Citat:
Du menar alltså att det är ett "känsloargument" att peka på faktiska utfall av hur kvinnor och män behandlas olika – inte i teorin, utan i praktik, lagstiftning och medial dramaturgi?
Du kräver “konkret”:
– Kamala Harris och Willie Brown = dokumenterat.
– Mats och Staaff = offentligt fall.
– Kvinnors ansvarsfrihet i relationer med maktmän = normaliserat.
– Mäns ansvar i varje situation = kriminaliserat.
Det är inte jag som drivs av känslor här. Det är du som försöker patologisera kritik mot ett strukturellt narrativ du själv simmar tryggt i.
Verkligheten kunde inte ens ta sig in med murbräcka. Allt måste ju passa in i feministbibeln – kvinnan som evigt offer, mannen som evig förövare. Tack för noll nyanser och hundra procent trosbekännelse.
Du kräver “konkret”:
– Kamala Harris och Willie Brown = dokumenterat.
– Mats och Staaff = offentligt fall.
– Kvinnors ansvarsfrihet i relationer med maktmän = normaliserat.
– Mäns ansvar i varje situation = kriminaliserat.
Det är inte jag som drivs av känslor här. Det är du som försöker patologisera kritik mot ett strukturellt narrativ du själv simmar tryggt i.
Verkligheten kunde inte ens ta sig in med murbräcka. Allt måste ju passa in i feministbibeln – kvinnan som evigt offer, mannen som evig förövare. Tack för noll nyanser och hundra procent trosbekännelse.
vad är det du tror du bevisar med dessa två ex. Harris/ Brown och Staaf/ Löving?
Det är båda fall där en man med högre rang och en kvinna med lägra rang haft ett förhållande...och?
Vad har du bevisen för att kvinnorna i fråga enkom var i dessa förhållanden för att få bättre jobb?
eller att de krävde nånting för att vara i relationen?
Vad har du ens bevisen för att de fick jobb pga relationen?
Vad jag läst så fick Staaf sitt jobb INNAN hon och Löving inledde någon relation. harris och Brown har jag mindre koll på, men låt mig gissa att det är samma sak där enkom ovilliga rykten i akt och mening att förstöra Harris politiska karriär.