• 1
  • 2
2025-07-31, 15:33
Medlem
DragforADHDs avatar
Hej, någon som vet när 25H2 kommer exakt?
har förstått att det kommer någon gång under hösten, men när?
Citera
2025-07-31, 15:52
Medlem
Gray.Eminences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD

Enligt Microsoft:

The update is due to roll out in the second half of 2025
Citera
2025-07-31, 16:31
Medlem
Pusts avatar
Inga större förändringar väntas komma och eventuella nya funktioner lär komma till 24H2 och möjligen 23H2 också.
At this stage, the preview build does not include any new or exclusive features, and its changelog is identical to the latest 24H2 preview in the Beta Channel. Microsoft says that new features will be gradually added to 25H2 and included in future updates for 24H2 and possibly 23H2, as reported by Tom's Hardware.

The probable release window for 25H2 is September or October 2025, at the same time when Windows 10 support ends.
https://www.extremetech.com/computin...5h2-windows-12
Citera
2025-07-31, 20:40
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Då du upplever Windows uppdateringar, förändringar, som väldigt spännande, varför går du inte med i Insider programmet och får uppleva det löpande/oftare?
Citera
2025-08-01, 11:24
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Då du upplever Windows uppdateringar, förändringar, som väldigt spännande, varför går du inte med i Insider programmet och får uppleva det löpande/oftare?
vill inte uppdatera via insider programmet på mina nya datorer, vill inte att datorn ska krasha om något går fel

hade jag haft en gammal dator så hade jag gjort det utan tvekan
Citera
2025-08-01, 11:48
Medlem
1FFs avatar
Citat:
vill inte uppdatera via insider programmet på mina nya datorer, vill inte att datorn ska krasha om något går fel

hade jag haft en gammal dator så hade jag gjort det utan tvekan

Ett riktigt bra backupprogram hanterar det.
Citera
2025-08-01, 18:48
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ett riktigt bra backupprogram hanterar det.
jo men vill inte ta risker
Citera
2025-08-01, 19:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
jo men vill inte ta risker

När man installerar Windows så skriver installationsprogrammet över det som finns på disken, de bästa backupprogrammen är lika dugliga på att göra detsamma. D.v.s skriva över disken med den gjorda säkerhetskopian. För ökad säkerhet så använder man 2 olika program och gör dessutom backups till extern källa. Förutom intern. Med ett backupprogram får man full kontroll över Windows

Ett arrangemang jag har haft sedan 2015, oavsett problem, kan jag lösa och åtgärda dem till fullo med detta arrangemang. Backupprogram gör ju samma sak som Windows installationsprogram gör, d.v.s läser av och skriver på disken.

Du behöver ju bara göra det på 1 dator.
Citera
2025-08-02, 09:41
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
När man installerar Windows så skriver installationsprogrammet över det som finns på disken, de bästa backupprogrammen är lika dugliga på att göra detsamma. D.v.s skriva över disken med den gjorda säkerhetskopian. För ökad säkerhet så använder man 2 olika program och gör dessutom backups till extern källa. Förutom intern. Med ett backupprogram får man full kontroll över Windows

Ett arrangemang jag har haft sedan 2015, oavsett problem, kan jag lösa och åtgärda dem till fullo med detta arrangemang. Backupprogram gör ju samma sak som Windows installationsprogram gör, d.v.s läser av och skriver på disken.

Du behöver ju bara göra det på 1 dator.
får tänka på det, men 25H2 släpps väl ändå ganska snart till hösten?
Citera
2025-08-02, 10:56
Medlem
1FFs avatar
Citat:
får tänka på det, men 25H2 släpps väl ändå ganska snart till hösten?

Gör det. Då skulle du kunna få leka mer med Windows.

Och som sagt, med ett backupprogram får man den eftertraktade kapaciteten av full kontroll över Windows.
Citera
2025-08-03, 20:49
Medlem
DragforADHDs avatar
https://www.pcforalla.se/article/264...s-11-25h2.html
säker källa? isåfall kommer 25H2 i september/oktober
Citera
2025-08-05, 15:17
Medlem
1FFs avatar
Ny AI-funktion kan komma med 25H2: https://www.windowslatest.com/2025/0...er-ai-feature/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in