Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Nej, det gjorde du inte. Du skrev såhär.
Varför fortsätter du att ljuga? Far du med osanningar lika lättvindigt i ditt övriga liv?
Så vad är "AI:s kapacitet" och hur mäts den?
Är det en svår fråga för dig? Varför använder du begreppet i så fall?
Jag vill inte bara sätta åt dig, som är lågbegåvad trendinspirerad och lättledd och sprider falsk information. Det är en relevant fråga för hela tråden. Om man inte kan mäta AI så kan man inte heller ställa frågan Har AI peakat. Om man inte med "AI" menar någon slags banal trend som bör nämnas för sin egen skull eller för att få upp aktiekurser, och att omnämnandet verkar ha minskat i pressen. Viket jag tror är sant.
Nog inte bara jag som noterat, på FB och i press, att fler och fler skriver om "AI" utan att ens fatta vad det är. Värsta exemplet förra veckan, när moderaternas "AI-app" som genererar en bild på Kristersson med en skylt i handen och en text kunde manipuleras till "Jag tycker om Hitler". Eftersom det av reportern var AI att skriva in en text som sedan kom ut i en bild. Håhåjaja.
Du är helt klart i reporterns kategori.