2025-08-01, 20:03
Medlem
Jag hittade inte dom bästa sidorna men enligt "Real Clear Politics" pollar Trump på job approval 46,3%. Disapproval är på 51,4%.

Det är trots allt ganska goda siffror och gapet är inte större än mellan mellan mina framtänder.

Man kan nog säga att Trump är ganska populär ändå i USA.

Men vad är det egentligen vi diskuterar?
Citera
2025-08-01, 20:06
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror vi får börja titta på Trumps popularitetssiffror. Jag har inte gjort det på mer än ett halvt år. Jag tror faktiskt hans popularitet inom USA bara ökar när han TULLAR...Han har arbetarna med sig och kanske jobben räddas. På med fracken och starta fracking om det lönar sig. Just nu känns det som om Trump har medvind även om han misslyckas skapa fred i Ukraina. Oljepriserna är kanske just nu för låga för fracking men vi får se. Drill, baby drill!

Julis siffror från RealClearPolitics och Silver Bulletin. Ny siffror lär komma om någon vecka. Vi får då se om han ökat på något område.

Område Stöd hos befolkning%
Ekonomi −13
Utrikespolitik −11
Immigration / gränssäkerhet −4
Inflation / Levnadskostnader −19 till −23
Handel & tullar −15
Israel–Palestina-konflikten −7
Krigen i Ukraina −13
Citera
2025-08-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Julis siffror från RealClearPolitics och Silver Bulletin. Ny siffror lär komma om någon vecka. Vi får då se om han ökat på något område.

Område Stöd hos befolkning%
Ekonomi −13
Utrikespolitik −11
Immigration / gränssäkerhet −4
Inflation / Levnadskostnader −19 till −23
Handel & tullar −15
Israel–Palestina-konflikten −7
Krigen i Ukraina −13

Tack för hjälpen, ja vi får anledning att följa detta. Ekonomin är avgörande till slut.
Citera
2025-08-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
USA's finansiella problem bottnar inte att länder utnyttjar USA, problemet är att USA spenderar för mycket pengar, det är där man ska börja.

I grund och botten söker Trump en enkel lösning så han slipper fatta obekväma beslut, dvs sänka det offentliga spenderandet.
Usas konsumtion för mer än de har råd med, finansierat av mer och mer lån. Även privata amerikaner överkonsumerar.

Det hade kunnat bli (delvis) löst genom att Trump infört FEDERAL VAT/MOMS,
men det gjorde han inte eftersom då hade de fattiga idioterna, som röstade på Trump, begripit.
Istället inför Trump tullar och idiotiska resonemang och påståenden att det blir utlänningarna som betalar amerikanska tullar för att idioterna fattar inte
och Trump vill skylla på utlänningar då skiteffekterna för amerikanska konsumenterna av tullarna...

Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Nödläget har godkänts av Högsta Domstolen, tror jag. Fast det gällde utvisning av illegala med vissa förbehåll. Har inte sett någon slutgiltig dom vad gäller tullarna. Det har varit en hel del överklaganden eller stämningar på den punkten.
Det ska väl upp i en domstol snart har jag för mig. Då HD blivit bruntungat så spelar det nog mindre roll vad beslutet blir nu i den lägre domstolen. HD klubbar säkert igenom Trumps rätt att sätta tullar till slut
OM HD säger ok utan ens någon negativ komentar mot Trumps agerande,
visar det vilket skämt Trump gjort det amerikanska "rättsväsendet" till...
Citera
2025-08-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Finns det något avtal som inte har respekterats ?

Vilket?
Alla
Trump följer inte ens avtalet med Kanada, som han ingick SJÄLV under sin förra presidentperiod och då hävdade var fantastiskt bra för USA...
Citera
2025-08-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Alla
Trump följer inte ens avtalet med Kanada, som han ingick SJÄLV under sin förra presidentperiod och då hävdade var fantastiskt bra för USA...

Helt nytt läge nu.

Det nya avtalet med Kanada kommer att bli mycket bättre om de skriver under.
Citera
2025-08-01, 21:07
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Finns det något avtal som inte har respekterats ?

Vilket?
Alla
Helt nytt läge nu.

Ja "helt nytt läge nu" för nu vet fler vad jag redan visste innan Trump blev president
=Trump går inte att lita på
och är en enorm makltmissbrukare. Han bryter t o m avtal, som han kommit överens om själv...
Citera
2025-08-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ja "helt nytt läge nu" för nu vet fler vad jag redan visste innan Trump blev president
och är en enorm makltmissbrukare. Han bryter t o m avtal, som han kommit överens om själv...

Det är ju inte religiösa eviga avtal som bokstavstroget ska följas.

Utan han vann ju ett presidentval på att göra om avtalen så det som görs gör ju med det i ryggen.

Och de här avtalen är ju faktiskt bra.

Men du kan ju tro vad du vill om du mår bättre av det, hoppas du inte vägleds av tron bara i verkliga beslut...
Citera
2025-08-01, 21:30
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Att du kallar de allra viktigaste delarna i ett handelsavtal, dvs ratificerande från båda parter, för ovidkommande teknikaliteter visar på en enorm okunskap i trådens ämne.

Som sagts, njut av en god bok, gärna i eftermiddagssolen. Förslagsvis i hängmattan tillsammans med en god valfri dricka nu när dagen lider mot kvällning.

Du och jag kommer inte gräva några kaninhål tillsammans.

En teknikalitet och på sin höjd så kommer lätta justeringar ske när ratificieringen är klar.
Du vill hänga i denna snuttefilt och undviker med klinisk precision att svara på om dessa avtal skall ses som en enorm framgång för Trump och USA som nation. Det är precis som jag misstänkte, magiskt tänkande kan inte förändra verkligheten än mindre snuttefiltar som att gräva ned sig i teknikaliteter som inte betyder det minsta i det stora hela.

Vilken framgång det blev av det som Trump startade 2 april.

Eller hur?
Citera
2025-08-01, 21:40
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Man omförhandlar avtal hela tiden Lunkan. Det borde du väl som företagare känna till?

Det är inte maktmissbruk att försöka få bättre avtal Lunkan.

Jag misstänker att din imaginära karriär som företagare i asien relativt omgående gick i konkurs.

Man är ju som företagare inte "makltmissbrukare" och försöker att tjäna mer pengar än tidigare.
Citera
2025-08-01, 21:40
Medlem
Dum fråga ,
är vi så jävla beroende av USA
,varför inte sätta 1000% mot USA ?
Vad skulle hända ,Svenskar i allmänhet ok lite dyrare men sluta köp Am varor!
Företag kanske, men köper vi allt från US?
ingå avtal med andra länder?
Få mig att förstå Idioten Trump
Citera
2025-08-01, 21:45
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Helt nytt läge nu.

Finns där ett nytt avtal med Kanada som båda parter är överens om? Du får gärna länka eller citera informationen du har. Enligt allmän information pågår inte ens förhandlingar mellan parterna just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in