2025-07-31, 20:07
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superpotato
Alltså...hunden ser ju mer död än levande ut. Jag fattar att han älskar hunden men när den är 12 år +, infektion i huden och hjärtproblem, låt han få vandra vidare. Är ju betydligt snällare att avliva honom än att han ska få självdö och åka in och ut hos veterinären.

Håller helt med!! alltså detta är inte ok! Små hundar klarar inte lika mycket dessutom.
Citera
2025-07-31, 20:51
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Varför ska han bry sig så mycket om vad folk tycker och ta så illa upp? Nu går han ut o gnäller igen offentligt med största tyck synd om mig koftan. Andra offentliga gör aldrig sånna här uttalanden som han håller på med konstant. Det smartaste är att inte kommentera nått offentligt alls, det är alltid ett vinnande koncept oavsett hur grov stormen är. Han behöver ju mediaträning för LÄNGE sedan!!
Men han är för känslostyrd för att kunna göra smarta val, han visar tydliga tecken på Borderline.
Senast redigerad av HeligaBritta 2025-07-31 kl. 20:53.
Citera
2025-07-31, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Varför ska han bry sig så mycket om vad folk tycker och ta så illa upp? Nu går han ut o gnäller igen offentligt med största tyck synd om mig koftan. Andra offentliga gör aldrig sånna här uttalanden som han håller på med konstant. Det smartaste är att inte kommentera nått offentligt alls, det är alltid ett vinnande koncept oavsett hur grov stormen är. Han behöver ju mediaträning för LÄNGE sedan!!
Men han är för känslostyrd för att kunna göra smarta val, han visar tydliga tecken på Borderline.

Tycker ju att nån som är så rutad som honom borde räknat med att han kommer få reaktioner när han lägger ut en bild där hunden ser halvdöd ut. Bara låt folk spamma och skit i det ifall han är säker i sitt beslut, jag förstår inte alltså.
Citera
2025-07-31, 21:10
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superpotato
Tycker ju att nån som är så rutad som honom borde räknat med att han kommer få reaktioner när han lägger ut en bild där hunden ser halvdöd ut. Bara låt folk spamma och skit i det ifall han är säker i sitt beslut, jag förstår inte alltså.

Men precis? Vilken person som helst fattar ju att man kan inte lägga ut en såndär otäck bild på hunden och påstå att han mår bra och inte förvänta sig några reaktioner alls 😂
Det slår aldrig fel, ALLTID ska han gå ut o gnälla o låta känslorna flöda fritt i svart klädda bilder. Han behöver kontrollera sin Borderline. Terapi finns! Minst 15 år i branschen har han och fortfarande lika känslostyrd. Märkligt!
Citera
2025-07-31, 22:11
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Håller helt med. Jocke är extremt impulsiv och känslostyrd. Det är ofta han postar inlägg i ilska och sen inser att det var dumt och tar bort inläggen.
Terapi vore ju inte fel. Men eftersom Jocke vägrar ta eget ansvar, och alltid skyller allt på alla andra, så kommer inte terapin ha någon effekt.
Citera
2025-08-01, 00:30
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Jocke har Asberger och har solglasögon stor del av tiden för den problematik asberger ofta skapar medan bröderna Berg (eller ska jag skriva Tate) har det före/under/efter vid suspekta tillfällen.
Aspergers syndrom, eller mer korrekt, autismspektrumtillstånd (ASD) är i hög grad ärftligt.
Och man kan ha det på olika nivåer.
Jacke och Chrippa kanske är mer bekväma när de själva filmar privat, jämfört med stora folkgrupper där vem som helst kan filma. Hade han jobbigt med stora folkgrupper är väldigt vanligt för folk med autismspektrumtillstånd. Eller att vara extra känslig vissa dagar, eller när man är trött.

Chrippa och Jacke kan dölja knarkade ögon lika mycket som Jocke kanske gör det.
(Flyttade till rätt tråd eftersom vi diskuterar Jockes behov av solglasögon jämfört med att chrippa och Jacke hade solglasögon)
Citera
2025-08-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Aspergers syndrom, eller mer korrekt, autismspektrumtillstånd (ASD) är i hög grad ärftligt.
Och man kan ha det på olika nivåer.
Jacke och Chrippa kanske är mer bekväma när de själva filmar privat, jämfört med stora folkgrupper där vem som helst kan filma. Hade han jobbigt med stora folkgrupper är väldigt vanligt för folk med autismspektrumtillstånd. Eller att vara extra känslig vissa dagar, eller när man är trött.

Chrippa och Jacke kan dölja knarkade ögon lika mycket som Jocke kanske gör det.
(Flyttade till rätt tråd eftersom vi diskuterar Jockes behov av solglasögon jämfört med att chrippa och Jacke hade solglasögon)

Varför flytta? Det var du som frågade om jag ansåg jocke hade problemet oxå!!??
Jag skrev inget om Jocke innan!! Så det blev ju sjukt märkligt!!??
Citera
2025-08-01, 00:39
Medlem
Jag skrev ett svar i en annan tråd där jag blev tillfrågad om Jocke. Jag hade inte ens nämnt jockes namn, jag svarade på en fråga.
Senast redigerad av Amstaff4life 2025-08-01 kl. 00:42.
Citera
2025-08-01, 00:44
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Varför flytta? Det var du som frågade om jag ansåg jocke hade problemet oxå!!??
Jag skrev inget om Jocke innan!! Så det blev ju sjukt märkligt!!??
Jocke, chrippa och Jackes behov av solglasögon ska inte diskuteras i Anjos tråd eftersom det är OT och inte har med Anjo att göra.

Men jag svarade på ditt inlägg.
autismspektrumtillstånd är ärftligt, har jocke det kan även Jacke och Chrippa ha det.
Att kunna vara utan solglasögon när man filmar själv jämfört att behöva det i större folkgrupper är inte ovanligt för endel som har ASD.
Jockes hade ju tidigare inte heller solglasögon när de filmade själva, det var något han började med senare.
Citera
2025-08-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jocke, chrippa och Jackes behov av solglasögon ska inte diskuteras i Anjos tråd eftersom det är OT och inte har med Anjo att göra.

Men jag svarade på ditt inlägg.
autismspektrumtillstånd är ärftligt, har jocke det kan även Jacke och Chrippa ha det.
Att kunna vara utan solglasögon när man filmar själv jämfört att behöva det i större folkgrupper är inte ovanligt för endel som har ASD.
Jockes hade ju tidigare inte heller solglasögon när de filmade själva, det var något han började med senare.

Då måste du väl ändå inse att det är oerhört selektivt ifrån Tate bröderna när man då skulle finnas i det spectrat😬
Extremt selektivt. Och som sagt vid väl valda tillfällen.
Jag tänker inte diskutera i Jockes tråd, jag har absolut ingenting emot honom utan tycker han har gjort en fantastisk och imponerade vändning av sitt liv och verkligen lyckats.
Så tack för mej.
Citera
2025-08-01, 14:04
Medlem
Jockiboi, gamnacken eller Jåcke, vad kallar vi honom?
Citera
2025-08-01, 14:36
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Jockiboi, gamnacken eller Jåcke, vad kallar vi honom?

Gamnacken är väl passande?

Riktigt gulligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in