2025-08-07, 17:01
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Way Out West är en musikfestival som sedan 2007 årligen arrangeras i Göteborg.

Festivalen kombinerar uppträdanden på större scener i Slottsskogen med konserter på scener runtom i Göteborg.

Musikprogrammet har under åren kompletteras av annan kultur och även presenterat film, graffiti, poesi och konst.

Sedan 2011 visas filmer på Way Out West.

Det är så otroligt många framträdanden att jag inte orkar med att kopiera in allt. Fredag 8 augusti ställer sig Molly Sandén på Flamingo stage i vart fall.

Verkar vara en mycket populär tillställning. För ett par år sen (2022) slog man publikrekord. Enligt arrangören blev det publikrekord återigen 2023 och det kan ju ha varit för att Håkan Hellström uppträdde där.

Nu 2025 är det alltså dags för den sjuttonde upplagan av festivalen.

Nu är jag nyfiken: någon som är där redan nu? Hur är stämningen? Vad är det som gjort festivalen så populär?
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2025-08-07 kl. 17:07.
Citera
2025-08-07, 17:05
Medlem
One2Manys avatar
Woke Out West.

En kass festival mest känd för att leta igenom sina volontärers matlådor i jakt på kött, en festival för vänsterhjon som lyssnar på skitmusik.
Citera
2025-08-07, 17:10
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
SVT Kulturnyheterna har mycket fokus på att rapportera om och från festivalen.
Citera
2025-08-07, 17:13
Medlem
-Pelles avatar
Gå på festival och samtidigt vilja ha in terrorister i landet

dum ide tycker jag
killarna o tjejjerna i länken vill också bara festa och ha lite roligt
Citera
2025-08-07, 17:16
Medlem
-Pelles avatar
Seriöst. Ser jag en enda Palestina-demonstrant på festivalen slutar jag betala skatt

https://www.hamas-massacre.net/categ...party-massacre
Citera
2025-08-07, 17:17
Medlem
triptykens avatar
Är inte mycket för festivaler själv men jävlar vad mycket folk påväg dit. Hoppas vädret klarnar för er som är där
Citera
2025-08-07, 17:18
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Seriöst. Ser jag en enda Palestina-demonstrant på festivalen slutar jag betala skatt

Dags att sluta då?

https://www.gp.se/kultur/publiken-in...6-cf46b20f7beb
Citera
2025-08-07, 17:46
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Dags att sluta då?

https://www.gp.se/kultur/publiken-in...6-cf46b20f7beb

Ingen självbevarelsedrift.
Citera
2025-08-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Way Out West är en musikfestival som sedan 2007 årligen arrangeras i Göteborg.

Festivalen kombinerar uppträdanden på större scener i Slottsskogen med konserter på scener runtom i Göteborg.

Musikprogrammet har under åren kompletteras av annan kultur och även presenterat film, graffiti, poesi och konst.

Sedan 2011 visas filmer på Way Out West.

Det är så otroligt många framträdanden att jag inte orkar med att kopiera in allt. Fredag 8 augusti ställer sig Molly Sandén på Flamingo stage i vart fall.

Verkar vara en mycket populär tillställning. För ett par år sen (2022) slog man publikrekord. Enligt arrangören blev det publikrekord återigen 2023 och det kan ju ha varit för att Håkan Hellström uppträdde där.

Nu 2025 är det alltså dags för den sjuttonde upplagan av festivalen.

Nu är jag nyfiken: någon som är där redan nu? Hur är stämningen? Vad är det som gjort festivalen så populär?

Har du inte tid att gå så kan du se och höra de flesta av banden på tv4 play!
Citera
2025-08-08, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har du inte tid att gå så kan du se och höra de flesta av banden på tv4 play!
Bra tips om Way Out West-konserter på TV4 Play!
Senast redigerad av Aibut 2025-08-08 kl. 06:10.
Citera
2025-08-08, 07:37
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Woke Out West.

En kass festival mest känd för att leta igenom sina volontärers matlådor i jakt på kött, en festival för vänsterhjon som lyssnar på skitmusik.
Exakt. Bara bögar, knarkare och woke-människor som lyssnar på skiten. Kollade igenom banden, det enda jag såg som var bra, var pet shop boys. I övrigt mångkulturmusik och vänster. Förmodligen så kontrolleras artisternas politiska riktning innan spelning.

Det är tragiskt att kommunen sponsrar skiten, men Göteborg är väl en röd stad antar jag.
Citera
2025-08-08, 08:14
Medlem
SVT hade ett långt inslag där de speciellt visade alla flaggor från Palestina. De tog inte heller avstånd från det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in