2025-08-07, 15:26
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerPritt
Expressen har publicerat delar av ett klipp från planet

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...r-pa-tui-plan/
Sämsta nånsin. Man ser ingenting av värde. Men framgår att hon slogs med flygfärden också, vilket nog är det sämsta man kan tänkas göra.
Citera
2025-08-07, 15:31
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men det står ju att hon var flygrädd och fick panikångest!
Är väl inte så konstigt att det blir än värre med en skrikande, helt galen kvinna som river en i håret och dunkar stolen hon sitter i.
Tror nog alla blev mer eller mindre rädda! Vem vet vad galningen mer kunde ha gjort i flygplanet. Tänk lite mer när du yttrar dig nästa gång!

Är man flygrädd ska man inte flyga och utsätta andra människor för livsfara.
Nu var det bara slagsmål men det finns ju de galningar som öppnat flygplansdörrar i luften efter att intagit sprit och sömntabletter.

Hon skulle blivit stoppad innan hon gick på planet.
Dags att införa alkotester och folk får blåsa innan de godkänns att kliva ombord

Tänk på alla de som fick sova en extra natt i Spanien och vad det kostade samt de som skulle hem och jobba och missade arbetsinkomst för en fyllkärring * ursäkta*

Någon som vet vad fakturan som hon får slutar på?
Senast redigerad av BallaBella 2025-08-07 kl. 15:34.
Citera
2025-08-07, 15:48
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Gillar hur de uttryckt sig.
– Det är en passagerare som betett sig på ett sånt sätt att piloterna bedömt det som en säkerhetsrisk, och gått ner på närmaste flygplats för att lasta av den här passageraren och hennes sällskap, säger Adam Györki, kommunikationschef på TUI.
Hur fungerar det när som i det här fallet, passagerarna måste övernatta. Checkar man ut bagage och sedan checkar in det igen, eller fungerar det som vid en mellanlandning?

Jag har varit med om både och på samma resa, vid den första mellanlandingen fick vi ut vårt bagage, vid den andra fick vi inte ut bagaget utan tvingades övernatta med enbart handbagage. Lite jobbigt då vi hade rest i mer än ett och halvt dygn.

Jag har för mig att det andra hotellet låg inne på flygplatsen som någon form utav transit hotel medan det första låg utanför flygplatsen.
Citera
2025-08-07, 16:00
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Vilken jävla ångest, hon önskar säkert att hon sparat de 5 xanaxen till idag istället.

Eller så är det bara någon apa som varken vet bättre då eller idag.
Citera
2025-08-07, 16:01
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Oj! Att du som man haft det, säger det mesta om dig!
Jag har klarat mig undan,, men vet att man kan må jävligt dåligt!
Hur kan man skuldbelägga offret i detta fall? Helt jävla sjukt!
Gökdjävel!
Du tar en stolle som försenar 160 pers i totalt försvar för en obekräftad diagnos. För oss andra finns det alltid en gräns för vår tolerans men du går med på vad som helst om man kallar det ångest. I värsta fall är det stollens kön som gör att du accepterar vad som helst. Det är ganska vanligt i vissa kretsar att kvinnor kommer undan med vad som helst för att de är kvinnor.
Citera
2025-08-07, 16:09
Medlem
Bandida.locas avatar
Jag sätter alla mina pengar på sprit och zopiklon/zolpidem.

Kan inte tänka mig nåt annat där man varit gapig och sen somnar och när man vaknar går bersärk.
Bara alkohol genererar sällan en sådan beteendemässig härdsmälta.
Skojsigt att vakna upp sen och inte heller minnas att man sabbat en hemresa för ett fullsatt flygplan.
Stanna hemma om du är så flygrädd/ej kan uppföra dig för faan!
Citera
2025-08-07, 16:13
Medlem
Redas avatar
Nu har planet landat på Landvetter. Kanske någon passagerare postar en video på händelsen vid hemkomsten.
Kan ju ha varit någon psykisk sjukdom bakom kvinnans våldsamma agerande.
Jobbigt för medresenärerna har det såklart varit.
Citera
2025-08-07, 16:20
Medlem
De borde inte ha sena avgångar från sådana destinationer som Gran Canaria, där många redan har krökat i en - två veckor och sedan sitter och fyllnar till under dagen innan planet går hem.
De borde inte släppt på henne, men ja vad gör man med någon som är packad och strandsatt på Gran Canaria?
Citera
2025-08-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Tyvärr verkar just charter bolagen vara lite mer toleranta mot överförfriskade passagerare.
Tror helt enkelt att de vill med alla medel få hem alla sina gäster.
Nu flyger jag rätt mycket och då jag är lat och gillar Grekland blir det en del charter(Ända sättet att ta sig direkt till öarna). Men framför allt reguljärt.
Men det är inte alls ovanligt framför allt från Rhodos eller Kreta att en eller flera passagerare får hjälpas på planet p.g.a fylla.
Sen vilka det är, min uppfattning är att de är de gästerna som bor på de lite mer flashiga all inclusive som är värst.
När man åker reguljärt så har jag sett personer bli nekade som inte riktigt är i så dåligt skick.
Men då har ju inte flygbolaget samma ansvar för passagerarna som charterbolagen har för sina gäster.

Så min uppfattning är att det är begripligt att det händer då jag tyvärr rätt ofta ser folk som inte borde flyga utan ligga i en hotelsäng framför allt på charterplan.

Råkar du känna till vilket/vilka charterbolag som är så oseriösa?
Citera
2025-08-07, 16:31
Medlem
fredricomartins avatar
Ett riktigt sjukt brott. Hoppas zigenskan som chimpade ut ombord på planet får ett långt fängelsestraff med tortyr varje dag i fängelset. Plus miljonböter.
Citera
2025-08-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Misstänker överförfriskad WT-kärring tillsvidare. Som redan nämnts så blir detta sannolikt ett dyrt drama för vederbörande.
Räcker det att bara vara full för ett sådant uppträdande? Låter mer som minst en veckas konstant supande som resulterade i fyllle-dille.
Citera
2025-08-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Råkar du känna till vilket/vilka charterbolag som är så oseriösa?
Har varierat,TUI, SAS charter och Braatens. Kan vara nåt mer jag inte kommer ihåg.
Har sett samma fenomen på samtliga bolag.
De har en högre tolerans jämfört med regulärtrafiken.
Verkar helt enkelt så att charterbolagen absolut vill ha hem gästerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in