2025-08-05, 13:33
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Invandringen diskuteras ofta, mindre omtalad är utvandringen som slår nya rekord sedan Tidölaget fick makten (SCB). Det är dock inte kriminella kaosblattar som verkar kastas ut i någon större utsträckning, i stället är det svenskar som är den i särklass största utvandrargruppen.

Kanske är det möjligheten att ägna sig åt vit flykt inom landet som tagit slut för den svenska medelklassen, som pressas allt hårdare mellan både ett mer våldsamt samhälle och ekonomisk kris. Det byggs inte alls lika mycket bostadsrätter eller villor längre , och dessa boendeformer (tillsammans med en tidigare mycket generös kreditgivning) var tidigare två ingredienser som krävdes för att svenskarna skulle slippa möta de kaosblattar som de själva röstade för att släppa in i landet. Danskar sägs ju lämna Sverige för att flytta hem till Danmark, det kanske är många svenskar som hänger på? Medan Danmark har börjat ta tag i många problem så verkar politiker inom den svenska åttaklövern agera yrvaket och handlingsförlamat.

Rhodesia (numera känt som Zimbabwe) var ett land som initialt hade en ganska liten utvandring av vita engelsmän, men i takt med att problemen och våldet mot den vita befolkningen blev större så accelererade utvandringen för varje år. I takt med att den vita befolkningen minskade så minskade också den delen av befolkningen som höll uppe samhället och ekonomin, vilket ledde till att ännu fler lämnade då de inte såg någon framtid. Det i sin tur ledde till ännu sämre ekonomi och blev en ond spiral som inte gick at vända. Till slut fick Ian Smith hissa vit flagg och under stor press lämna över makten till Mugabe - resten är historia.
Förr reste folk till Rhodesia för att se ruinerna av Zimbabwe, nu åker folk till Zimbabwe för att se ruinerna av Rhodesia.
För de som inte känner till det, så var ruinerna av Zimbabwe alltså en fornlämning, som senare fick ge namn åt det land som började styras av de antivita (UNESCO). Idag är situationen i landet så extremt katastrofal att de (forna) antivita har bett dem vita att komma tillbaka.

Går vi mot samma utveckling i Sverige? Än så länge är det ingen jättestor grupp som lämnar landet, men sedan Tidöregeringen fick makten så har denna grupp nästan fördubblats jämfört med 2022, då utvandringen låg på ca 50k (k = tusen). Ända sen 2003 har utvandringen legat mellan ca 35k - 50k bortsett från 2015 som var lite av en tillfällig toppnotering på ca 56k. Detta är totalsiffror inklusive återvandring av ickesvenskar, men svenskarna är den största gruppen och man ser att det främst är resursstarka människor mitt i livet som tar sin skattekraft med sig utomlands.

Vilka är de svenskar som lämnar och vilka effekter får det för Sveriges framtid? Redan år 2016 hade ett helt Göteborg av svenskar lämnat landet, och de som stack tenderade att vara mer resursstarka än de som stannade kvar (Svenskar i världen).
Citat:
Välmående och Utbildade Runt 660 000 svenskar bor utomlands, fler än i Göteborg. Fler än någonsin lämnar Sverige för att bosätta sig i ett annat land. Trenden spås hålla i sig.
[...]
33 procent av de som utvandrade 2015 var födda i Sverige.
[...]
Det som skiljer utlandssvenskarna mest från de svenskar som bor kvar i Sverige är utbildningen. Nästan 60 procent anger att de har en akademisk examen medan motsvarande siffra för personer boendes i Sverige är 32 procent.
[...]
Vi har fått flest svar från en väletablerad grupp som är högutbildade och som har yrken i tjänstemannapositioner, det är också dessa som är mest benägna att flytta utomlands.
Någonting säger mig att de högutbildade svenskarna som lämnar är högpresterare i privat sektor, för jag har svårt att se hur andra länder skulle vilja lägga rabarber på våra genusvetare.

Kan regeringen vända den här trenden?
Vill regeringen ens vända den här trenden?
Vilken framtid får Sverige om de mest högpresterande försvinner och lämnar kvar ett land med allt fler analfabeter, bidragsberoende och grupperingar som skyller sina egna misslyckanden på den krympande svenska folkgruppen?
Vithetsnormen lyfts ofta fram som ett problem inom många arbetsplatser - kommer det att bli applåder nu när det blir fler och fler vita svenskar som lämnar en tom stol som kan fyllas med folk som har en mer "lämplig" (läs mörk) hudfärg?
Citera
2025-08-05, 13:45
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Det är en väldigt bra ide som högpresterande (av regimen sedd som 2a klassens medborgare) att lämna ett extremt parasiterande land, höga skatter, efterbliven politik och media etc etc. ETt land som massimporterat kriminellt slödder och promotar dessa hårt, även deras totalt värdelösa musik, så tom vita kids spelar denna degenererade skit.
Citera
2025-08-05, 13:52
Medlem
Ja, det är väl så det blir.

När jag växte upp i förorten på 80- och 90-talet upplevde jag samma sak. Svenskarna (i alla fall de med ordnade liv, utbildning, välbetalt jobb osv.) flyttade i takt med att invandrarna blev fler. Även de (jämförelsevis få) invandrarfamiljer med utbildning och resurser lämnade så fort de hade möjlighet.

Nu har ju de problem som vi endast hade i förorten svällt upp och svämmat över till i stort sett varje stad och by i hela landet så jag är inte förvånad att samma mönster fortsätter (fast man nu lämnar landets gränser).

Sverige kommer att bli som vilken europeisk förort som helst med en majoritet invandrare. Många bland dem kommer naturligtvis själva försöka vända skutan rätt och hålla skeppet flytande, men Sverige så som det varit sedan urminnes tider är borta för alltid. Tänk att man på två generationer kan gå från farsans barndom, när "första negern kom till byn", till mina barns verklighet där invandrare är lika självklart som Kalle på Julafton.

Jag tror nog att vänsterns reaktion kommer vara något i stil med "Fy bubblan vad taskiga, själviska och rasistiska ni är!" och högern kommer istället med mössan i hand och gråten i halsen "Ojojoj, hur ska vi kunna ge mer skattelättnader så att ni vill stanna kvar?"

Sverige, Sverige.. far väl.
Citera
2025-08-05, 14:15
Medlem
Hellesylts avatar
Vilka länder utvandrar svenskarna till och varför?

Finns det verkligen någon annanstans där de kan få det bättre än här?
Citera
2025-08-05, 14:18
Medlem
TheGretaResets avatar
Ja, kanske är white-flight för hela landet nu mer ett faktum. Tidigare endast nämnts angående Malmö och Göteborg (på senare tid även stockholm).

Skrev så sent som igår att var 3e nyutexaminerade läkare lämnar landet men har inte sett statistik vilka detta är (utlandsstudenter, blattar eller svenskar).

Den vita flykten lär bara accellerera i och med att tex. läkarvård blir svårare att få.

Grattis alla politiker som bäddat för detta. Känns bra att vi snart får en ny regering som lägger nya pålagor på medelklassen, tvingar vita barn att gå med negrer (detta har fungerat så bra vid tidigare expriment ) osv osv.

Fokusera mer på samtyckeslagar, bögeri och annat...
Senast redigerad av TheGretaReset 2025-08-05 kl. 14:21.
Citera
2025-08-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Det är en väldigt bra ide som högpresterande (av regimen sedd som 2a klassens medborgare) att lämna ett extremt parasiterande land, höga skatter, efterbliven politik och media etc etc. ETt land som massimporterat kriminellt slödder och promotar dessa hårt, även deras totalt värdelösa musik, så tom vita kids spelar denna degenererade skit.
När flyttade du som extremt högpresterande och vart?
Citera
2025-08-05, 14:25
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
När flyttade du som extremt högpresterande och vart?

Jag slutade arbeta vid 40+ (2020) och lever på avkastning från mitt kapital, bor 50% i asien och 50% i europa.
Citera
2025-08-05, 14:28
Medlem
Maxima95s avatar
Födda i Sverige = kan betyda precis vad som helst beroende på vad man vill visa. Att de med möjligheter flyr det sjunkande skeppet säger väl sig självt medans de utan val får följa med båten ner. Sist de här "siffrorna" var på tapeten skulle man få det till att SD hade skickat hem babbar eller att muslimerna inte tyckte det var så roligt i det här rasistlandet så de åkte hem istället. Totalt nonsens med andra ord.
Senast redigerad av Maxima95 2025-08-05 kl. 14:30.
Citera
2025-08-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Jag slutade arbeta vid 40+ (2020) och lever på avkastning från mitt kapital, bor 50% i asien och 50% i europa.
Och du sitter och skriver på Fb? Tillåt mig tvivla.
Citera
2025-08-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Vilka länder utvandrar svenskarna till och varför?

Finns det verkligen någon annanstans där de kan få det bättre än här?
Ja. Det finns många ställen. Vilka kommer jag dock inte att berätta.
Citera
2025-08-05, 14:41
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Ja. Det finns många ställen. Vilka kommer jag dock inte att berätta.

Nej tänk att det inte gör det. En vanlig svensk kan inte få det bättre ekonomiskt i andra länder.
Citera
2025-08-05, 14:52
Medlem
shitholecitizens avatar
Man trodde man kunde "rädda" Sverige med invandringen, men det kommer att bli dess fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in