Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Jo, jag har sedan en tid tillbaka förstått att detta är din nuvarande, o kanske sista, teori om hur det gått till. (Du hade inte behövt skriva allt igen). Du menar att du vet att det gått till så, vilket jag ställer mig lite tveksam till. Scenariot ju naturligtvis inte omöjligt men kräver att en del antaganden stämmer, bl.a broobservationen.
Jag ville med mitt inlägg snarare försöka få till ett tänk "utanför boxen" s.a.s, lr utanför trådens vanligaste teorier. Naturligtvis anser o inser även jag det är mindre troligt med en för H helt obekant GM(s), bl.a pga av en del av det du tar upp. Ville mer få till en diskussion om ett sådant scenario. En random GM som är ute efter en random kvinna att våldföra sig sexuellt på brukar däremot nog inte spionera på sitt offer i förväg, men är det bevisat att GM gjorde det?
Tittade också på det här avsnittet av "Förnimmelse av mord" som dykt upp på Youtube . Givetvis med den skepticism som det kräver. Tror att de två medium som deltog anses vara bland de "bästa" i landet, vad det nu innebär. Om de nu "förnimmer" något så tror ja det ofta är lite diffust o inte pinpointat s.a.s. Iaf båda pratade om: röd/rödbrun bil, två GMs som sökte kontakt med H från bilen, H gick iaf till lr till strax efter bron, H blev drogad på nåt sätt, H blev våldtagen o strypt, H blev indragen/inlagd i bilen o transporterad till utanför stan ev. levande, skor o övriga prylar blev utplacerade i efterhand (stämmer iaf delvis på skorna), GMs bodde utanför? Mariestad. Lena menade att huvud GM? var ca 45 år vid brottstillfället, H tyckte GMs var bonniga. Jörgen nämner namnen Christer och Tommy (ev Thomas). Ta det för var det är, men det gav iaf lite motivation till att reflektera lite.
När det inte blir trovärdigt att tänka sig en random GM helt okänd för Helena så är det bara slöseri med tid och energi att fortsätta med en osannolik ide´. När jag pratade i det förra inlägget om "spionera" var det mer hypotetiskt att en helt okänd GM skulle kartlagt Helena i smyg och
förblivit okänd. Det var en drift för att visa på att det inte blir trovärdigt med en helt okänd GM för Helena hur man än riktigt försöker.
Men att denne GM som jag tror Helena såg på gymmet och även var denne "Mannen på Runstensvägen"
hade "koll" på Helena om man säger så. Ja, det går helt i linje med denna
profil av GM. Besatthet ,ägande samt uppenbarligen dålig kvinnosyn. Allt detta går hand i hand och ger svartsjuka och ilska vid krossade uppbyggda förväntningar.