Citat:
Ursprungligen postat av
Omniscientpotent
Nej du listade några random önskedrömmar du har, där exakt noll av dem har med Trump att göra. "Rotbidrag"
Jag är förresten mycket, MYCKET, rikare än vad du är.
Kanske det, jag har så det räcker för mig o helt avbetalt boende, är på väg o göra boendet till en inkomst, söker rätt hus med tomt för attefallshus som betala hela mitt boende samt utgör lite plus sedan är jag nöjd, utgör jag kan gå i tidigare pension.
För att få bidrag som nu krävs någon stör världshandeln, rotbidrag betalas just för att stimulera arbetsmarknaden, visst det gynnar folk som äger sitt boende o har god ekonomi samt vill göra en värdeökning o ökad livskvalitet av sin bostad, inte många som trivs bo i en 1:a eller en 2:a som motsvara en cell på kumla.
Trump gör rätt på många sätt, begränsa låglöneländers orimliga arbetsmiljö o arbetstider som inte är förenliga med ex svenska. Just genom att tulla upp varor från dessa länder, det kommer gynna även oss i långa loppet, Trump tveka inte o sparka folk som driver en politisk agenda via sin tjänst, detta anser jag är extremt positivt.
Trump drar upp nationella gränser, vilket jag anser även vi behöver i Europa o Sverige, bara fylla på med folk är inte rätt väg o gå, Trump gör rätt även inom detta och igenom detta kommer det kosta länder mer att ta in folk utifrån som via invandring osv.