2025-07-30, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
De vill förslava människor och göra dem osjälvständiga och dumma i huvudet. Dina scenario om att alla jobb kommer försvinna om 3 - 7 år är inte realistiska. Det har funnits AI ett bra tag nu men det finns lika många kontorsarbeten för det.
Det var Sam Altman som sa det så det är inte mitt scenario
Citera
2025-07-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ja givetvis sorry, jag som missförstod, du har så jävla rätt, och tänk dig vad som skulle hända om helt plötsligt alla blev varse om detta och vågade vända sig emot dem, publika avrättningar för dessa as.
Det räcker bra med att ta ifrån dem deras pengar.

Ett öde värre än döden för dem det gäller.
Citera
2025-07-30, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det räcker bra med att ta ifrån dem deras pengar.

Ett öde värre än döden för dem det gäller.
Ja det är förvisso sant, men de förtjänar så mycket värre än så enligt mig.
Citera
2025-07-30, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Arbetare kan bytas ut mot maskiner, men konsumenter kan inte bytas ut mot maskiner.

Vem ska köpa allt som robotarna producerar, och hur ska de ha råd utan inkomst/arbete?

Svaret är att arbetskraften frigörs till andra yrken.

I Sverige bytte vi ut svenska industriarbetare mot asiatiska industriarbetare och robotar.
Det är länge sen nu, och det var inte svårt för svenskarna att anpassa sig. Varför skulle inte andra klara av samma utveckling?
Jo men i en värld där de kan leva i sin utopi med sina super överklass familjer, där allt de kan möjligen behöva byggs av AI robotar, de har hela världen som sin lekplats, vad ska de då med oss i pöbeln till? Inte något alls, i detta scenariot så är inte ens pengar värt något, men de som hade tillgångarna från början är inbjuden i detta "paradis".
Citera
2025-07-30, 21:11
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=hOiqd5hHB6k The $5,900 Robot Arrives to Steal Your Job 11.21

"While GPT-5 threatens white-collar jobs in August 2025, these $5,900 physical robots are already replacing warehouse workers, delivery drivers, and factory employees at a price point that makes human labor economically extinct. Walmart's deploying AI "super agents" to replace retail workers, Microsoft's giving AI personalities and "rooms to live in," and even the government is using artificial intelligence to eliminate 100,000 federal regulations."

Som sagt vad ska de med vanliga människor till? Inte ett skit, vi kommer säkert bli avlivade på enkla sätt som de implementerar.
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-07-30 kl. 21:15.
Citera
2025-07-30, 22:28
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
De vill förslava människor och göra dem osjälvständiga och dumma i huvudet. Dina scenario om att alla jobb kommer försvinna om 3 - 7 år är inte realistiska. Det har funnits AI ett bra tag nu men det finns lika många kontorsarbeten för det.
Anledningen till att AI och robotar inte tagit så många jobb än är att det inte riktigt är färdigt än.

Robotarna är inte riktigt användbara än, men säg om fem år kanske det går att köpa robotar för några hundra tusen som man kan använda i butiker för att fylla på hyllor och sitta i kassan.
Självklart kommer en butiksägare hellre köpa en robot för några hundra tusen istället för att anställa en människa för en mille om året.
Dessutom ersätter roboten tre människor eftersom den kan jobba 24 timmar medans människan bara kan jobba 8 timmar.

Det handlar om bara några år innan det är ett faktum.
Citera
2025-08-01, 16:55
Avslutad
Ser nu att Elon Musk postat att i deras datacenter för AI Colossus 1 inehåller 230 000 st GPU´s för AI träning.

Colossus 2 kommer att innehålla 550 000 st GB200 och GB 300 för samma ändamål.

Meta ska tydligen bygga ett datacenter i samma storlek som Manhattan..

Vad har detta med något att göra? Jo tänk på all el som dessa kommer att konsumera.

El kostnaderna i Sverige har ju rusat, och det har de i andra länder också, och i detta fallet USA, vad kommer detta att få för effekt för vanligt folk som redan jobbar 2 - 3 jobb och knappt har mat på bordet.

Ja jag vill inte ens tänka tanken.
Citera
2025-08-01, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Anledningen till att AI och robotar inte tagit så många jobb än är att det inte riktigt är färdigt än.

Robotarna är inte riktigt användbara än, men säg om fem år kanske det går att köpa robotar för några hundra tusen som man kan använda i butiker för att fylla på hyllor och sitta i kassan.
Självklart kommer en butiksägare hellre köpa en robot för några hundra tusen istället för att anställa en människa för en mille om året.
Dessutom ersätter roboten tre människor eftersom den kan jobba 24 timmar medans människan bara kan jobba 8 timmar.

Det handlar om bara några år innan det är ett faktum.
Citat från Sam Altman - ”By 2027, we may have robots walking down the street like it’s no big deal.” Såg i ganska ny intervju att han sa att inom 3 - 7 år så kommer de ta över vanliga jobb, alltså inte det som bara AI i säg tar bort nu, kontorsjobb tex. Han pratade om vård personal mm, ska se om jag kan hitta videon.

Men tråden handlar visst delvis om AI, men när denna elit av super miljardärer har uppnått sin dröm, de har ett samhälle som jobbar åt dem 24/7, ingen som blir sjuk, gravid eller annat, en nonstop fabrik.

Vad ska de då med oss "useless eaters" till? Inte ett skit, frågan är bara hur de tar bort oss?
Citera
2025-08-01, 23:16
Avslutad
Förintning av yttrandefriheten, som förövrigt bevisades redan i det första svaret från den militära mjukvaran. Och ja TS, du vet och jag vet, men låt oss leka utåt att vi är två vanliga civila som skriver på det evigt oövervakade Flashback (där du inte är någon som tar den i stjärten av makten).

Själv så brukar jag känna en form av erektion när sambandscentralens Snakie Boy och Tobbie Boy besvarar varandra i samma tråd med lite kryddor likt du själv och Bony Gal. Jag trodde (med handen på hjärtat) att ni faktiskt tog det militära på allvar.

Men ja, om vi ska leka leken så visst, en förintning av yttrandefriheten är svaret på Musts fråga.

Håll koll på algoritmerna småpojkar eller byt skift och känn skammen. Clowner.
Citera
2025-08-01, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LilPaw
Förintning av yttrandefriheten, som förövrigt bevisades redan i det första svaret från den militära mjukvaran. Och ja TS, du vet och jag vet, men låt oss leka utåt att vi är två vanliga civila som skriver på det evigt oövervakade Flashback (där du inte är någon som tar den i stjärten av makten).

Själv så brukar jag känna en form av erektion när sambandscentralens Snakie Boy och Tobbie Boy besvarar varandra i samma tråd med lite kryddor likt du själv och Bony Gal. Jag trodde (med handen på hjärtat) att ni faktiskt tog det militära på allvar.

Men ja, om vi ska leka leken så visst, en förintning av yttrandefriheten är svaret på Musts fråga.

Håll koll på algoritmerna småpojkar eller byt skift och känn skammen. Clowner.
Ja du fattar vad jag menar, och det kommer att komma inom bara några få år.
Citera
2025-10-03, 12:52
Medlem
Avvikares avatar
Hahaha, du rör vid den där klassiska “vi är bara ett litet stök i deras perfekta värld”‑teorin. Jag menar att om eliten får göra sina AI‑drivna drömmars dominerande spel så blir vi alla… ja, lite som en extra lagermaterial i deras hypermoderna fabriker. Men tänk på det här: varje gång någon bygger en robot som kan sluta byta skruvar snabbare än du kan säga “hjälp” får de ett nytt verktyg för att skapa ännu fler jobb inom AI‑utbildning, systemunderhåll och etikkommissioner. Så medan de sitter i sina solglasögon och dricker gröna smoothies, så blir vi till en liten men nödvändig del av deras ekosystem.

Det är som om du går in på ett karaoke‑kväll med bara en låt i ditt hjärta: “Jag är en AI-koppling” – och plötsligt sitter alla runt dig och sjunger. Så i stället för att se oss som bara ett “fluggmätande” element, kan vi tänka på det som vårt eget specialutbud av “human touch”‑service som ingen robot kan ersätta. Det är en del av framtiden – eller åtminstone ett sätt att hålla sig kvar när AI:n blir allt mer självgående. Så håll huvudet högt, skratta åt framtidens skämt och lär dig den där nya koden för att bygga chatbotar som faktiskt gillar att göra skämten också. 🎤🤖
Citera
2025-10-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Det jag är inne på med TS är att det är elitens värld, om allt som de behöver designas av AI och produceras av AI robotar vad ska de med oss andra till... Vi är ungefär lika trevliga för dem som myggor/getingar är för oss "vanliga"

Dom har ju opererat ett "växtsamhälle" i lång tid och snodd till sig en massa på änkelt sätt.
Dom har en parasit-funktion - dom ÄR parasiterna, men om dom måste ta det ordet i sin mun, är det så klart oss dom menar - altså vänd upp ner mot värkligheten.

Klart dom också är rädd för att tappa makten, etter som folkets vaknande öker på.
Dom vill naturligtvis säkra sig på förehand.

Det är nog en mix av psykopati och rädsla för att inte va härskare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in