• 1
  • 2
2025-05-20, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Helt nytt movment.
Helt nytt back case!
Lite svårt att komma med helt ny design efter 100 år av perfection.

Som sagt alla följer Rolex!
Bara fanboys följer Rolex och tycker Rolex på något sätt är spännande eller relevant. Övrigt klockfolk gillar deras period 55-80 kanske därefter blir de mer och mer ointressanta med sina allt större och glänsande och skinande "titta på mig" skapelser. Få klockor har väl mördats så hårt som den klassiska suben, förutom möjligen dess följeslagare Datejusten.
Citera
2025-05-20, 07:50
Medlem
trottwells avatar
Sent ute

Utseendemässigt ser Rolex Land Dweller ut som alla andra klockor som försöker efterlikna designen från vissa 70-talsklockor, det vill säga en kopia av en kopia.
Med den skillnaden att andra gjorde detta för några år sedan, Rolex följer alla andra, bara lite senare än andra, detta borde till och med en fyllerist kunna se.

Vill man ha en stilfull elegant klocka med den designen så finns till exempel Vacheron Constantin 222.

https://www.google.com/search?q=222+...le-gws-wiz-img

Vill man köpa något billigare så finns till exempel Tissot PRX i liknande design

https://www.google.com/search?client...h=648&dpr=2.08

Vill man ha en kopia av en kopia så finns det Rolex Land Dweller

https://www.google.com/search?client...h=648&dpr=2.08
Senast redigerad av trottwell 2025-05-20 kl. 08:17.
Citera
2025-08-03, 00:43
Medlem
Har haft den ett tag. Känns som en billig (men dyr) Tissot PRX-kopia. Den nya urverket är rätt så meh. Klockan är egentligen ful. Ett litet missfoster. Den hamnar längst in i klockgarderoben.
Citera
2025-09-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Bara fanboys följer Rolex och tycker Rolex på något sätt är spännande eller relevant. Övrigt klockfolk gillar deras period 55-80 kanske därefter blir de mer och mer ointressanta med sina allt större och glänsande och skinande "titta på mig" skapelser. Få klockor har väl mördats så hårt som den klassiska suben, förutom möjligen dess följeslagare Datejusten.

Ta du och titta på hur många nya patent rolex har med den nya klockan.
Fantastiskt att Rolex fortsätter att vara innovativa med klockor.
Citera
2025-09-22, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Ta du och titta på hur många nya patent rolex har med den nya klockan.
Fantastiskt att Rolex fortsätter att vara innovativa med klockor.
Mycket möjligt att de har många nya patent osv men det gör dem dessvärre, för mig, mer intressanta eller snyggare utan anser att de designmässigt bara blir sämre och sämre i samklang med att de blir skrikigare och mer vräkiga för varje ny lansering. Maxicaset var där de för mig begick det stora designmordet.
Citera
2025-09-22, 13:23
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Mycket möjligt att de har många nya patent osv men det gör dem dessvärre, för mig, mer intressanta eller snyggare utan anser att de designmässigt bara blir sämre och sämre i samklang med att de blir skrikigare och mer vräkiga för varje ny lansering. Maxicaset var där de för mig begick det stora designmordet.

Land dwelller ser ok ut, ungefär som en homage på Tissot prx. Har man 368.000kr över, så varför inte ?

Skydweller däremot ser förfärlig ut med den extra skivan i boetten.
Citera
2025-09-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Land dwelller ser ok ut, ungefär som en homage på Tissot prx. Har man 368.000kr över, så varför inte ?

Skydweller däremot ser förfärlig ut med den extra skivan i boetten.

Oystersteel/vitguld kostar under 200.000 kr
Citera
2025-09-26, 00:15
Medlem
Ja den är ett klipp om man gillar hur den ser ut. Jag har fått känna på den och ha den ett tag men jag tänker inte köpa en själv för det är en av de fulaste klockor jag haft på armen. Tyvärr.
Citera
2025-10-04, 17:29
Medlem
Sjuka priser på grå marknaden!

Oyster steel 3x listpris.

Men om ett år så har hypen lagt sig.

Jävligt fin klocka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera