2025-05-29, 15:35
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Har du testat detta? Gav det bättre resultat?

Jag tog tabletter i kanske 8 månader förra året. Gav betydligt mer skäggväxt (som fortfarande håller såhär fyra-fem månader efteråt), men det gav också betydligt mer kroppshår. Har fått långa hårstrån på ryggen (som tur är inte många) samt bröstet är rena busken nu, vilket jag iofs gillar. Upplever att redan befintligt hår på armar och ben blivit mörkare.

Fick sluta pga att jag har lågt blodtryck och minoxidilen tryckte ned den mer.
Citera
2025-05-30, 11:49
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Jag tog tabletter i kanske 8 månader förra året. Gav betydligt mer skäggväxt (som fortfarande håller såhär fyra-fem månader efteråt), men det gav också betydligt mer kroppshår. Har fått långa hårstrån på ryggen (som tur är inte många) samt bröstet är rena busken nu, vilket jag iofs gillar. Upplever att redan befintligt hår på armar och ben blivit mörkare.

Fick sluta pga att jag har lågt blodtryck och minoxidilen tryckte ned den mer.

Intressant!

Har inte så mycket kroppshårs annars på kroppen så det skulle inte skada. Har du fått lågt blodtryck pga tabletterna eller är det något som du hade sedan innan? Samt har du haft övriga biverkningar i på något annat sätt i övrigt? Samt vart beställde du dom?
Citera
2025-06-06, 13:36
Medlem
Svejsares avatar
Någon som har erfarenhet av Minoxidil 5% skum från märket Kirkland? Går att beställa från eBay.de och skickas från EU.

https://www.ebay.de/itm/176708565979?_skw=minoxidil&itmmeta=01JX2FW1Y9HQTC 10CETSQCXM4B&hash=item2924a6bbdb:g:1FoAAOSw3a9nSav g&itmprp=enc%3AAQAKAAAA8FkggFvd1GGDu0w3yXCmi1fH4KI D0EmelLnllGkJYTLsYBfSPDb%2BtSp7Fn1uAvpaDKz03iwn4ob ik 2YDPQrCxGw6RbKwHzEup98cz0Zox9%2BWIO8eGzH8pmv8YtH0E TpLiEbsGsHsVSpl15zM%2B1%2FFmWUgT1daxGN2CZs04yVlHwh VerkHtHY8aGpKbEHkMBqHtF6DDaklpRhSuUFZFy%2FRhHD13x9 pjUxqX%2FWUoavaH%2FL%2F2Vj4ntoSRzkZU6wCYABR%2FWUJm BpAnLwXc83wLKqAM1muNAaRUG8kUDa68grdDsEbpzG2OjKm4Sy FpbQDTK3PQw%3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR6Kf8M_oZQ

Eller är det säkrare att beställa något från ett svenskt apotek?
Citera
2025-06-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svejsare
Någon som har erfarenhet av Minoxidil 5% skum från märket Kirkland? Går att beställa från eBay.de och skickas från EU.

https://www.ebay.de/itm/176708565979?_skw=minoxidil&itmmeta=01JX2FW1Y9HQTC 10CETSQCXM4B&hash=item2924a6bbdb:g:1FoAAOSw3a9nSav g&itmprp=enc%3AAQAKAAAA8FkggFvd1GGDu0w3yXCmi1fH4KI D0EmelLnllGkJYTLsYBfSPDb%2BtSp7Fn1uAvpaDKz03iwn4ob ik 2YDPQrCxGw6RbKwHzEup98cz0Zox9%2BWIO8eGzH8pmv8YtH0E TpLiEbsGsHsVSpl15zM%2B1%2FFmWUgT1daxGN2CZs04yVlHwh VerkHtHY8aGpKbEHkMBqHtF6DDaklpRhSuUFZFy%2FRhHD13x9 pjUxqX%2FWUoavaH%2FL%2F2Vj4ntoSRzkZU6wCYABR%2FWUJm BpAnLwXc83wLKqAM1muNAaRUG8kUDa68grdDsEbpzG2OjKm4Sy FpbQDTK3PQw%3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR6Kf8M_oZQ

Eller är det säkrare att beställa något från ett svenskt apotek?
Helt ok märke
Citera
2025-06-27, 08:32
Medlem
Jag fick hem 100 tabletter Lonolox Minoxidil 2.5 mg igår. Rekommendation var att köra halva första månaden och sedan trappa upp. Nu får vi se hur det går!
Citera
2025-06-29, 13:27
Medlem
Ni som köpt tabletter utomlands, några problem vid tullen någonsin? Vill verkligen testa detta men jag tänker inte utsätta min katt i fara.
Citera
2025-06-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TsarAlexanderI
Ni som köpt tabletter utomlands, några problem vid tullen någonsin? Vill verkligen testa detta men jag tänker inte utsätta min katt i fara.
Inga problem
Citera
2025-08-01, 22:35
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Jag fick hem 100 tabletter Lonolox Minoxidil 2.5 mg igår. Rekommendation var att köra halva första månaden och sedan trappa upp. Nu får vi se hur det går!

Hur går det för dig? Har du fått resultat?

Vill kamma hem en jag också, så trött på att vara torr om kinderna.
Citera
2025-08-02, 09:05
Medlem
Citat:
Hur går det för dig? Har du fått resultat?

Vill kamma hem en jag också, så trött på att vara torr om kinderna.

Ja, mycket bra tillväxt.
+ Tätare på hjässan och mer vellushår som jag hoppas utvecklar sig
+ mycket tätare på haka och mustasch
+ lite mer på kinderna, men det har också kommit mycket vellushår, så det ser lovande ut
- Fått mer hår på mage och bröst. Antar att det inte går att unvdika

Det har bara gått en månad, men det känns mycket mer effektivt än att massera in en topisk lösning två gånger om dagen. Man slipper allt kladd.
Citera
2025-08-02, 12:21
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Ja, mycket bra tillväxt.
+ Tätare på hjässan och mer vellushår som jag hoppas utvecklar sig
+ mycket tätare på haka och mustasch
+ lite mer på kinderna, men det har också kommit mycket vellushår, så det ser lovande ut
- Fått mer hår på mage och bröst. Antar att det inte går att unvdika

Det har bara gått en månad, men det känns mycket mer effektivt än att massera in en topisk lösning två gånger om dagen. Man slipper allt kladd.

Detta låter lovande ju! Vellushåren på kinderna är ju ett riktigt gott tecken om det bara gått en månad ändå. Jag är relativt hårlös på andra delar av kroppen så skulle inte skada så mycket att få liite mer på bröstet osv i tillägg

Har sett att Lonolox Minoxidil 2.5 mg finns på många sidor på nätet, finns det någon du rekommenderar eller ska undvika? Går bra att svara mig privat också.

tack för uppdateringen
Citera
2026-04-03, 00:51
Medlem
Gick till hudläkare för håravfall på huvudet. Läkaren rekommenderade Minoxidil ABECE Forte Kutan lösning 50mg/ml, 1 ml på morgonen och 1 ml på kvällen. Har inte världens bästa skägget, så tänkte även i samband med att jag smörjer in huvudet även smörja in skägget med 1 ml på morgonen och 1 ml på kvällen. Alltså totalt 4 ml per dygn, är det lugnt må tro?
Citera
2026-04-29, 15:22
Medlem
Citat:
Detta låter lovande ju! Vellushåren på kinderna är ju ett riktigt gott tecken om det bara gått en månad ändå. Jag är relativt hårlös på andra delar av kroppen så skulle inte skada så mycket att få liite mer på bröstet osv i tillägg

Har sett att Lonolox Minoxidil 2.5 mg finns på många sidor på nätet, finns det någon du rekommenderar eller ska undvika? Går bra att svara mig privat också.

tack för uppdateringen

Köp en 0.1ml pipett och 20mg/ml minox från apotek för 99kr så får du enkelt en 2mg dos. Droppa i ett glas vatten och drick. Är en obefintligt liten mängd PG och alkohol i det du får i dig. Bättre än att köpa receptbelagd läkemedel svart nu när polisen går galna över drogleveranser via nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in