2025-08-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Vad tvingas du att göra rent konkret av HBTQ-anhängare? Jag har svårt att se hur dessa kan påverka ditt liv, om du inte är smygbög och blir lockad dvs.

En simpel fråga, som står till grund för hela din trådstart.

Ts kanske är orolig över att gränsdragningar för vad som anses ok eller icke flyttas fram hela tiden? Var ju inte allt för långsedan som homosexualitet inte var ok, snart kanske det blir ok att gifta sig med barn här i Sverige som i många andra länder...tycker du det är ok? Eller om svenska staten tycker det är lagligt med minderåriga giftermål kanske t.o.m harem kommer du tycka det ska vara acceptabelt då?
Citera
2025-08-02, 17:31
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
JMen det är ju ingen enkel sak, och även de mest transvänliga päron ligger nog vakna om nätterna och grubblar på vad som är rätt och fel. Det gör man ju ibland med helt vanlig fostran.

Som förälder har man nog en del motstridiga önskningar, att barnet ska vara sig självt och unikt, att barnet ska passa in och ha kompisar osv. Man blir säkert orolig för att barnet ska diskrimineras.
Citera
2025-08-02, 17:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Exakt. HBQT++ är inget annat än en bluff.

Nu var det absolut inte det jag sa. Bara att det finns mycket få transbarn och trans är ovanligare än gay.
Citera
2025-08-02, 17:41
Medlem
davetheslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Ts kanske är orolig över att gränsdragningar för vad som anses ok eller icke flyttas fram hela tiden? Var ju inte allt för långsedan som homosexualitet inte var ok, snart kanske det blir ok att gifta sig med barn här i Sverige som i många andra länder...tycker du det är ok? Eller om svenska staten tycker det är lagligt med minderåriga giftermål kanske t.o.m harem kommer du tycka det ska vara acceptabelt då?
Så du påverkas av din orealistiska fantasi om framtiden, som helt och hållet saknar någon substans eller verklighetsförankring?

Din argumentationsteknik är i princip "SD kanske kommer återinföra en svensk naziregim därför är jag mot dem". Vafan, var lite realistisk iaf.
Citera
2025-08-02, 17:56
Medlem
https://program.stockholmpride.org/sv/areas/youth

Här har de fixat till en mysig påverkanskampanj för att skapa fler.
Från 13 års ålder...
Tycker att det är helt sjukt.
Senast redigerad av SkyBlues 2025-08-02 kl. 17:58.
Citera
2025-08-02, 18:05
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset

Men inte fan skall de tala om för mig att jag måste släppa allt och delta i deras lekar.

Oj! Var Pride obligatoriskt?
Jag måste ha missat det. Trodde att det var frivilligt. Var anmäler jag mig själv?

Samma gnäll varje år, överallt. Bara folk ser en regnbåge så kissar dom ner sig av ilska.
Citera
2025-08-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De har alltid funnits, hur okunnig får man vara?

"Det har funnits HBTQ-parader alltid"? Är du född i farstun eller?

Börjar tidräkningen och historien för dig på 70-talet eller?
Citera
2025-08-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
På vilket sätt blir du förvirrad av HBTQ-personer? Jag har aldrig känt mig det minsta förvirrad av de.

Det finns skolklasser i USA där majoriteten av alla elever identifierar sig som homofiler eller icke-heterosexuella så ja det fungerar att göra reklam för att vara bög.
Citera
2025-08-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Så du påverkas av din orealistiska fantasi om framtiden, som helt och hållet saknar någon substans eller verklighetsförankring?

Din argumentationsteknik är i princip "SD kanske kommer återinföra en svensk naziregim därför är jag mot dem". Vafan, var lite realistisk iaf.

Så du menar att 1 miljon muslimer ca 10% i Sverige som ynglar av sig i högre takt än ursprungsbefolkningen inte i framtiden kommer få sin röst hörd? Vem är det som är orealist?
Citera
2025-08-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det finns skolklasser i USA där majoriteten av alla elever identifierar sig som homofiler eller icke-heterosexuella så ja det fungerar att göra reklam för att vara bög.

Du säger inte du är bög om du är förvirrad. Det gör du när du känner dig säker på din sak
Citera
2025-08-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Du säger inte du är bög om du är förvirrad. Det gör du när du känner dig säker på din sak

Dessa som påstår sig vara icke-heterosexualla har gått från någon procent av populationen till att vara tiotal procent eller i vissa fall över 50% av alla skolklasser. Naturligtvis bara i västerländska samhällen där man hyllar och gör reklam för att vara bög och transvestit och annan sexuell avvikare. Det innebär att det inte är uteslutande ett biologiskt fenomen.
Citera
2025-08-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Dessa som påstår sig vara icke-heterosexualla har gått från någon procent av populationen till att vara tiotal procent eller i vissa fall över 50% av alla skolklasser. Naturligtvis bara i västerländska samhällen där man hyllar och gör reklam för att vara bög och transvestit och annan sexuell avvikare. Det innebär att det inte är uteslutande ett biologiskt fenomen.

Japp, inte så konstigt. Iom att det blivit mer socialt accepterat så har fler vågat vara öppna med vad de attraheras av. Det har nog varit väldigt många förr i tiden som varit smygbögar men aldrig vågat leva ut den sidan som idag kanske skulle kalla sig bi. Många som varit toralt ointresserade av sex förr i tiden men som nu kallar sig asexuella osv.

Inga konstigheter och inget att hänga läpp över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in