2025-08-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Way Out West är en musikfestival som sedan 2007 årligen arrangeras i Göteborg.

Festivalen kombinerar uppträdanden på större scener i Slottsskogen med konserter på scener runtom i Göteborg.

Musikprogrammet har under åren kompletteras av annan kultur och även presenterat film, graffiti, poesi och konst.

Sedan 2011 visas filmer på Way Out West.

Det är så otroligt många framträdanden att jag inte orkar med att kopiera in allt. Fredag 8 augusti ställer sig Molly Sandén på Flamingo stage i vart fall.

Verkar vara en mycket populär tillställning. För ett par år sen (2022) slog man publikrekord. Enligt arrangören blev det publikrekord återigen 2023 och det kan ju ha varit för att Håkan Hellström uppträdde där.

Nu 2025 är det alltså dags för den sjuttonde upplagan av festivalen.

Nu är jag nyfiken: någon som är där redan nu? Hur är stämningen? Vad är det som gjort festivalen så populär?

Det är en grym stämning. Fontaines DC., Iggy Pop och Queens of rhe stone age rockade fett🤟
Citera
2025-08-08, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Exakt. Bara bögar, knarkare och woke-människor som lyssnar på skiten. Kollade igenom banden, det enda jag såg som var bra, var pet shop boys. I övrigt mångkulturmusik och vänster. Förmodligen så kontrolleras artisternas politiska riktning innan spelning.

Det är tragiskt att kommunen sponsrar skiten, men Göteborg är väl en röd stad antar jag.

Vad fan yrar du om? Det är väldigt bred musik på festivalen och den är dessutom helt slutsåld. På vilket sätt menar du att t.ex. Queens of the stone age är woke?
Citera
2025-08-08, 12:27
Medlem
Varför livesändes inte Refuseds spelning på TV4?
Citera
2025-08-08, 12:38
Medlem
Igår på WOW-festivalens första dag var det skapligt drag, Iggy var bäst. Fjanten Dennis Lyxen och hans Refused skämde dock ut sig genom att påtvinga rockpubliken en skopa gåsleverkommunism i form av palestinakrax.

Sånt politiskt tjafs hör inte hemma på en musikfestival utan då kan tönt-Dennis uppträda i riksdagen eller i den kommande valrörelsen. Jag hade tyckt lika illa om politisk propaganda från MAGA-rörelsen, pro Ryssland eller pro Israel på en festival, - håll all politisk propaganda utanför festivalområdet!.
Citera
2025-08-08, 13:35
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SVT hade ett långt inslag där de speciellt visade alla flaggor från Palestina. De tog inte heller avstånd från det hela.

Å herre gud vad ska vi göra nu? Palestina flaggor är ju det värsta som finns! Tror jag kommer få en stroke
Citera
2025-08-08, 13:41
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryHoover
Å herre gud vad ska vi göra nu? Palestina flaggor är ju det värsta som finns! Tror jag kommer få en stroke

Borde inte Hamas-flaggor vara förbjuda pga terroristorgan
Citera
2025-08-08, 13:43
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Borde inte Hamas-flaggor vara förbjuda pga terroristorgan

Hamas flaggor ja men Palestina är inte lika med Hamas
Citera
2025-08-08, 13:53
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Hamas flaggor ja men Palestina är inte lika med Hamas

Öh, jo.
Palestinierna (folk) har ju röstat fram Hamas (terror) att styra ockuperad mark (Palestina finns det inget land som heter)
Citera
2025-08-08, 14:04
Medlem
Citat:
De visade även en text där man tog Palestina/Hamas i försvar och anklagade Israel för att de försvarade sig mot angrepp, mord, våldtäkter och tagen gisslan.
Citera
2025-08-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De visade även en text där man tog Palestina/Hamas i försvar och anklagade Israel för att de försvarade sig mot angrepp, mord, våldtäkter och tagen gisslan.

Äsch det är ju en festival för fan. Vem bryr sig?
Live and let live👍
Citera
2025-08-08, 15:44
Avstängd
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har du inte tid att gå så kan du se och höra de flesta av banden på tv4 play!

Eller Spotify.
Citera
2025-08-08, 15:50
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Öh, jo.
Palestinierna (folk) har ju röstat fram Hamas (terror) att styra ockuperad mark (Palestina finns det inget land som heter)

Med palestinier menar du folket i Gaza där dem bara fick rösta en gång för 20 år sedan och aldrig igen. Endast en liten andel av den palestinska befolkningen som lever idag var med och röstade in dem. Dessutom så skiter jag i namnet palestina israel whatever. Dessa människor som kallas idag för palestinier är levantiska befolkningar vars DNA kan spåras tusentals år till tidiga civilisationer i Levanten, exakt som Judar i mellanöstern och nordafrika kan. Dem har minst lika mycket om inte samma rätt till landet som Israel. Inget ockuperat där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in