Citat:
Ursprungligen postat av
fjollcigg
Absolut, jag reagerade bara på att du uppfattade det som väldigt sällsynt medan jag upplever det som vanligare än förväntat. Men var man bor spelar såklart roll. Jag bodde tidigare i en rosa/grön förort, och nu i en där de flesta röstar rött. I byn där jag växte upp, däremot, knackas nog ungarna fortfarande straighta.
Ja, det finns mycket större tillåtelse i en sådan stadsdel att klä sig normbrytande. Dessutom är det inte heller alla transbarn som sedan fortsätter till att "bli" det andra könet. Andra verkar tycka att man ska stoppa ungen att ens tänka på det, men jag tror att barn som får experimentera faktiskt bättre lär känna sig själva och med vuxenstöd kan komma på hur mycket trans de egentligen är. För det är ju inte svartvitt.
Men har även hört statistik att 15 procent av alla barn under 15 identifierar sig som HBT+ och jag tycker det låter högt. Iofs är ju gays mycket vanligare än trans och de ingår båda i begreppet, men jag tror de försöker lura oss med "alarmerande" siffror.
Jag är även en sådan som tror att trans alltid funnits, att det inte är nytt för vår tid.