2025-08-05, 22:13
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Jag ser att du är för känslosam och aggressiv för en diskussion på Flashback. Du kan inte diskutera utan personangrepp för rädslan tar över dina känslor.

Du tror att du vet hur saker funkar, men det gör du inte.

Gör mig ingenting att du som "duktig invandare" har sett till att glida ifrån Sverige. Ha det så trevligt i Italien, du hjälpte liksom ingen.
Citera
2025-08-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Nyss så var det frankrike, och nu så är det Italien. Var du än är nu stanna där, och säg inte hur det är att vara svensk i Sverige just nu för det är du liksom inte.

Allt beror var det är billigt att köpa hus.
Det beror på var man får jobb som är remote och vilket land som accepterar skatt på såkallad distansjobb. Frankrike är emot remote jobs enligt befolkningen där.
Citera
2025-08-05, 22:16
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Invandringen diskuteras ofta, mindre omtalad är utvandringen som slår nya rekord sedan Tidölaget fick makten (SCB). Det är dock inte kriminella kaosblattar som verkar kastas ut i någon större utsträckning, i stället är det svenskar som är den i särklass största utvandrargruppen.

Kanske är det möjligheten att ägna sig åt vit flykt inom landet som tagit slut för den svenska medelklassen, som pressas allt hårdare mellan både ett mer våldsamt samhälle och ekonomisk kris. Det byggs inte alls lika mycket bostadsrätter eller villor längre , och dessa boendeformer (tillsammans med en tidigare mycket generös kreditgivning) var tidigare två ingredienser som krävdes för att svenskarna skulle slippa möta de kaosblattar som de själva röstade för att släppa in i landet. Danskar sägs ju lämna Sverige för att flytta hem till Danmark, det kanske är många svenskar som hänger på? Medan Danmark har börjat ta tag i många problem så verkar politiker inom den svenska åttaklövern agera yrvaket och handlingsförlamat.

Rhodesia (numera känt som Zimbabwe) var ett land som initialt hade en ganska liten utvandring av vita engelsmän, men i takt med att problemen och våldet mot den vita befolkningen blev större så accelererade utvandringen för varje år. I takt med att den vita befolkningen minskade så minskade också den delen av befolkningen som höll uppe samhället och ekonomin, vilket ledde till att ännu fler lämnade då de inte såg någon framtid. Det i sin tur ledde till ännu sämre ekonomi och blev en ond spiral som inte gick at vända. Till slut fick Ian Smith hissa vit flagg och under stor press lämna över makten till Mugabe - resten är historia.
Förr reste folk till Rhodesia för att se ruinerna av Zimbabwe, nu åker folk till Zimbabwe för att se ruinerna av Rhodesia.
För de som inte känner till det, så var ruinerna av Zimbabwe alltså en fornlämning, som senare fick ge namn åt det land som började styras av de antivita (UNESCO). Idag är situationen i landet så extremt katastrofal att de (forna) antivita har bett dem vita att komma tillbaka.

Går vi mot samma utveckling i Sverige? Än så länge är det ingen jättestor grupp som lämnar landet, men sedan Tidöregeringen fick makten så har denna grupp nästan fördubblats jämfört med 2022, då utvandringen låg på ca 50k (k = tusen). Ända sen 2003 har utvandringen legat mellan ca 35k - 50k bortsett från 2015 som var lite av en tillfällig toppnotering på ca 56k. Detta är totalsiffror inklusive återvandring av ickesvenskar, men svenskarna är den största gruppen och man ser att det främst är resursstarka människor mitt i livet som tar sin skattekraft med sig utomlands.

Vilka är de svenskar som lämnar och vilka effekter får det för Sveriges framtid? Redan år 2016 hade ett helt Göteborg av svenskar lämnat landet, och de som stack tenderade att vara mer resursstarka än de som stannade kvar (Svenskar i världen).

Någonting säger mig att de högutbildade svenskarna som lämnar är högpresterare i privat sektor, för jag har svårt att se hur andra länder skulle vilja lägga rabarber på våra genusvetare.

Kan regeringen vända den här trenden?
Vill regeringen ens vända den här trenden?
Vilken framtid får Sverige om de mest högpresterande försvinner och lämnar kvar ett land med allt fler analfabeter, bidragsberoende och grupperingar som skyller sina egna misslyckanden på den krympande svenska folkgruppen?
Vithetsnormen lyfts ofta fram som ett problem inom många arbetsplatser - kommer det att bli applåder nu när det blir fler och fler vita svenskar som lämnar en tom stol som kan fyllas med folk som har en mer "lämplig" (läs mörk) hudfärg?

Tror alla svaren du söker finns här som jag slölyssnade till igår :

”Sverige är svenskarnas land”
https://www.youtube.com/watch?v=HW5_xsHhNJw&ab_channel=Nufanr%C3%A4ckerdet
Citera
2025-08-05, 22:21
Medlem
Citat:
Du tror att du vet hur saker funkar, men det gör du inte.

Gör mig ingenting att du som "duktig invandare" har sett till att glida ifrån Sverige. Ha det så trevligt i Italien, du hjälpte liksom ingen.

Du är för känslosam som sagt.
Jag diskuterade utifrån ett allmänt perspektiv men du är för aggressiv och känslosam för att förstå vad det är jag skriver och tilldelar för information.

Har aldrig förstått riktigt varför användare tar inlägg personligt och det blir personangrepp på det hela. Men vill du verkligen sjunka till den nivån får vi avbryta här då du inte kan diskutera på vuxen nivå
Citera
2025-08-05, 22:26
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Du är för känslosam som sagt.
Jag diskuterade utifrån ett allmänt perspektiv men du är för aggressiv och känslosam för att förstå vad det är jag skriver och tilldelar för information.

Nej, har inga som helst känslor involverat i det här. Jag skiter fullständigt i om "skötsamma" invandrare drar eller inte, då jag aldrig räknat med att få tillbaka något öht ifrån dem, vilket du visar på helt galant själv.

Kommer hit, snackar skit om rasister hit och dit, väcker misstankar mot svenska män, romantiserar en äcklig bajsmacka så som frankrike och sen så bara drar du när islamisterna är här och allting börjar hetta till.

Det är ju ett tecken på den parasitism vi Svenskar misstänkte att du varit hela tiden och som du upplevde som rasism. Bra för dig att du kan visa att vi alla hade rätt om din personlighet. 👍

Lär dig italienska, franska eller vilket skitland du nu än slutade upp i och klipp av din användning utav svenskt internet. Vi vill inte se folk här som du.

Och för all del, åk till Dubai och bli bajsad på bröstet av araberna. Jag kunde inte varit mindre avundsjuk på dina drömresor när du faktiskt åker utomlands.
Senast redigerad av TedGaandie 2025-08-05 kl. 22:32.
Citera
2025-08-05, 22:30
Medlem
Gated community med ai övervakning kommer förmodligen explodera i sverige de nästa få åren i takt med att miljonärerna blir fler. Endast de med pengar slipper stenåldersfolket. Segregering är lösningen.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-08-05 kl. 22:40.
Citera
2025-08-05, 22:34
Medlem
Citat:
Nej, har inga som helst känslor involverat i det här. Jag skiter fullständigt i om "skötsamma" invandrare drar eller inte, då jag aldrig räknat med att få tillbaka något öht ifrån dem, vilket du visar på helt galant själv.

Kommer hit, snackar skit om rasister hit och dit, väcker misstankar mot svenska män, romantiserar en äcklig bajsmacka så som frankrike och sen så bara drar du när islamisterna är här och allting börjar hetta till.

Det är ju ett tecken på den parasitism vi Svenskar misstänkte att du varit hela tiden och som du upplevde som rasism. Bra för dig att du kan visa att vi alla hade rätt om din personlighet. 👍

Vad spelar det för roll om det är en svensk eller skötsam utländsk som flyttar? I båda fallen är det en förlust för landet om man har en högre utbildning än att bara suttit på Flashback hela sitt liv.

Det du ser är precis det som inträffat att många flyttar både svensk som utländsk med anledning att man kan och inte har ett brottsregister varken som islamist eller som nazist.

Då skapas inte jobb på grund av att det blir mindre efterfrågan i hela landet. Bostadsbyggandet avstannar och det blir en bostadskris istället för en bostadsmarknad vilket gör att det blir konkurser i alla verksamheter.

Det är få som jobbar och som försörjer en massa kriminella som sitter inlåsta.

Det är inte bara utlänningar som flyttat. Majoriteten är utlänningar men många företagare som är svenskar har flyttat till Spanien och Italien också.

Det går ju som räls för Sydeuropa just nu. Kanske för att folk insett att man inte lever hälsosamt trots allt?

Jag menar jag träffar aldrig på otrevliga män i Italien likt dig .

Vad får jag ut av att stanna i Sverige annat än att höra skitsnack som ifrån såna som dig?

Det jag skrev innan också. Planen för politikerna var att skapa såna som dig och invandrare som avskyr varandra så man slipper ta skulden för integrationspolitiken samt att man inte kan lösa arbetslösheten.

Jo, du är rätt känslosam och arg när du börjar angripa användare för att dessa ger dig fakta. Hade dessutom en svensk valt att flytta hade du minsann sagt att du är förstående till deras situation, dubbelmoralen är på hög nivå och jag tror att det är den som folk lessnat på också
Citera
2025-08-05, 22:36
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Vad spelar det för roll om det är en svensk eller skötsam utländsk som flyttar? I båda fallen är det en förlust för landet om man har en högre utbildning än att bara suttit på Flashback hela sitt liv.

Större förlust om det är svenskar som drar eftersom dom försöker ge någonting tillbaks och kanske tillför något, till skillnad ifrån er som bara försöker ta och tar och sen flyr ifrån skeppet sen som råttor.
Citera
2025-08-05, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Du har aldrig bott i Sydeuropa hör jag. Låga löner, nästan levnadsomkostnader som här, otroligt dåligt byggnadsstandard så man fryser vintern igenom.

Går alldeles utmärkt att vara social även o Sverige för övrigt, du kanske skulle testa det?
Lönerna för en vanlig arbetare typ snickare, murare i Spanien är verkligen usla. Visserligen har man sin siesta mitt på dagen, men slutar arbetet desto senare på kvällen.
Inflyttningen av välbärgade engelsmän, kanadensare osv.
har drivit upp priserna, framförallt på boende men även på varor, tjänster och restaurangbesök. Medelklasspanjoren har absolut inte råd att äta ute var och varannan dag.
Jag vill påstå att med de senaste årens lönehöjning och
jobbskatteavdrag har en hantverkare i Sverige aldrig haft bättre ekonomiska förutsättningar än just nu.
Att många väljer att lämna Sverige beror väl delvis på den
ökade otryggheten. Har själv två döttrar och är som en äggsjuk höna när de är ute och roar sig. Sen är väl många med hyfsad ekonomi orolig för ett kommande maktskifte 2026. S är beroende av V och MP för att få majoritet och måste följaktligen vika sig för diverse ogynnsamma krav.
V vill återinföra fastighetsskatten, förmögenhetsskatten,
arvsskatten osv. Dessutom försämra ISK, chockhöja den statliga skatten för höginkomsttagare, införa 6-timmars arbetsdag, ta bort karensdagar och andra svindyra reformer som ska betalas med skattemedel. Såväl V som MP har klargjort att de vill återställa fri invandring, ett skräck-scenario med tanke på de enorma flyktingströmmar som
nu drabbar Europa.
Citera
2025-08-05, 22:39
Medlem
Citat:

Lär dig italienska, franska eller vilket skitland du nu än slutade upp i och klipp av din användning utav svenskt internet. Vi vill inte se folk här som du.

Och för all del, åk till Dubai och bli bajsad på bröstet av araberna. Jag kunde inte varit mindre avundsjuk på dina drömresor när du faktiskt åker utomlands.

Jag dejtar redan en italiensk man och som sagt så har vi en hel del människor som dig som har aggressiva problem. Jag bemöter inte såna beteenden i övriga Europa som exempelvis Italien eller Malta.

Att du blir känslosam och aggressiv beror på att du inte kan ta fakta eller förstå andras perspektiv men det kan också handla om att du har lägre utbildning än mig eftersom jag inte ens behövt ta till personangrepp i något av mina inlägg utan diskuterat på allmän nivå varför människor väljer att lämna Sverige och gett diverse anledningar som jag har hört ifrån andra som är utflyttade

Att barnafödande är väldigt lågt i Sverige beror nog även på att män i Sverige har mycket aggressiv ton som avskräcker kvinnor. Det ger du exempel för i dina inlägg och det är nog därför många kvinnor valt att flytta också.

Kvinnor är oftast högutbildade
Citera
2025-08-05, 22:41
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Jag dejtar redan en italiensk man

Ja det förstår jag. Du var ju tvungen att hitta någon man som är okej med dina resor till Dubai och går igång på det.

Kanske var svårt att hitta här i Sverige?

Fan asså, shit vad jag blir avundsjuk.
Citera
2025-08-05, 22:41
Medlem
Citat:
Större förlust om det är svenskar som drar eftersom dom försöker ge någonting tillbaks och kanske tillför något, till skillnad ifrån er som bara försöker ta och tar och sen flyr ifrån skeppet sen som råttor.

Jag har redan jobbat en massa för Sverige men tyvärr har massa pengar åkt in till NATO och Ukraina. Det är jag less på nu. Ukraina och NATO angår inte mig. Därav tänker jag att det inte ger så mycket att bo i Sverige när vi sitter och ger all vår skatt till Ukraina medan vi har enorma kostnader på mat, boende och annan försörjning samtidigt som vi har längst timmar i hela EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in