Citat:
Visst är det så.
Jag började med alkohol och missbrukade det i många år. Slutade dricka men då började jag spela extremt mycket istället. Det finns ju bakomliggande anledningar till vårt beteende, bortom det specifika med just spel (eller alkohol, eller knark etc.)
När det gått för långt behöver man hjälp utifrån. Självhjälpsgrupper, vården, KBT eller vad det än är så finns vi ju till för varandra. Vi ska inte, behöver inte, bära den krossande tyngden av skam och skuld (i dubbel bemärkelse).
För min del slutade det på psyket och jag önskar verkligen jag kan förhindra att någon annan går så långt, eller ännu längre. I spel så förlorar vi alltid, oavsett om vi vinner eller inte. För alla vinster spelas upp och alla förluster måste spelas tillbaka. I slutet av vägen finns bara ångest, mörker, död.
Kämpa på allihop och som Snarkomanen säger: sök professionell hjälp. Det är ni värda!!
Jag började med alkohol och missbrukade det i många år. Slutade dricka men då började jag spela extremt mycket istället. Det finns ju bakomliggande anledningar till vårt beteende, bortom det specifika med just spel (eller alkohol, eller knark etc.)
När det gått för långt behöver man hjälp utifrån. Självhjälpsgrupper, vården, KBT eller vad det än är så finns vi ju till för varandra. Vi ska inte, behöver inte, bära den krossande tyngden av skam och skuld (i dubbel bemärkelse).
För min del slutade det på psyket och jag önskar verkligen jag kan förhindra att någon annan går så långt, eller ännu längre. I spel så förlorar vi alltid, oavsett om vi vinner eller inte. För alla vinster spelas upp och alla förluster måste spelas tillbaka. I slutet av vägen finns bara ångest, mörker, död.
Kämpa på allihop och som Snarkomanen säger: sök professionell hjälp. Det är ni värda!!
Hjälp är alltid bra , men hjälper bara den dagen du verkligen vill sluta.
Det är bara du själv som kan sluta
Problemet med missbruk är att livet är långt
Jag har oxå varit alkohol missbrukare
Vart nykter i minst 7 år nu , inte en droppe
Men tänker på skiten varje dag mer eller mindre
Så har gått hos 3 terapeuter, AA , läst böcker , behandlingshem , antabus mm
Sett oändligt med missbruk dokumentärer
Nu är jag även blandmissbrukare , inte aktiv nu
Men finns bara en sak man kan göra , sluta
Sen stå emot , göra andra saker
Knark varit ren minst 14 år
Men ändå drömmer om skiten var och varannan natt
Mina drömmar är extremt hetsiga , folk runt mig är ofta påverkade i mina drömmar , även om jag är nykter .
Livet är som sagt långt , man får ta en dag i taget .
I spel va jag en sådan som spelade bort 50 kr , om hade 50 kr på kontot.
Att söka hjälp är alltid bra , men som sagt , livet är långt och det är bara du själv som kan stå emot
Problemet många gör är att de tänker , jag ska aldrig göra det igen .
Jag tror det bättre att tänka , jag gör inte det just nu . Då blir det lättare att hantera det.

Kämpa på broder!