Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Jag ser inga konstruktiva förslag från Åkesson. Mest bara gnäll på hur det är nu.
Jag håller inte med. SD verkar för en rad konstruktiva förslag: återvandring, fängelse i utlandet, livstidsinlåsningar, punktmarkering av kriminella, upphävande av uppehållstillstånd, slöjförbud, sluta bygga moskéer, sluta sponsra jättefamiljer av bidragstagare, göra upp med klan-Sverige osv.
Det är precis detta som krävs för att undvika en katastrofal samhällsutveckling. Allt fler inser det och inser också att SD är det enda parti som faktiskt kan göra det.
Det är många svenskar med invandrarbakgrund som är med på detta, i synnerhet från muslimska länder.
Vi svenskar har inga problem med invandrare, förutsatt att man beter sig på ett rimligt sätt och arbetar. Det finns mycket man kan göra på sikt också. Problemet är ju att socialfall i orten skaffar barn. Men varför ska vi sponsra deras barnafödande? Dra således in bidragen, och vi kommer att se ännu lägre natalitet i dessa grupper.
Fungerande invandrare med högre intelligens kommer att assimileras.
Det är just detta som kärringar på vänsterkanten – men även bekväma moderater – inte klarar av att höra, för att de är just kärringar. Ironin är att även de flesta syltryggar i dagens Moderater kommer att förespråka just denna politik – men om 10 år, och då är det alldeles för sent.
Det är förresten ett återkommande mönster: SD lägger fram konstruktiva åtgärder, kärringarna bryter ihop och måste plocka fram luktsaltet eftersom de blir så illa berörda. Sedan går det 10 år och man inser att SD hade rätt, och förespråkar samma åtgärder. Man kunde hoppas att man nån gång lärde sig och insåg att man inte kan komma släntrandes med gammal SD-politik på det här sättet. Lyssna i stället på partiet som haft rätt de senaste 30 åren, och som driver en tydlig linje. Jag skulle säga att SD är det enda icke-populistiska partiet i hela regeringen – man har ju sagt samma sak i 30 år och har dessutom ett riktigt partiprogram med en konservativ ideologi. S kanske också har ett partiprogram – men varför skulle en sosse bry sig om det?