2025-08-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Jag möter hellre en björn i skogen än en kvinna. Risken att björnen falskanmäler mig för våldtäkt är mycket lägre.

Sant.
Citera
2025-08-02, 00:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det roliga är att i princip varje inlägg du skriver är en klockren beskrivning av dig själv. Exakt så som du beskriver uppfattas du utifrån. Exakt så.

Kvinnors agerande i björn vs man-frågan innebar en boost för manosfären och antifeminismen. Många killar fick helt enkelt sitt antifeministiska uppvaknande i samband med det. Vad gäller generellt så har manosfären givetvis uppstått som en reaktion på feminismen som blev allt mer radikal under 2000-talet och 10-talet.

Dito.

Det är sannolikt en viss typ av mentalt omogna män och killar (som du med flera här tillhör) som vägrar ta till sig andemeningen i den hypotetiska frågan "man vs bear". De vill inte och kan inte ta till sig allvaret i frågan, många verkar också känna sig personligen kränkta. Som de små narcissisterna de är så får de 700+ miljoner kvinnors allvarliga trauman från sexuellt våld att handla om dem själva och deras sårade egon. Med stor sannolikhet hade dessa killar fått sitt "uppvaknande" i samband med nåt annat de blev lättkränkta av.

Det vi egentligen diskuterar här är hur "man vs bear" frågan får män att känna.

Nej, alla som verkar inom manosfären och antifeminismen låter precis som för 100/300/500 år sedan. Så inget nytt under solen här.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-02 kl. 01:04.
Citera
2025-08-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Dito.

Det är sannolikt en viss typ av mentalt omogna män och killar (som du med flera här tillhör) som vägrar ta till sig andemeningen i den hypotetiska frågan "man vs bear". De vill inte och kan inte ta till sig allvaret i frågan, många verkar också känna sig personligen kränkta. Som de små narcissisterna de är så får de 700+ miljoner kvinnors allvarliga trauman från sexuellt våld att handla om dem själva och deras sårade egon. Med stor sannolikhet hade dessa killar fått sitt "uppvaknande" i samband med nåt annat de blev lättkränkta av.

Nej, alla som verkar inom manosfären och antifeminismen låter precis som för 100/300/500 år sedan. Så inget nytt under solen här.

Jag ligger hellre med en björn än en kvinna då björnen inte kommer anklaga mig för våldtäkt.
Citera
2025-08-02, 01:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Om du underkänner mitt Jupiter-argument så underkänner du även Merapis argument. Det är nämligen exakt samma argument, fast med andra variabler. Lite det som var syftet. Merapis argument var på dagisnivå, och byter man ut variablerna så kan även ideologiskt förblindade idioter som du se det. Även om du på ett desperat sätt försöker förneka det.

Ännu mera trams.

Citat:
Jag har alltså fått dig precis dit jag vill. Du gick rakt i fällan. Ska jag ge dig en tredje och sista chans att rädda ansiktet?

Sluta inbilla dig en massa idiot.

Citat:
Vi diskuterar inte en enskild medlem, vi diskuterar ett påstående som har gjorts i den här tråden av en enskild medlem, din kompis Merapi. Jag förstår att du tycker att ni feminister ska få slänga ur er vilken dynga som helst utan att behöva få mothugg, men tyvärr så fungerar det inte så. Passar det inte så kan du logga ut. Att Flashback och en box vin är ditt enda fredagsnöje är inte mitt problem.

Men nu är det ju ni idioter som slänger ur er en massa skitargument om Jupiter och massa annat trams.

Du sista meningen, verkligen. Hur jävla länge har du själv suttit här? Jag var iallafall iväg och jobbade 8 timmar idag, vilket du inte verkar ha gjort.

Jag kommer fortsätta diskutera trådens ämne, passar det inte så kan du dra.
Citera
2025-08-02, 01:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag ligger hellre med en björn än en kvinna då björnen inte kommer anklaga mig för våldtäkt.

Good for you.
Citera
2025-08-02, 01:07
Medlem
Citat:
Dito.

Handlar inte om att de blev kränkta utan det handlar om att de insåg att många kvinnor verkligen är dumma i huvudet. De började ifrågasätta lämpligheten i att kvinnor ens anses myndiga, vilket är en fullt befogad fråga när man ser såna som dig och Merapi uttrycka er.

Du kan tjata till leda om att frågan är "hypotetisk", det betyder inte att alla svar nödvändigtvis är hypotetiska.

Sen förstår jag att du tycker att kvinnor och feminister ska få slänga ur sig vilken dynga som helst om män utan att behöva få mothugg, men så fungerar det som sagt inte. Män ska bara svälja och ta emot enligt dig, oavsett hur mycket skit de får. Samtidigt som minsta lilla negativa ord om kvinnor får dig att explodera.

Hyckleri kallas det.
Citera
2025-08-02, 01:19
Medlem
Citat:
Ännu mera trams.

Patetiskt svar.

Citat:
Sluta inbilla dig en massa idiot.

Patetiskt svar.

Citat:
Men nu är det ju ni idioter som slänger ur er en massa skitargument om Jupiter och massa annat trams.

Nej, det var Merapi-idioten som slängde ur sig ett skitargument och min Jupiter-liknelse var en replik på det. Försök hänga med.

Och om du tycker att mitt Jupiter-argument var skit så tycker du även att Merapis argument är skit. Men jag tvivlar på att du är intelligent nog att förstå det. Kanske polletten trillar ner imorgon när du är nykter, vem vet.

Citat:
Du sista meningen, verkligen. Hur jävla länge har du själv suttit här? Jag var iallafall iväg och jobbade 8 timmar idag, vilket du inte verkar ha gjort.

Lite väl mycket idag. Men utöver det har det blivit 8 timmar jobb + daygame och ett gympass. Kom precis hem.

Citat:
Jag kommer fortsätta diskutera trådens ämne, passar det inte så kan du dra.

Jag kommer fortsätta bemöta dina och Merapis idiotiska påståenden. Passar det inte så kan du dra.
Citera
2025-08-02, 01:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Handlar inte om att de blev kränkta utan det handlar om att de insåg att många kvinnor verkligen är dumma i huvudet. De började ifrågasätta lämpligheten i att kvinnor ens anses myndiga, vilket är en fullt befogad fråga när man ser såna som dig och Merapi uttrycka er.

Du kan tjata till leda om att frågan är "hypotetisk", det betyder inte att alla svar nödvändigtvis är hypotetiska.

Sen förstår jag att du tycker att kvinnor och feminister ska få slänga ur sig vilken dynga som helst om män utan att behöva få mothugg, men så fungerar det som sagt inte. Män ska bara svälja och ta emot enligt dig, oavsett hur mycket skit de får. Samtidigt som minsta lilla negativa ord om kvinnor får dig att explodera.

Hyckleri kallas det.

Du börjar låta som en gammal repig skiva.

Jo men narcissister stannar oftast på en 8 årings mentala utvecklingsnivå och det är vanligt att de projicerar sina egna osunda egenskaper och känslor på andra, kvinnor i detta fallet. Är det några som borde anses omyndiga så är det ju såna som du och dina vänner här.

Ahh såklart är det "hyckleri" enligt dig att påpeka bakgrunden till "man vs bear" frågan.
Citera
2025-08-02, 01:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Patetiskt svar.

Patetiskt svar.

Nej, det var Merapi-idioten som slängde ur sig ett skitargument och min Jupiter-liknelse var en replik på det. Försök hänga med.

Och om du tycker att mitt Jupiter-argument var skit så tycker du även att Merapis argument är skit. Men jag tvivlar på att du är intelligent nog att förstå det. Kanske polletten trillar ner imorgon när du är nykter, vem vet.

Lite väl mycket idag. Men utöver det har det blivit 8 timmar jobb + daygame och ett gympass. Kom precis hem.

Jag kommer fortsätta bemöta dina och Merapis idiotiska påståenden. Passar det inte så kan du dra.

Gör oss alla en tjänst och släpp det löjliga Jupiter-skitargumentet nu. Försök komma vidare.
Citera
2025-08-02, 01:48
Medlem
Citat:
Gör oss alla en tjänst och släpp det löjliga Jupiter-skitargumentet nu. Försök komma vidare.

Du kanske borde gå vidare? Om en kvinna går ensam i skogen och till vänster står en man och till höger en björn tror du då hon går till höger?

Nej självklart inte. Hon kommer springa till mannen och skrika att hon är rädd för björnen.
Citera
2025-08-02, 01:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du kanske borde gå vidare? Om en kvinna går ensam i skogen och till vänster står en man och till höger en björn tror du då hon går till höger?

Nej självklart inte. Hon kommer springa till mannen och skrika att hon är rädd för björnen.

Är det en grizzlybjörn? För isåfall ska man absolut inte springa. Björnar kan komma upp i 50km/h och är förvånansvärt uthålliga.

Det bästa hade varit om en av dem eller båda hade haft björnsprej med sig och sprejade ut ett moln i björnens riktning innan björnen kom för nära.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-02 kl. 01:55.
Citera
2025-08-02, 10:43
Medlem
Citat:
Är det en grizzlybjörn? För isåfall ska man absolut inte springa. Björnar kan komma upp i 50km/h och är förvånansvärt uthålliga.

Det bästa hade varit om en av dem eller båda hade haft björnsprej med sig och sprejade ut ett moln i björnens riktning innan björnen kom för nära.

Det är bra att du visar dina sanna färger. Du har levererat måste jag säga. Helt verklighetsfrånvänd. Men det är iaf tydligt dokumenterat i tråden att ni har fått smisk så det är toppen.

Ha en bra dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in