Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Mutationernas fitness behöver inte vara negativ om dessa individer dör ut spontant av någon epidemi, svält eller blir utkonkurrerade av andra människor. Grupper av människor med hypotetiska mutationer kan ha försvunnit av helt andra orsaker än att just dessa mutationer gav dem överlevnadsnackdelar.
Visst är det möjligt, men eftersom det saknas belägg för ett sådant utdöende och för sådana mutationer, är ju detta en mindre välgrundad hypotes än att de helt enkelt var betydligt mörkare än dagens skandinaver. Men i övrigt rätt lika oss och alls icke negrer såsom SVT försökt påskina.
Jag är stolt över att vara av nordgermansk stam och jag är svuren fiende till alla försök att förvrida forskningsresultat i syfte att beröva oss vår hävdvunna rätt till vårt eget territorium. Men jag gillar vetenskap och forskningsläget just nu tyder på att en tiondel av våra förfäder, jägar-samlarna, hade betydligt mer melanin i huden än dagens skandinaver.
Jag ser ingen orsak till att göra motstånd mot denna vetenskapliga hypotes
i sig annat än om forskningsläget ändras. Jag pekar hellre på att när det gäller negrer och araber är det ju
inte bara melanin som skiljer oss åt, såsom PK-packet plägar hävda.