2025-07-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
LÖGN. Jag har flera gånger sagt att problemen knappt börjat ÄN, eftersom importörer med något vett bunkrade innan tullarna infördes och det tar ett tag innan de lagren tar slut, alltså har inflationen p g a tullarna knappt börjat än.
Menar du enligt idioterna på börsen eller enligt Trumps lögner?

1. Mycket FÄRRE nya jobb per månad än under Biden, trots att Trump ÖKAT offentliganställda som massor inom ICE! De sämre siffror, som Trumpadministrationen försöker att hävda att de är bättre

2. Inflationen har knappt börjat än.

3. Då fattiga inte kommer att inte kunna betala p g a inflationen, kommer efterfrågan att MINSKA på sådant de köpt förrut men inte kommer att ha råd med...

4. Både turism och jordbruk har rapporterat kris p g a Trump förstör USAs rykte så många vill inte ha med dem att göra.

5. Även industrier som inte kunnat producera p g a brist på råvaror/delar sedan Trump satte igång tullkriget.

Eller kanske Trump blir räddad av von Leyens skitavtal
Hörru Bryssel-Bob!
Ekonomin i USA växer med 3%, Tysklands minskar med 0.1%
Hörru idiot.
Varifrån fick du att jag är för EU?!

Jag skippade västvärlden efter att den klantade till det 2007 och inte satte dit de som ställde till det, tvärt om BELÖNADE USA BEDRAGARNA!!!
Då satte jag igång att undersöka intressanta länder, valde vilket (ett i SOasien) och sedan studerade jag lagar, affärskultur och affärsideer och jag valde vilka innan jag startade två företag där nyligen till att börja med...
Citera
2025-07-31, 16:46
Medlem
Citat:
LÖGN. Jag har flera gånger sagt att problemen knappt börjat ÄN, eftersom importörer med något vett bunkrade innan tullarna infördes och det tar ett tag innan de lagren tar slut, alltså har inflationen p g a tullarna knappt börjat än.

1. Mycket FÄRRE nya jobb per månad än under Biden, trots att Trump ÖKAT offentliganställda som massor inom ICE! De sämre siffror, som Trumpadministrationen försöker att hävda att de är bättre

3. Då fattiga inte kommer att inte kunna betala p g a inflationen, kommer efterfrågan att MINSKA på sådant de köpt förrut men inte kommer att ha råd med...

4. Både turism och jordbruk har rapporterat kris p g a Trump förstör USAs rykte så många vill inte ha med dem att göra.

5. Även industrier som inte kunnat producera p g a brist på råvaror/delar sedan Trump satte igång tullkriget.

Inte ens expressen klarar lämgre av att neka alla total segrar som läggs ovanpå varandra:
https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/trump-gar-fran-seger-till-seger/
Citera
2025-07-31, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det är ingen jävla skatt. Det är en tullavgift på produkter. Produkter som man kan välja att köpa importerade eller lokalt producerade.

Det är ingen skatt ditt jävla nöt.
Den enskilde konsumenten bryr sig nog mindre m vad det kallas då det ör denne som kommer att betala kalaset i slutändan oavsett.
Citera
2025-07-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Citat:

Inte ens expressen klarar lämgre av att neka alla total segrar som läggs ovanpå varandra:
https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/trump-gar-fran-seger-till-seger/
Hur klarar du att få det jag skrev till att vara total seger?
Citera
2025-07-31, 19:40
Medlem
Citat:
LOL. Du fantiserar.
Citera
2025-08-01, 11:17
Medlem
Citat:
Citat:
LOL. Du fantiserar.
Mycket "intelligent" komentar
VAD och HUR är de fantasier?

Man behöver inte fantisera då
Trump producerar BEVIS
och resten är grundläggande ekonomikunskap som uppenbarligen du inte begriper. Inte Trump heller ELLER så begriper han och struntar fullständigt i att det går åt helsike för vanliga amerikaner, medan Trump snor åt sig en massa pengar till sig själv och familjen...
Citera
2025-08-01, 13:29
Medlem
Citat:
Mycket "intelligent" komentar
VAD och HUR är de fantasier?

Man behöver inte fantisera då
Trump producerar BEVIS
och resten är grundläggande ekonomikunskap som uppenbarligen du inte begriper. Inte Trump heller ELLER så begriper han och struntar fullständigt i att det går åt helsike för vanliga amerikaner, medan Trump snor åt sig en massa pengar till sig själv och familjen...
Hur mycket strg inflationen under Biden? Vad var bra under Biden? Folk betalade kanske i snitt 15000 kr mer i månaden i bara Sverige tack vare Bidenomics.
Citera
2025-08-01, 14:37
Medlem
Citat:
Hur mycket strg inflationen under Biden? Vad var bra under Biden? Folk betalade kanske i snitt 15000 kr mer i månaden i bara Sverige tack vare Bidenomics.
Ja, eller så adresserar man COVID, för det var den stora anledningen.

Nu har USA fortfarande hög inflation pga de okontrollerade skatterna som Trump kallas tariffer.

Samtidigt skapades endast 73 000 jobb i juli. Långt under förväntan och dessutom långt under tidigare siffror.

Arbetslösheten steg dessutom då lay offs ökade.

Det går bra nu.
Citera
2025-08-01, 15:17
Medlem
indic0s avatar
https://www.expressen.se/ekonomi/usas-jobbmarknad-bromsar-haftigt/

Citat:
Analytiker hade i genomsnitt räknat med 104 000 nya jobb, enligt en sammanställning av prognoser gjord av nyhetsbyrån Bloomberg.
Reviderade siffror visar att det endast skapades 14 000 nya jobb i juni mot tidigare beräknade 147 000. Även majsiffran revideras kraftigt ned till 19 000 från tidigare 125 000. Med de senaste nedrevideringarna har det i snitt bara skapats 35 000 nya jobb utanför jordbrukssektorn de senaste tre månaderna.

Det är den svagaste utvecklingen sedan pandemin 2020, konstaterar Bloomberg.
”Tullarna påverkar USA mer än resten av världen”, skriver Allianz investeringschef Ludovic Subran till nyhetsbyrån.
Arbetslösheten i USA steg från 4,1 till 4,2 procent den senaste månaden.

De amerikanska obligationsräntorna faller tydligt på beskedet. Nedgångarna i förhandeln på USA-börsen tilltar liksom nedgångarna på Stockholmsbörsen.

Grattis Murica
Citera
2025-08-01, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Ja, eller så adresserar man COVID, för det var den stora anledningen.

Nu har USA fortfarande hög inflation pga de okontrollerade skatterna som Trump kallas tariffer.

Samtidigt skapades endast 73 000 jobb i juli. Långt under förväntan och dessutom långt under tidigare siffror.

Arbetslösheten steg dessutom då lay offs ökade.

Det går bra nu.

Just nu riskerar usa inflation om för många kommer i jobb. Det är bra att det saktar ned.
Citera
2025-08-01, 15:19
Avslutad
Citat:

Ja det går ju så bra...eller vänta lite

Reviderade siffror visar att det endast skapades 14 000 nya jobb i juni mot tidigare beräknade 147 000. Även majsiffran revideras kraftigt ned till 19 000 från tidigare 125 000. Med de senaste nedrevideringarna har det i snitt bara skapats 35 000 nya jobb utanför jordbrukssektorn de senaste tre månaderna. Det är den svagaste utvecklingen sedan pandemin 2020, konstaterar Bloomberg.
Citera
2025-08-01, 15:47
Avslutad
Citat:
Hörru idiot.
Varifrån fick du att jag är för EU?!

Jag skippade västvärlden efter att den klantade till det 2007 och inte satte dit de som ställde till det, tvärt om BELÖNADE USA BEDRAGARNA!!!
Då satte jag igång att undersöka intressanta länder, valde vilket (ett i SOasien) och sedan studerade jag lagar, affärskultur och affärsideer och jag valde vilka innan jag startade två företag där nyligen till att börja med...

aaahahahaha!

..inte en chans att du gjort det! ..vadå, köpa saronger och träskulpturer för att sälja på Kiviks marknad på somrarna då?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in