Citat:
Ursprungligen postat av
elmheden
1999: "Internet - Har det peakat?"
Citat:
Ursprungligen postat av
Himmalajja
Ai har knappt börjat.
Citat:
Ursprungligen postat av
drmoo
Titta på denna
https://youtu.be/IkdziSLYzHw?si=AOPSfGOeG40GTToB
Sen tänker du en stund.
Slutsatsen är att AI kommer vara smartare än människan inom några år
Detta. Vi som är högt betalda utvecklare/ingenjörer förstår att detta bara är starten.
AI är redan bättre än den bästa Juniora supersmarta utvecklaren.
Men precis som en Junior saknas erfarenhet.
Men vi Seniorer har blivit sjukt mycket mäktigare i arbetet redan nu då vi har dessa Juniora "underbarn" att styra och vägleda till rätt lösningar.
Det har redan fullkomligt revolutionerat IT företag som anammat det och vi Seniorer är lyckliga då vi slipper göra skit saker själv.
Längtar till framtiden med superintelligent AI. Fy fan vad jag kommer kunna skapa sjukt mycket då.
Juniora människor kommer dock få problem då få orkar lära sig den hårda vägen som vi gjort.
Bara okunniga idioter tror något annat, som TS...