2025-08-03, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Vem tror du det är?
Tror? nää, jag vet, du svarade inte på min fråga.
Citera
2025-08-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Tror? nää, jag vet, du svarade inte på min fråga.
Läste du mitt inlägg som du först svarade på, gav jag ju svaret där.
Lär dig att läsa inlägg innan du svarar.
Citera
2025-08-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tar han inte avstånd från Israel blir han inte statsminister. Ingen vill ha någon som gillar våld, terror och krigshetsare till regeringschef.
Han tar väl avstånd? HAN syftar väl på att all krig är dåligt. Och menar väl kanske bara att demonstranter i Sverige gör fel. Men står bakom Palestina och dess orättvisa krig, kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Åkesson kanske borde prioritera Sverige och svenskarna lite mera, stället för att prioritera Israel och judarna om han vill bli statsminister i Sverige.....
Han prioriterar väl inte Israel? Vart förekommer det?
Citat:
Tror du på allvar att det är SD som sänkt bensinpriset?
Är det inte SD bl.a? Högern. Den nya regeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fler ogillar Åkesson än gillar honom. Så för min del får högern gärna ha Åkesson som statsministerkandidat. Lär gå bra för vänstern då.
VÄLDIGT, många gillar Åkesson! Åkesson har stor chans för att bli statsminister vid nästa val.

Den nya regeringen har gjort och gör fantastiskt insats.
Citera
2025-08-03, 10:17
Avstängd
Citat:
Läste du mitt inlägg som du först svarade på, gav jag ju svaret där.
Lär dig att läsa inlägg innan du svarar.
Nää du svarade inte, du ställde en motfråga för att undvika svara.

Citat:
Tror du på allvar att det är SD som sänkt bensinpriset?
Citat:
Vem tror du det är?

Och sen ska jag lära mig läsa? undrar vem det är som har brister i läsförståelse egentligen?
Så kan du svara nu? eller har du inte IQ till det ens?
Citera
2025-08-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a

VÄLDIGT, många gillar Åkesson! Åkesson har stor chans för att bli statsminister vid nästa val.

Den nya regeringen har gjort och gör fantastiskt insats.
Det är jag medveten om. Grejen är att de som inte gillar honom verkligen inte gillar honom. Och jag bedömer att de är fler än 50% av de röstberättigade.
Citera
2025-08-03, 10:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det skulle förvåna mig mycket, med tanke på att Maggan har högst förtroende av alla partiledare och därmed sitter säkrast.

För att återgå till topic får högern gärna utse führer Åkesson till statsministerkandidat. Det skulle avskräcka varenda anständig väljare från att rösta på det blocket.
Bättre med Kamrat stalinist Andersson!
Citera
2025-08-03, 12:06
Medlem
Citat:
Det är jag medveten om. Grejen är att de som inte gillar honom verkligen inte gillar honom. Och jag bedömer att de är fler än 50% av de röstberättigade.
Mer än 50% gillar Sverigedemokraterna. Sedan om alla gillar just Jimmie, kan jag inte uttala mig om. Jimmie har ändå gjort den SD vad vi känner idag. Med förmodligen vis samarbete inom partiet vad som kan bäst göras.

Hursomhelst, så kanske inte exakt alla gillar Jimmie, även om man stöttar SD. Jag kan dock inte säga till hundra procent säkerhet att det är så. Men jag kan bara tippa att man kanske vill ha en annan partiledare och helst gärna vilja se en annan statsminister, fast ändå SD som ska vinna.

Det brukar vara så i grupper. Och SD är ju ett enda stort ''grupp''. En och annan vill kanske någon annan ska vara partiledare.

Jag trodde ett tag t.ex att Jimmie skulle åka ut, efter skandalen på hans bröllopen angående om ''koppling'' med en gäng kriminell. Hur det slingrades ur sig, kommer jag exakt inte ihåg. Om han ursäktades sig och förklarade sig genom att någon kom in, men han visste inte vilka gäster som var där, rent exakt, eller hur det nu blev för förklaring.

Jag trodde verkligen att SD skulle ta bort honom som ledare och sätta dit en annan. Men så blev det inte.

Ska bli spännande. Det är snart exakt ett år kvar till nästa val. Så får se hur allt blir!
Citera
2025-08-03, 12:07
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Fler ogillar Åkesson än gillar honom. Så för min del får högern gärna ha Åkesson som statsministerkandidat. Lär gå bra för vänstern då.

Blir alltid nyfiken typer som dej och vad ni skulle ha för samhällsutveckling? Samt om ni är nöjda med de som hänt de senaste 20 åren?
Citera
2025-08-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Blir alltid nyfiken typer som dej och vad ni skulle ha för samhällsutveckling? Samt om ni är nöjda med de som hänt de senaste 20 åren?
Jag ser inga konstruktiva förslag från Åkesson. Mest bara gnäll på hur det är nu.
Citera
2025-08-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken

Citat:
Jag ser inga konstruktiva förslag från Åkesson. Mest bara gnäll på hur det är nu.
SD vinner.
Citera
2025-08-03, 12:19
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Fast en oppositionsledare behöver kunna öppna käften. Nu är inte Magda i Löfven-klass men det blir fortfarande inget bra med hennes uttalanden.

Sossarna skulle behöva vara i regeringsställning ifall de skall hålla klaffen i en valspurt och hoppas att folket skall drömma sig i väg till Sveriges sossiga glansdagar.
Citera
2025-08-03, 12:21
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:

Jag håller inte med. SD verkar för en rad konstruktiva förslag: återvandring, fängelse i utlandet, livstidsinlåsningar, punktmarkering av kriminella, upphävande av uppehållstillstånd, slöjförbud, sluta bygga moskéer, sluta sponsra jättefamiljer av bidragstagare, göra upp med klan-Sverige osv.

Det är precis detta som krävs för att undvika en katastrofal samhällsutveckling. Allt fler inser det och inser också att SD är det enda parti som faktiskt kan göra det.

Det är många svenskar med invandrarbakgrund som är med på detta, i synnerhet från muslimska länder.

Vi svenskar har inga problem med invandrare, förutsatt att man beter sig på ett rimligt sätt och arbetar. Det finns mycket man kan göra på sikt också. Problemet är ju att socialfall i orten skaffar barn. Men varför ska vi sponsra deras barnafödande? Dra således in bidragen, och vi kommer att se ännu lägre natalitet i dessa grupper.

Fungerande invandrare med högre intelligens kommer att assimileras.

Det är just detta som kärringar på vänsterkanten – men även bekväma moderater – inte klarar av att höra, för att de är just kärringar. Ironin är att även de flesta syltryggar i dagens Moderater kommer att förespråka just denna politik – men om 10 år, och då är det alldeles för sent.

Det är förresten ett återkommande mönster: SD lägger fram konstruktiva åtgärder, kärringarna bryter ihop och måste plocka fram luktsaltet eftersom de blir så illa berörda. Sedan går det 10 år och man inser att SD hade rätt, och förespråkar samma åtgärder. Man kunde hoppas att man nån gång lärde sig och insåg att man inte kan komma släntrandes med gammal SD-politik på det här sättet. Lyssna i stället på partiet som haft rätt de senaste 30 åren, och som driver en tydlig linje. Jag skulle säga att SD är det enda icke-populistiska partiet i hela regeringen – man har ju sagt samma sak i 30 år och har dessutom ett riktigt partiprogram med en konservativ ideologi. S kanske också har ett partiprogram – men varför skulle en sosse bry sig om det?
Senast redigerad av Flickpojken 2025-08-03 kl. 12:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in