Citat:
Ursprungligen postat av
ConquerOrDie
Tvivlar på att Celestial Theodolite är fejk eftersom det är massor av folk involverade du kan vara med själv också om du vill. Det är ihärdigt globtroende som är med på dessa tester även om de naturligtvis är totalt uppgivna.
@DrMikeHeffron på X
Många människor inblandade? Och därför tvivlar du på att det är fejk?
Okej. Hur är det med alla de många tusen som har flygit Sydney - Santiago, Sydney - Johannesburg och Johannesburg - Sao Paolo?
Hur är det med alla de tusen som har varit i Antarktis och sett midnattssolen, inklusive din gamle vän Austin Witsit som du fortsätter att hänvisa till.
Eller alla i Australien, Afrika och Sydamerika som ser att stjärnhimlen roterar runt en punkt rakt söderut, och det är samma punkt. Det är några miljoner.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConquerOrDie
Har ej avvisat bilderna från rymden du får visa det är äkta och du har bevisbördan.
Blue Marble togs 1972 långt före Photoshop, men i bekant FE-stil syftar du på en redigerad kopia som gjordes långt efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConquerOrDie
Guinness rekord är väldigt svårt att få publicerat är de fejk?
Jag har aldrig trott att bilden är fejk. Men du länkade till en FE-sida där bilden presenterades som bevis på att jorden är platt. Jag påpekade att de återigen i bekant FE-stil använder en kurvräknare som inte tar hänsyn till brytning. Det är inte bara fysik, astronomi, geometri och fotografi som du inte vet någonting om. Du är inte heller världsmästare i källkritik.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConquerOrDie
Jag har gjort andra saker själv utan att lita på någon t ex sett Gullholmen fyr i Moss, Norge, från 1 meters höjd vid Hvitsten stand utanför Dröbak. Hela fyren skall vara bakom kurvan men jag ser t o m ön under. Du kan själv dra dit så får du se vad som händer eller göra liknande i ditt eget närområde. Jag har nog bilder hemma kanske, är på semester nu.
Återigen - du förstår inte att man måste använda en kurvräknare som tar hänsyn till brytningarna. Annars har Wille redan svaret på ditt påstående.