Citat:
Ursprungligen postat av
svampdamp
Du är dum i huvudet. Presentkort är en utmärkt present. 1000kr på XXL för någon intresserad av fiske, jakt eller träning exempelvis. Eller 500kr på en leksaksbutik för småbarnsföräldrar. Det finns även presentkort som täcker in hela köpcentrum.
Upplevelse.com har jag använt flera gånger. Luftballong, glasblåsning är några exempel.
Nej, det är korkat.
Jag gillar fiske jakt och träning men tycker XXL är uselt. Nu är jag låst till den butiken, även om de har ett betydligt sämre pris på produkten jag egentligen vill ha.
Kanske vill jag enbart köpa något för 928kr, nu återstår 72kr som ”antingen inte kan nyttjas senare” eller så måste jag ta mig till affären med presentkortet igen, något som inte är värt 72kr. Pengar som är brända i luften.
Dessutom konstant stress med utgångsdatum som ofta enbart är 1 år, eller max 2.
XXL är väl på väg att konka snart så då står man där med svarte Petter i handen.
Risken finns dessutom att du köper ett presentkort på något
du vill att den andre nyttjar, den personen kanske har noll intresse av friluftsliv och får då bara ångest av ditt jäkla presentkort, du skulle helt enkelt ha Swishat istället för nu ligger din tusenlapp i en byrålåda och ruttnar.
Korkat är vad presentkort är…