2025-07-30, 04:58
Medlem
miapetters avatar
Bara som ett litet klargörande - Det är såklart tillåtet att låta sin hund somna in hemma, i en välkänd o trygg miljö. Det finns veterinärer som gör hembesök för avlivning i hemmet.
Citera
2025-07-30, 08:57
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Bara som ett litet klargörande - Det är såklart tillåtet att låta sin hund somna in hemma, i en välkänd o trygg miljö. Det finns veterinärer som gör hembesök för avlivning i hemmet.

Det är ju kanonbra.

Visste inte om att det existerarade.
Citera
2025-07-30, 10:13
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Ska du se till det? Anmäla honom så han tvingas avliva sin hund?

En sak ska du veta, en veterinär släpper inte iväg en hund om den behöver somna in. De får inte det.
En veterinär kan inte agera som en polis eller statlig instans. Om ägaren önskar ta med sig sitt djur hem, har veterinären ingen rätt att stoppa dem. Däremot har veterinären möjlighet att anmäla ägaren till länsstyrelsen eller polisen om det finns brott mot djurskyddslagen.
Citera
2025-07-30, 10:19
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jocke sa dock att det var okej om hunden dog av sig själv hemma, det handlade inte om att avliva den i hemmet. Men det är bra att du informerar om att det ibland är möjligt att veterinären kan åka hem till djuret för sådana saker. Det är inte alla som vet det.
Citera
2025-07-31, 12:19
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Trots att man hatar Chrippa så ser han ju inte förjävlig ut? Han ser ok ut och jacke ser väldigt välvårdad ut. Jockiboi tycker jag är jätte ful jämfört med sina bröder.. liten kort kropp och extremt litet huvud, fult ansikte och trashiga tatueringar. Jacke har jätte fina tatueringar och en tilltalande kropp! Chrippas tatueringar har jag ingen koll på däremot men kan knappast vara ens i närheten av så illa som Jockis…
Måste se en bild på morsan är hon tandlös altså aj aj… varför betalar inte Chrippa en biljett till Turkiet åt henne för att fixa tänderna. ”Family first” osv

Flyttar över till den här tråden för säkerhets skull.

Äntligen en till som reagerat Jockes makalöst taskiga huvudomfång.. Beror det på någon genetisk avvikelse som gör hans huvud så litet?

Han är väl 167 cm och ser ut som en pyssling när man ser någon gammal bild/video med honom tillsammans med sina bröder.

Gamnacke har han också.

Jocke har det ju också skralt med tänder så det kanske även det är något genetiskt?
Citera
2025-07-31, 13:07
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Flyttar över till den här tråden för säkerhets skull.

Äntligen en till som reagerat Jockes makalöst taskiga huvudomfång.. Beror det på någon genetisk avvikelse som gör hans huvud så litet?

Han är väl 167 cm och ser ut som en pyssling när man ser någon gammal bild/video med honom tillsammans med sina bröder.

Gamnacke har han också.

Jocke har det ju också skralt med tänder så det kanske även det är något genetiskt?

Haha om vi är minst 2 som reagerar så måste det ju vara sanning 😁 han är minst sagt en liten pyssling 167cm stämmer nog in bra. Jag var 170 cm redan i 5:an tror jag och då stötte jag på honom på skänninge marknad och jag var jämnlång!! gamnacken gör honom ännu kortare.
Båda hans brorsor har ju enorma köttskallar istället så verkar ju inte finnas någon schysst eller balanserad gen alls i den där familjen, man är glad och tacksam över att man inte har deras gener!
Senast redigerad av HeligaBritta 2025-07-31 kl. 13:12.
Citera
2025-07-31, 16:20
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Gå in o kolla senaste bilden på hunden på Jockis Instagram/dacebook.
Han bokstavligen torterar hunden. Hunden ser totalt dödssjuk ut. Veterinärer tjänar inga pengar på att avliva djur, dom tjänar pengar på att uppehålla livet på jätte sjuka = fler besök = mer undersökningar = mer pengar Så att hänvisa till veterinär är totalt idiotiskt. Stackars stackars hund.
Citera
2025-07-31, 16:59
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Han bokstavligen torterar hunden. Hunden ser totalt dödssjuk ut. Veterinärer tjänar inga pengar på att avliva djur, dom tjänar pengar på att uppehålla livet på jätte sjuka = fler besök = mer undersökningar = mer pengar Så att hänvisa till veterinär är totalt idiotiskt. Stackars stackars hund.

Resultatet av att sakna empati.
Citera
2025-07-31, 17:00
Medlem
JimmySoffas avatar
Citat:

Inte mycket liv kvar i den kroppen. Hoppas han mår bättre än vad han ser ut att göra på bilden
Citera
2025-07-31, 17:13
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Valla djursjukhus där hunden var inlagd är en väldigt professionell klinik. De rekommenderar definitivt avlivning för sjuka djur, men om ägaren vill prova med behandling, och det finns en möjlighet att hunden kan bli helt frisk, då brukar veterinären följa djurägarens önskemål.

Det är inte förvånande att hunden får infektioner från bakterier i munnen, kolla hundens tänder på bilden.
Veterinären har förmodligen informerat Jocke om att han behöver åtgärda tänderna när hunden blivit tillräckligt frisk. Dåliga tänder kan orsaka både mycket smärtsamma och allvarliga infektioner.
Bakterierna sprids troligen från munnen när hunden slickar sina tassar, vilket förklarar varför infektionerna uppstår på olika ställen.

Jag hoppas att Jocke låter veterinären åtgärda hundens tänder när den är tillräckligt frisk så att den inte drabbas av sjukdomar igen.
Senast redigerad av Menethil 2025-07-31 kl. 17:17.
Citera
2025-07-31, 18:25
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Många djur kan vara riktigt sjuka utan att det syns utåt. Hans hund ser ju totalt dödssjuk ut på utsidan. Brist på empati för hunden tycker jag stämmer bäst in. Hunden kan knappt öppna ögonen, är helt förstörd i munnen och på hela kroppen. Nej du, mig lurar du inte.
Citera
2025-07-31, 19:59
Medlem
Alltså...hunden ser ju mer död än levande ut. Jag fattar att han älskar hunden men när den är 12 år +, infektion i huden och hjärtproblem, låt han få vandra vidare. Är ju betydligt snällare att avliva honom än att han ska få självdö och åka in och ut hos veterinären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in