2025-08-02, 22:52
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellosh00
Har kickat på dem lite också, den är nice men tycker nästan att den är för basic ser inte så dyr ut för summan heller certina känns som ett budget märke sen föredrar jag öppen backsida. Jag gillar lite mer unika typ som inte alla bär gillar seiko gmt 5 men tycker loggan och allt de förstör den är ful fast prospex ser ok ut hade speedtimer varit automatisk hade jag köpt den.
Ok, jag fattar. Själv gillar jag när det inte ser så dyrt ut. Inte för mycket bling-bling. Men smaken är som baken. Jag har själv en Action Diver, fast den med metallarmband i titan och trivs med den.

Certina är lite av ett budgetmärke, men det är väl Seiko också tycker jag.

Hoppas du hittar nåt du gillar iaf!
Citera
2025-08-02, 22:55
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Okej, visa mig en vettig bretling för max 10 tusen.

Absolut, https://www.blocket.se/annons/stockholm/breitling_shark/1212290312
Citera
2025-08-02, 22:56
Medlem
Citat:
Hej!

Jag ska få en student klocka jag vet inte vad budgeten är exakt men under 10 tusen. Min handled är 16.5 ungefär så max 41 mm i diameter gissar jag på kanske.

Jag är osäker om jag ska välja en seiko 5 gmt blueberry eller om det är bättre att gå för något ifrån chronoz24 har tittat lite på Christoffer ward c60 300 PRO, Tycker den är snygg men skulle gärna velat ha bra tips ifrån er vad som är bra värde för under 10 tusen.

Använder ungar klockor idag när det finns bra mobiler?
Citera
2025-08-02, 22:57
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666

https://www.blocket.se/annons/halland/omega_seamaster_polaris_daydate/1212635089
Citera
2025-08-02, 22:57
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Använder ungar klockor idag när det finns bra mobiler?

En klocka visar vilken typ av karl du är.
Citera
2025-08-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Ok, förstår. Men som sagt, det är inte bara dyra kända märken som har kvalité.

Ofta har kända namn dubbelt så höga priser just pga namnet och inget annat.

Nej, det vet jag men vill gärna få lite små lyx känsla ifrån klockan lite mer premium.

Ja det kan säkert stämma till viss del med vissa märken därför jag har kickat på Christoffer Ward tycker dem värkar ha bra priser för swizz made automatiska. Tycker logines hydroqonqest är fina men dem spräcker budgeten en del om de ska vara minst 2018.
Citera
2025-08-02, 23:01
Medlem
Citat:
En klocka visar vilken typ av karl du är.

Ojdå, får väl slänga på mig någon gammal klocka igen då, nää det skiter jag i bara besvärligt!
Citera
2025-08-02, 23:02
Medlem
Citat:

De är ju bara mög, en 30 år gammal bretling Quartz ur för 12 tusen skit fula. Känner en som köpte en för runt 5 tusen colt helt sönder repad sleten som fan ser ut som en dam klocka man betalar bara för märket fasten klockan är skrot.
Citera
2025-08-02, 23:07
Medlem
Kommer du åka på solsemester och är rädd att få den blöt så är risk den blir snodd. Är du på krogen och har för fin klocka är risk nån rånar dig. Även om jag skulle haft mycket cash skulle jag inte köpa nån 20.000 klocka till mina barn pga rädsla för nåt skit skulle hända. Under 10 och inte för blinging så är du kanske safe.
Citera
2025-08-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Håller med de som säger begagnat.
För 10pengar blir det riktigt sura ur som du ska köpa nytt.
20% är ju skatt (moms) plus att 2ahandsvärdet i dessa prisklasser är 25-40% av nyvärde.

Kika in på Kaplans eller annat auktionshus som har riktiga klockauktioner.
En kul Bvlgari Oris Omega etc bör du kunna hitta för din peng.
Ett annat tips är Klocksnacks Köp&Sälj samt StoraKlockgruppen på FB

Stort tack för tipset får kika på det lite, Oris tycker jag är riktigt fina men vågar man köpa äldre modeller som är automatiska? Jag kan lägga mer pengar men känner max 10 tusen är bra första klocka är ju bara 19. Vill ha en relativt vettig första rediga klocka eftersom jag tycker de är snyggt med klocka har lite intresse har en bekant som bär rolex och bretling riktigt feta klockor, bretling super ocean heritage måste ha en liknande klocka när jag är äldre.
Citera
2025-08-02, 23:09
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Sikta på någon beggad brietling, de är schyssta på armen

Vilken sådan i bra skick får du för 10.000:-?
Senast redigerad av trottwell 2025-08-02 kl. 23:14.
Citera
2025-08-02, 23:09
Medlem
Klockjävel för flera tusen men du skriver som att du aldrig ens kommit i tid till toaletten. Jag hade skaffat en rund smartklocka och ändrat skärmen till GoldenEye64-menyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in