Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-08-02, 21:51
Medlem
Hej!

Jag ska få en student klocka jag vet inte vad budgeten är exakt men under 10 tusen. Min handled är 16.5 ungefär så max 41 mm i diameter gissar jag på kanske.

Jag är osäker om jag ska välja en seiko 5 gmt blueberry eller om det är bättre att gå för något ifrån chronoz24 har tittat lite på Christoffer ward c60 300 PRO, Tycker den är snygg men skulle gärna velat ha bra tips ifrån er vad som är bra värde för under 10 tusen.
Citera
2025-08-02, 22:19
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellosh00
Hej!

Jag ska få en student klocka jag vet inte vad budgeten är exakt men under 10 tusen. Min handled är 16.5 ungefär så max 41 mm i diameter gissar jag på kanske.

Jag är osäker om jag ska välja en seiko 5 gmt blueberry eller om det är bättre att gå för något ifrån chronoz24 har tittat lite på Christoffer ward c60 300 PRO, Tycker den är snygg men skulle gärna velat ha bra tips ifrån er vad som är bra värde för under 10 tusen.

Tissot Prx powermatic går att få för under 10k.

Seiko prospex likaså, finns mycket att välja på.

Annars be pappa och mamma att sälja villan så du får en Patek Philippe Grand Complications i 18 karats roseguld.
Citera
2025-08-02, 22:23
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Hej!

Sikta på någon beggad brietling, de är schyssta på armen
Citera
2025-08-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
haha wtf 10 för en studentklocka, har du inte råd med en nolla till så köp något på Lidl eller öob.

Prova att inte särskriva också så blir din lärarinna glad.

Vadå är 10 tusen för lite för student present? Han har inte sagt något max till mig men känns girigt att gå över den summan som första klocka. Nej jag personligen har inte råd med en klocka för 100 tusen är 19 år. Jag skriver dåligt har tyvär dyslexi…
Citera
2025-08-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Tissot Prx powermatic går att få för under 10k.

Seiko prospex likaså, finns mycket att välja på.

Annars be pappa och mamma att sälja villan så du får en Patek Philippe Grand Complications i 18 karats roseguld.

Har kickat på tissot powermatic tycker nästan de är lite för gammaldags stil vet inte om de är min stil riktigt, gillar mer dykare.

Seiko prospex om de ska vara automatiskt som jag vill ha så är nästan alla dyrare än 10 tusen. Tycker deras speedtimer är snygg och bra pris men den är quartz.

Dem hade inte behövt sälja villan, pappa har några få millar redan
Citera
2025-08-02, 22:35
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Har kickat på tissot powermatic tycker nästan de är lite för gammaldags stil vet inte om de är min stil riktigt, gillar mer dykare.

Seiko prospex om de ska vara automatiskt som jag vill ha så är nästan alla dyrare än 10 tusen. Tycker deras speedtimer är snygg och bra pris men den är quartz.

Dem hade inte behövt sälja villan, pappa har några få millar redan
En Certina DS Action Diver kanske?
Citera
2025-08-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Sikta på någon beggad brietling, de är schyssta på armen
Okej, visa mig en vettig bretling för max 10 tusen.
Citera
2025-08-02, 22:39
Medlem
Wyrdkins avatar
Varför en så dyr klocka vid 19? Finns jättefina för hälften av priset. Testa Nixon.
Citera
2025-08-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
En Certina DS Action Diver kanske?

Har kickat på dem lite också, den är nice men tycker nästan att den är för basic ser inte så dyr ut för summan heller certina känns som ett budget märke sen föredrar jag öppen backsida. Jag gillar lite mer unika typ som inte alla bär gillar seiko gmt 5 men tycker loggan och allt de förstör den är ful fast prospex ser ok ut hade speedtimer varit automatisk hade jag köpt den.
Citera
2025-08-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Varför en så dyr klocka vid 19? Finns jättefina för hälften av priset. Testa Nixon.

Asså jag vill typ köpa något med kvalité som jag verkligen vill använda. Har lite intresse för det också fasten de kommer vara min första dyra klocka tänker att jag ska ha den ett bra tag och känna mig nöjd med den tror jag ångrar mig om jag köper en billig som jag inte gillar speciellt mycket vill gärna ha en swizz made klocka.
Citera
2025-08-02, 22:49
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Asså jag vill typ köpa något med kvalité som jag verkligen vill använda. Har lite intresse för det också fasten de kommer vara min första dyra klocka tänker att jag ska ha den ett bra tag och känna mig nöjd med den tror jag ångrar mig om jag köper en billig som jag inte gillar speciellt mycket vill gärna ha en swizz made klocka.

Ok, förstår. Men som sagt, det är inte bara dyra kända märken som har kvalité.

Ofta har kända namn dubbelt så höga priser just pga namnet och inget annat.
Citera
2025-08-02, 22:51
Medlem
Citat:
Okej, visa mig en vettig bretling för max 10 tusen.

Håller med de som säger begagnat.
För 10pengar blir det riktigt sura ur som du ska köpa nytt.
20% är ju skatt (moms) plus att 2ahandsvärdet i dessa prisklasser är 25-40% av nyvärde.

Kika in på Kaplans eller annat auktionshus som har riktiga klockauktioner.
En kul Bvlgari Oris Omega etc bör du kunna hitta för din peng.
Ett annat tips är Klocksnacks Köp&Sälj samt StoraKlockgruppen på FB
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in