2025-08-02, 14:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Absolut, jag reagerade bara på att du uppfattade det som väldigt sällsynt medan jag upplever det som vanligare än förväntat. Men var man bor spelar såklart roll. Jag bodde tidigare i en rosa/grön förort, och nu i en där de flesta röstar rött. I byn där jag växte upp, däremot, knackas nog ungarna fortfarande straighta.

Ja, det finns mycket större tillåtelse i en sådan stadsdel att klä sig normbrytande. Dessutom är det inte heller alla transbarn som sedan fortsätter till att "bli" det andra könet. Andra verkar tycka att man ska stoppa ungen att ens tänka på det, men jag tror att barn som får experimentera faktiskt bättre lär känna sig själva och med vuxenstöd kan komma på hur mycket trans de egentligen är. För det är ju inte svartvitt.

Men har även hört statistik att 15 procent av alla barn under 15 identifierar sig som HBT+ och jag tycker det låter högt. Iofs är ju gays mycket vanligare än trans och de ingår båda i begreppet, men jag tror de försöker lura oss med "alarmerande" siffror.

Jag är även en sådan som tror att trans alltid funnits, att det inte är nytt för vår tid.
Citera
2025-08-02, 14:56
Medlem
Custom_mades avatar
Det är ingen som vet. Mest troligt är det en psyop för att kunna utföra massmord.
Citera
2025-08-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Det är ingen som vet. Mest troligt är det en psyop för att kunna utföra massmord.

Det är inte ens nån som vet på vilket sätt vi tvingas leva efter hbtq

TS vill inte svara på den frågan och jag kan för mitt liv inte komma på nåt tillfälle då jag upplevt nåt som skulle kunna klassas som det.
Citera
2025-08-02, 15:04
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Det är inte ens nån som vet på vilket sätt vi tvingas leva efter hbtq

TS vill inte svara på den frågan och jag kan för mitt liv inte komma på nåt tillfälle då jag upplevt nåt som skulle kunna klassas som det.

Nä nä, håll på och håll på du.

Resten av världen börjar tröttna, märkligt att alla har psykos om något som DU ALDRIG UPPLEVT.
Citera
2025-08-02, 15:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Statistik från innan covid var att det då fanns 6000 transbarn med utredd könsdysfori i hela Sverige. Och de flesta av dem var 15-18. Det finns naturligtvis fler än de som klär sig normbrytande. Men även inklusive dem blir det ett lågt tal.

Du får ju tänka på att transbarn får oproportionellt mycket uppmärksamhet på TV.

Det finns naturligtvis en agenda att försöka få dessa barn att se fler ut så att man kan lura folk att se bort från verkliga problem.

Exakt. HBQT++ är inget annat än en bluff.
Citera
2025-08-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Nä nä, håll på och håll på du.

Resten av världen börjar tröttna, märkligt att alla har psykos om något som DU ALDRIG UPPLEVT.

Märkligt att ingen kan förklara vad det är de har upplevt...
Citera
2025-08-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har alltid sett HBQT++ som liberala människor som har haft en dålig uppväxt.
Börjar man kolla på deras uppväxt så har det alltid varit misär och elände. Skilda föräldrar, diagnoser hos båda eller ena föräldern. Mobbing i skolan. Svårt att få jobb för man passar inte in liksom, trots att man har kunskapen att utföra jobbet...kanske. Ekonomin är dålig, trots att man lever singelliv. Udda intressen och svårt att växa upp då man får inte kontakt med seriöst folk.

Då är frågan: Om dessa HBQT++ personer är så deprimerande och psykiskt nere, varför ska VI övriga följa deras väg?

Exempelvis detta:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jan-emanuel-kritisk-mot-polisers-medverkan-i-pridetaget-inte-polisens-uppgift

Pridefestivalen har gjort sitt syfte nu är det enbart en samhällskostnad, de tog bort waterfestivalen då det blev ohållbart med alla brott som skedde eller i samband med festivalen, nu har man kanske fått bort elementet som skapade brotten...ni med högre IQ än 3 vet vilket element jag syftar på...och kanske är det rätt väg att gå? Det komiska är att 90% i pridefestivalen också vill ha elementet eller fler inom Sveriges gränser! Hur som helst min personliga åsikt är att man som privatperson får delta men att klädd som polis,brandkår,militären inte ska medverka oavsett om det sker på arbetstid eller fritid, likal lite som att de deltar i ett 1 maj tåg exempelvis.
Citera
2025-08-02, 15:31
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Svaret är att vi vanliga som inte får knulla, kan känna oss normala och friska och lyckliga genom att beskåda dessa freaks.

Ok. Så du blir mer kåt och lycklig om du får titta på cirkusfreaks som skuret sv sig kuken å satt en fjäderboa på hövet för att sedan kalla sig kvinna?

Det går ju att köpa sig ett samlag om du åker lite över gränsen, så får du åtminstone ett äkta ligg, tänker jag.
Citera
2025-08-02, 15:36
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, det finns mycket större tillåtelse i en sådan stadsdel att klä sig normbrytande. Dessutom är det inte heller alla transbarn som sedan fortsätter till att "bli" det andra könet. Andra verkar tycka att man ska stoppa ungen att ens tänka på det, men jag tror att barn som får experimentera faktiskt bättre lär känna sig själva och med vuxenstöd kan komma på hur mycket trans de egentligen är. För det är ju inte svartvitt.

Men har även hört statistik att 15 procent av alla barn under 15 identifierar sig som HBT+ och jag tycker det låter högt. Iofs är ju gays mycket vanligare än trans och de ingår båda i begreppet, men jag tror de försöker lura oss med "alarmerande" siffror.

Jag är även en sådan som tror att trans alltid funnits, att det inte är nytt för vår tid.

Jag tror inte heller att trans är nån nymodighet. Skillnaden mellan manligt och kvinnligt är ju fascinerande, och troligen har det experimenterats med dessa roller sen urminnes tider, kanske i synnerhet bland homosexuella.

Jag håller också med om att lösa tyglar är bättre än piska, då det senare kan leda till uppror som riskerar att skada barnet än värre. Men det är ju ingen enkel sak, och även de mest transvänliga päron ligger nog vakna om nätterna och grubblar på vad som är rätt och fel. Det gör man ju ibland med helt vanlig fostran.
Citera
2025-08-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
men vem bryr sig ens längre?
vem som är ihop med vem : Ingen

Exakt ingen jävel bryr sig vem grannen knullar med! Hade diskussionen med några som skulle in idag...men hatet mot alla? Jag frågade vilket hat? Mot alla exempelvis handikappade....ok så det finns ett hat mot handikappade som finner kärleken?. Japp sa människan, ja jag har inte upplevt eller sett något hat mot någon grupp i verkligheten, möjligtvis här då på FB men det är en jävla skillnad. Man lever tydligen i olika världar.
Citera
2025-08-02, 16:17
Medlem
Skulle gärna vilja veta av er hptqrst vafaan ever var er gräns går? Alltså vad som anses vara ok kontra icke ok?

Att knulla minderåriga och djur vilket dessutom är olagligt får jag anta att även ni inte står bakom?

Men hur ser ni på de som knullar på någon som identifierar sig som ett djur? Är det ok? Eller kanske någon som anser sig mentalt vara minderåriga? Får man exempelvis ingå i ett månggifte? Är det ok att leva i sektliknande konstellationer?

Gränserna känns som de töjs och suddas ut .
Tror att det är därför flera är oroliga vad sker i framtiden säg om 10 år är det kanske acceptabelt att gifta sig med en 9 åring...är det något ni skulle tycka är ok?
Citera
2025-08-02, 16:37
Medlem
davetheslaves avatar
Vad tvingas du att göra rent konkret av HBTQ-anhängare? Jag har svårt att se hur dessa kan påverka ditt liv, om du inte är smygbög och blir lockad dvs.

En simpel fråga, som står till grund för hela din trådstart.
Senast redigerad av davetheslave 2025-08-02 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in