2017-01-03, 19:55
Medlem
TarzansFarsas avatar
Dom senaste månaderna har Minoxidil mot Skägg tagit internet med storm. Det är en vätska som man smetar på skägg och där man önskar och ha skägg. Enligt folk som har testa så börja dom få massvis med skägg. Vad minoxidil gör är att det öppnar upp håret på det området man har tagit det på och så gör det att mer blod kan komma in till skägget, vilket gör att det blir grovare och mer skägg.

Så tyckte det var värt att testa. Minoxidil är ett receptfritt och inte svårt att få tag i det. Biverkningar är minimala näst intill noll så det är värt att testa.

Min kur:

Minoxidil morgon kväll
Priorin kostillskott mot hår.
Tre Avokado om dagen.
Och sen inget runkande på ett år.

Slänger upp lite före bilder nu.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4

Halsen är efter 1-2 dagars rakande och resterande är ingen rakning efter en vecka drygt.

Tyckte att vi kan göra denna tråd till allt angående minoxidil mot skägg. Ifall ni har några frågor så är det bara att fråga på, och någon av er har använt minoxidil mot skägg berätta gärna hur det var och ifall du fick det resultatet du önskade.

Kommer slänga upp en uppdatering i veckan.
Senast redigerad av TarzansFarsa 2017-01-03 kl. 20:55.
Citera
2017-01-03, 20:19
Medlem
jattelokas avatar
Alltså. Vilket tjat det är om att ha skägg nu för tiden. Hårväxt är genetiskt och är ingenting man bara framkallar magiskt med nån slags medicin mot skallighet. Om det mot förmodan skulle funka, kommer det med största sannolikhet resultera i ökad hårförlust i framtiden. Och inte bara på skägget. Men jag följer nu denna tråden, hoppas att TS verkligen går all in så vi alla får se resultatet
Citera
2017-01-03, 20:51
Medlem
pyro860s avatar
Ursäkta mig en smula, men borde det inte vara "Minoxidil för Skägg"?
Citera
2017-01-03, 21:39
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Alltså. Vilket tjat det är om att ha skägg nu för tiden. Hårväxt är genetiskt och är ingenting man bara framkallar magiskt med nån slags medicin mot skallighet. Om det mot förmodan skulle funka, kommer det med största sannolikhet resultera i ökad hårförlust i framtiden. Och inte bara på skägget. Men jag följer nu denna tråden, hoppas att TS verkligen går all in så vi alla får se resultatet

Underskatta inte inte forskning. Möjligtvis efter 4-6 månader så har jag ett skägg liknande denna kalibern. Skägget om 4-6 månader

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ursäkta mig en smula, men borde det inte vara "Minoxidil för Skägg"?

Tack, jag hann att ändra i grevens tid!
Citera
2017-01-04, 05:29
Medlem
dstructs avatar
Kan förstå om man börjar tappa håret och inte passar i rakat, men att ta minoxidil för att man vill ha skägg bara för att de är trendigt just nu. De flesta tjejer gillar inte skägg innerst inne. Kan finnas några få personer som ser bättre ut med skägg dock. Finns både upptäckta och oupptäcka biverkningar. Skulle inte förvåna mig om det påverkar sexdriften eller att man kan bli steril och impotent.
Citera
2017-01-04, 08:05
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Kan förstå om man börjar tappa håret och inte passar i rakat, men att ta minoxidil för att man vill ha skägg bara för att de är trendigt just nu. De flesta tjejer gillar inte skägg innerst inne. Kan finnas några få personer som ser bättre ut med skägg dock. Finns både upptäckta och oupptäcka biverkningar. Skulle inte förvåna mig om det påverkar sexdriften eller att man kan bli steril och impotent.

Det du snackar om är Finansteride ett receptbelagt helvetesmedicin, en dht och testerondödare. Skulle hellre raka av mig håret än att använda finansteride ifall jag hade håravfall.

Det här är minoxidil. Inga biverkningar!

________

Efter en 11 timmar raknings så känns sidorna mer grova, samt hakan och mustaschen. Blir och ta en till dos och se vad som händer.
Citera
2017-01-07, 07:20
Bannlyst
har också just börjat med denna metod sedan jag läste ts trådstart.
har en fläck vid hakan och ska se om minoxidil kan få den att växa igen.
bra initiativ ts
Citera
2017-01-07, 10:07
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
har också just börjat med denna metod sedan jag läste ts trådstart.
har en fläck vid hakan och ska se om minoxidil kan få den att växa igen.
bra initiativ ts

Härligt och lycka till! Du får återkomma med hur det går.
Citera
2017-01-08, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka

amen snälla
KLART det är genetiskt
det betyder inte att man inte kan bättra sitt skägg, det är 2016 finns alltid en väg

minoxidil ska man INTE använda på håret då man sysslar med döda celler, dom dör när man slutar
däremot så stannar skägget kvar om det är terminal
finns tusentals som gjort detta med framgång
Citera
2017-01-08, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Härligt och lycka till! Du får återkomma med hur det går.

SNUSAR DU ELLER NÅGON?

min påbörjade kur:
minoxidil morgon
eftermiddag: kopparpeptider
kväll: somnar i jamicansk skäggolja + biotin

Jag kan INTE sluta snusa påverkar det tror du?
Jag har svåra prov nu och jag blir helt yr när jag slutar cold turkey
måste isåfall trappa ner
Citera
2017-01-08, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct

Håller med lite
Men i mitt fall tex. ärfligt håravfall + ser riktigt cool å hård ut i skägg

dock har jag alldeles för glest för att de ska se bra ut
då kan minoxidil, peptider och skäggolja hjälpa mig

Dock så är minoxidil inget mirakel. Man måste ha "håren under huden" genetiskt för att det ska funka
flera asiater har inte kunnat använda minoxidil alls, patetiskt nästan
däremot svarta/europeer maskulina raser som inte kan få skägg, kan bero på att våra DHT nivåer inte skjuter fram dom tjocka hårstråna. då kan minoxidil hjälpa

Slutsats: MÅNGA har gener för fullt skägg men det blommar aldrig ut, minoxidil är startskottet för det
man måste ha generna helt sant, men bara för att man har det betyder inte det att man får skägg
då är minox den perfekta boosten
Citera
2017-01-08, 16:16
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apankalle
SNUSAR DU ELLER NÅGON?

min påbörjade kur:
minoxidil morgon
eftermiddag: kopparpeptider
kväll: somnar i jamicansk skäggolja + biotin

Jag kan INTE sluta snusa påverkar det tror du?
Jag har svåra prov nu och jag blir helt yr när jag slutar cold turkey
måste isåfall trappa ner

Desto bättre blodcirkulation du har desto mer näring får skägget och kan växa mer och bli grovare. Snusa är ju inte i närheten av att röka och jag har läst att folk som röker har fått skäggväxt så det ska nog inte vara någon fara med att snusa och använda minoxidil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in