "dumt" kan man undra.
Blue Marble togs 1972. Det är originalet, inte kopian du publicerade. Detta har diskuterats gång på gång utan att du bryr dig om något annat än vad dina överordnade har sagt till dig.
Citera
2025-08-07, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Nja, den där videon är ju fejk på samma sätt som Blue marble. Inte sant?
Blue Marble är bevisligen fejk som du kan se tydligare i denna meme: https://pbs.twimg.com/media/Guo1bsibMAA7z8t?format=jpg&name=medium

Tvivlar på att Celestial Theodolite är fejk eftersom det är massor av folk involverade du kan vara med själv också om du vill. Det är ihärdigt globtroende som är med på dessa tester även om de naturligtvis är totalt uppgivna.

Finns mer på kanalen Aether Cosmology på Discord eller Space Audits-kanalen på youtube. Går också att ansluta till spaces som hålls nu och då på X där man kan komma med invändningar/frågor

@DrMikeHeffron på X
Citera
2025-08-07, 11:51
Medlem
Citat:
Blue Marble är bevisligen fejk som du kan se tydligare i denna meme: https://pbs.twimg.com/media/Guo1bsibMAA7z8t?format=jpg&name=medium

Tvivlar på att Celestial Theodolite är fejk eftersom det är massor av folk involverade du kan vara med själv också om du vill. Det är ihärdigt globtroende som är med på dessa tester även om de naturligtvis är totalt uppgivna.

Finns mer på kanalen Aether Cosmology på Discord eller Space Audits-kanalen på youtube. Går också att ansluta till spaces som hålls nu och då på X där man kan komma med invändningar/frågor

@DrMikeHeffron på X

"Tvivlar på att Celestial Theodolite är fejk"

Oväsentligt. Så länge du inte kan bevisa till 100% att det är äkta så är det fejk. Vilken bra debatt det blir när man bara avvisar det man inte vill tro på. Eller hur ?
Citera
2025-08-07, 12:14
Medlem
Citat:

Blue Marble från 1972 är ett analogt fotografi och är absolut inte fejk.
Citera
2025-08-07, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Tvivlar på att Celestial Theodolite är fejk"

Oväsentligt. Så länge du inte kan bevisa till 100% att det är äkta så är det fejk. Vilken bra debatt det blir när man bara avvisar det man inte vill tro på. Eller hur ?
Har ej avvisat bilderna från rymden du får visa det är äkta och du har bevisbördan.

Guinness rekord är väldigt svårt att få publicerat är de fejk?

Kanske involverar jag mig i Celestial Theodolite vi får se men sedan ihärdiga globskallar som Roohif som varit med i tio år och ej motsäger sig själva observationen kommer jag nog fokusera på annat.

Jag har gjort andra saker själv utan att lita på någon t ex sett Gullholmen fyr i Moss, Norge, från 1 meters höjd vid Hvitsten stand utanför Dröbak. Hela fyren skall vara bakom kurvan men jag ser t o m ön under. Du kan själv dra dit så får du se vad som händer eller göra liknande i ditt eget närområde. Jag har nog bilder hemma kanske, är på semester nu.

Jag har skaffat en laser nu och ska göra några egna tester, inte särskilt spännande dock eftersom jag redan vet vad som kommer hända.
Citera
2025-08-07, 13:03
Medlem
Citat:
Jag har gjort andra saker själv utan att lita på någon t ex sett Gullholmen fyr i Moss, Norge, från 1 meters höjd vid Hvitsten stand utanför Dröbak. Hela fyren skall vara bakom kurvan men jag ser t o m ön under.

Ungefär 11 meter ska vara dolt på 17km avstånd och det är väl ungefär så högt fyren står på land.
Så nej, hela fyren ska absolut inte vara dold under kurvan. Du bör se hela fyren.

Kan väl tillägga att jag har sett massor med fyrar, byggnader och öar som delvis har varit dolda under kurvan.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-08-07 kl. 13:27.
Citera
2025-08-07, 18:25
Avslutad
Men storcirkel då! Jag tror att planen tar denna väg och att det bevisar glob! Eller? eller?

Fann denna screenshot på telefonen, var en flygning från 2024 finns artiklar om det. https://postimg.cc/mhSjsjq0
Flygning från Doha till LA eller vise versa minns ej. Mycket märkligt att nödlandningen skedde i Amsterdam. Vid tidpunkten var det gott om amerikanska plan i ryskt och iranskt luftrum så de invändningarna är bara att glömma. Var dock tomt för plan över Ukraina.

"Nån annan hittar"

Citera
2025-08-07, 18:28
Medlem
Citat:
@DrMikeHeffron på X
Många människor inblandade? Och därför tvivlar du på att det är fejk?
Okej. Hur är det med alla de många tusen som har flygit Sydney - Santiago, Sydney - Johannesburg och Johannesburg - Sao Paolo?

Hur är det med alla de tusen som har varit i Antarktis och sett midnattssolen, inklusive din gamle vän Austin Witsit som du fortsätter att hänvisa till.

Eller alla i Australien, Afrika och Sydamerika som ser att stjärnhimlen roterar runt en punkt rakt söderut, och det är samma punkt. Det är några miljoner.

Citat:
Har ej avvisat bilderna från rymden du får visa det är äkta och du har bevisbördan.
Blue Marble togs 1972 långt före Photoshop, men i bekant FE-stil syftar du på en redigerad kopia som gjordes långt efter.

Citat:
Guinness rekord är väldigt svårt att få publicerat är de fejk?
Jag har aldrig trott att bilden är fejk. Men du länkade till en FE-sida där bilden presenterades som bevis på att jorden är platt. Jag påpekade att de återigen i bekant FE-stil använder en kurvräknare som inte tar hänsyn till brytning. Det är inte bara fysik, astronomi, geometri och fotografi som du inte vet någonting om. Du är inte heller världsmästare i källkritik.

Citat:
Jag har gjort andra saker själv utan att lita på någon t ex sett Gullholmen fyr i Moss, Norge, från 1 meters höjd vid Hvitsten stand utanför Dröbak. Hela fyren skall vara bakom kurvan men jag ser t o m ön under. Du kan själv dra dit så får du se vad som händer eller göra liknande i ditt eget närområde. Jag har nog bilder hemma kanske, är på semester nu.
Återigen - du förstår inte att man måste använda en kurvräknare som tar hänsyn till brytningarna. Annars har Wille redan svaret på ditt påstående.
Citera
2025-08-07, 18:30
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Men storcirkel då! Jag tror att planen tar denna väg och att det bevisar glob! Eller? eller?

Fann denna screenshot på telefonen, var en flygning från 2024 finns artiklar om det. https://postimg.cc/mhSjsjq0
Flygning från Doha till LA eller vise versa minns ej. Mycket märkligt att nödlandningen skedde i Amsterdam. Vid tidpunkten var det gott om amerikanska plan i ryskt och iranskt luftrum så de invändningarna är bara att glömma. Var dock tomt för plan över Ukraina.

"Nån annan hittar"

Kan du inte posta länkar till artiklarna?
Citera
2025-08-07, 18:49
Medlem
Citat:

@DrMikeHeffron på X

Intressant argument, hur många jobbar på NASA....

Eller är piloter...

Eller jobbar på fartyg...

Har sunt förnuft....

Där gjorde du bort dig lite!
Citera
2025-08-07, 20:12
Medlem
Citat:

"Nån annan hittar"

Doha - LAX är flight QTR739 och den går dagligen
https://www.flightaware.com/live/flight/QTR739/history/20250803/0510Z/OTHH/KLAX
Och ja de navigerar efter en storcirkel. Vilket i sin tur beror på att jorden är en glob.

Citat:
... Mycket märkligt att nödlandningen skedde i Amsterdam...

Så din något förvirrade poäng är att en (1) enligt dig påstod nödlandning övertrumfar det faktum att det årligen görs 365 rutter utefter en storcirkel?

Har du någon tanke om hur de navigerar från Doha till LAX? Vilka kartor använder de sig av och hur funkar navigationsutrustningen ombord? Du vet väl att modern navigationsutrustning som GPS och tröghetsnavigeringssystem inte funkar på en platt jord?

'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in